logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Ideathon, aby pomóc osobom z niepełnosprawnościami na rynku pracy

  PR 20.09.2019, przeczytano 615 razy

Jak pomóc osobom z niepełnosprawnościami w znalezieniu zatrudnienia? Jak zachęcić pracodawców do współpracy i kreowania przyjaznego miejsca pracy dla różnorodnych zespołów? Na te pytania będą odpowiadać uczestnicy 2-dniowej sesji warsztatowej #Ideathon organizowanej przez 9 firm zrzeszonych w inicjatywie Human Explorers. Ideathon odbędzie się na rzecz Fundacji Integracja, która od 25 lat pomaga osobom z niepełnosprawnościami m.in. odnaleźć się na rynku pracy.         


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ideathon%2C-aby-pomoc-osobom-z-niepelnosprawnosciami-na-rynku-pracy,384044,artykul.html

Jak wynika z badań, w Polsce jest 2,3 mln osób z niepełnosprawnością w wieku produkcyjnym, a tylko co trzecia-czwarta z nich ma pracę. Rozwiązania wypracowane podczas #Ideathonu, który odbędzie się w dniach 20-21 września w Warszawie, mają pomóc wszystkim pracodawcom w Polsce zmienić tę sytuację.

#Ideathon to pierwszy tego rodzaju projekt społeczny w Polsce i innowacyjny przykład wolontariatu kompetencji. Uczestnicy #Ideathonu na co dzień pracują w jednej z 9 firm: DHL Parcel Polska, Dentsu Aegis Network Polska, Orange Polska, Alior, Grupa Żywiec, PwC, Budimex, Leroy Merlin, Polpharma. To w sumie 100 osób wybranych spośród ich pracowników wyróżniających się kreatywnością, talentem i zaangażowaniem. Wraz z ekspertami z Integracji, która od 25 lat działa na rzecz osób z niepełnosprawnościami, podczas intensywnych warsztatów i z wykorzystaniem innowacyjnych metod takich jak Ideathon i design thinking, będą wypracowywać konkretne rozwiązania, które mogą zmienić sytuację osób z niepełnosprawnością na rynku pracy w Polsce. Wydarzenie poprowadzi m.in. Paulina Malinowska-Kowalczyk, rzeczniczka prasowa Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego, pierwsza w historii Doradczyni Prezydenta RP ds. niepełnosprawności.

Jak wynika z ostatniego spisu powszechnego, w Polsce jest około 5 milionów osób z niepełnosprawnościami. 2,3 mln jest w wieku produkcyjnym, ale coroczne badania GUS BAEL wskazują, że zaledwie co trzecia-czwarta osoba z niepełnosprawnością pracuje. Od lat odsetek ten w zasadzie się nie zmienia. Dla porównania, według Eurostatu ogółem w państwach Unii Europejskiej zatrudnienie znajduje prawie połowa – czyli niemal dwa razy więcej niż w naszym kraju.

- W Polsce problemem są m.in. obawy i brak świadomości wśród pracodawców oraz pracowników. Mam nadzieję, że dzięki zaangażowaniu 9 renomowanych pracodawców i wypracowaniu przez ich pracowników rozwiązań, będziemy mogli jeszcze lepiej wspierać osoby z niepełnosprawnościami. Cieszymy się, że pracodawcy chcą zmienić tę sytuację i wypracować zestaw rozwiązań dla Fundacji Integracja, które zachęcą pracodawców do zatrudniania osób z niepełnosprawnością. - mówi Ewa Pawłowska, prezes Fundacji Integracja

Inspiracją dla #Ideathonu były tzw. hackathony, znane w środowisku IT, czyli intensywne i kreatywne sesje robocze, podczas których wypracowywane są nieszablonowe rozwiązania problemów oraz usprawnienia, na które często trudno znaleźć czas podczas regularnego rytmu pracy.

Wydarzenie jest możliwe dzięki partnerom strategicznym takim jak: DTMakers, Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "ę", Fundacja Atelier, Taka Banda Studio.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764