logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Ideathon, aby pomóc osobom z niepełnosprawnościami na rynku pracy

  PR 20.09.2019, przeczytano 399 razy

Jak pomóc osobom z niepełnosprawnościami w znalezieniu zatrudnienia? Jak zachęcić pracodawców do współpracy i kreowania przyjaznego miejsca pracy dla różnorodnych zespołów? Na te pytania będą odpowiadać uczestnicy 2-dniowej sesji warsztatowej #Ideathon organizowanej przez 9 firm zrzeszonych w inicjatywie Human Explorers. Ideathon odbędzie się na rzecz Fundacji Integracja, która od 25 lat pomaga osobom z niepełnosprawnościami m.in. odnaleźć się na rynku pracy.         


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ideathon%2C-aby-pomoc-osobom-z-niepelnosprawnosciami-na-rynku-pracy,384044,artykul.html

Jak wynika z badań, w Polsce jest 2,3 mln osób z niepełnosprawnością w wieku produkcyjnym, a tylko co trzecia-czwarta z nich ma pracę. Rozwiązania wypracowane podczas #Ideathonu, który odbędzie się w dniach 20-21 września w Warszawie, mają pomóc wszystkim pracodawcom w Polsce zmienić tę sytuację.

#Ideathon to pierwszy tego rodzaju projekt społeczny w Polsce i innowacyjny przykład wolontariatu kompetencji. Uczestnicy #Ideathonu na co dzień pracują w jednej z 9 firm: DHL Parcel Polska, Dentsu Aegis Network Polska, Orange Polska, Alior, Grupa Żywiec, PwC, Budimex, Leroy Merlin, Polpharma. To w sumie 100 osób wybranych spośród ich pracowników wyróżniających się kreatywnością, talentem i zaangażowaniem. Wraz z ekspertami z Integracji, która od 25 lat działa na rzecz osób z niepełnosprawnościami, podczas intensywnych warsztatów i z wykorzystaniem innowacyjnych metod takich jak Ideathon i design thinking, będą wypracowywać konkretne rozwiązania, które mogą zmienić sytuację osób z niepełnosprawnością na rynku pracy w Polsce. Wydarzenie poprowadzi m.in. Paulina Malinowska-Kowalczyk, rzeczniczka prasowa Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego, pierwsza w historii Doradczyni Prezydenta RP ds. niepełnosprawności.

Jak wynika z ostatniego spisu powszechnego, w Polsce jest około 5 milionów osób z niepełnosprawnościami. 2,3 mln jest w wieku produkcyjnym, ale coroczne badania GUS BAEL wskazują, że zaledwie co trzecia-czwarta osoba z niepełnosprawnością pracuje. Od lat odsetek ten w zasadzie się nie zmienia. Dla porównania, według Eurostatu ogółem w państwach Unii Europejskiej zatrudnienie znajduje prawie połowa – czyli niemal dwa razy więcej niż w naszym kraju.

- W Polsce problemem są m.in. obawy i brak świadomości wśród pracodawców oraz pracowników. Mam nadzieję, że dzięki zaangażowaniu 9 renomowanych pracodawców i wypracowaniu przez ich pracowników rozwiązań, będziemy mogli jeszcze lepiej wspierać osoby z niepełnosprawnościami. Cieszymy się, że pracodawcy chcą zmienić tę sytuację i wypracować zestaw rozwiązań dla Fundacji Integracja, które zachęcą pracodawców do zatrudniania osób z niepełnosprawnością. - mówi Ewa Pawłowska, prezes Fundacji Integracja

Inspiracją dla #Ideathonu były tzw. hackathony, znane w środowisku IT, czyli intensywne i kreatywne sesje robocze, podczas których wypracowywane są nieszablonowe rozwiązania problemów oraz usprawnienia, na które często trudno znaleźć czas podczas regularnego rytmu pracy.

Wydarzenie jest możliwe dzięki partnerom strategicznym takim jak: DTMakers, Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "ę", Fundacja Atelier, Taka Banda Studio.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czeka nas kryzys stulecia, jakiego nie widzieliśmy od czasów II WŚ. Analitycy Banku Światowego straszą nas swoimi prognozami. Cóż, koronawirus zbiera swoje żniwo, a gospodarka, podobnie jak ludzie dotknięci chorobą, boryka się z powirusowymi powikłaniami. Jednak nie dotyczy to wszystkich… W czasie gdy inni cierpią katusze, serwis Amazon notuje rekordowe obroty i...
RECMA: Starcom liderem agencji mediowych w Polsce
Międzynadrowowa firma audytorska RECMA opublikowała najnowszy raport  „Overall 2019 Activity Volume” dla najważniejszych rynków światowych, w tym Polski.  Według raportu agencja mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe, umocniła się na  pozycji lidera agencji mediowej w Polsce, a Zenith (Publicis Groupe) awansował w rankingu na 4 miejsce.
3 główne trendy zmian w zachowaniach konsumentów w czasach Covid-19
Pomimo tego, że dla wielu osób pandemia dobiega końca i panuje coraz powszechniejsze poczucie wracania do „normalności”, to nie ulega wątpliwości, że życie codzienne zmieniło się nieodwracalnie. Maciej Nałęcz, analityk sektorowy Santander Bank Polska, wskazuje 3 główne trendy zmian, które już teraz można zauważyć w zachowaniach...
Olympus Imaging funkcjonuje bez utrudnień dla klientów
Niedawno marka Olympus podpisała porozumienie z Japan Industrial Partners dotyczące przeniesienia działalności Olympus Imaging (aparaty fotograficzne i rejestratory dźwięku) do nowej firmy. Użytkownicy produktów tej marki nie powinni martwić się o usługi związane z naprawami gwarancyjnymi, bo te realizowane są w normalnym trybie. Ponadto firma nie zwalnia tempa i intensywnie...
Moniecka Spółdzielnia Mleczarska zaprezentowała nowe logo
Logo Mońki składa się z ilustracji oraz logotypu. Ilustracja przedstawia wypasającą się na łące krowę, co ma wprowadzać szerszy kontekst marki, której produkty są naturalne i wytwarzane według tradycyjnej receptury z regionu Podlasia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764