logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Ideathon, aby pomóc osobom z niepełnosprawnościami na rynku pracy

  PR 20.09.2019, przeczytano 282 razy

Jak pomóc osobom z niepełnosprawnościami w znalezieniu zatrudnienia? Jak zachęcić pracodawców do współpracy i kreowania przyjaznego miejsca pracy dla różnorodnych zespołów? Na te pytania będą odpowiadać uczestnicy 2-dniowej sesji warsztatowej #Ideathon organizowanej przez 9 firm zrzeszonych w inicjatywie Human Explorers. Ideathon odbędzie się na rzecz Fundacji Integracja, która od 25 lat pomaga osobom z niepełnosprawnościami m.in. odnaleźć się na rynku pracy.         


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ideathon%2C-aby-pomoc-osobom-z-niepelnosprawnosciami-na-rynku-pracy,384044,artykul.html

Jak wynika z badań, w Polsce jest 2,3 mln osób z niepełnosprawnością w wieku produkcyjnym, a tylko co trzecia-czwarta z nich ma pracę. Rozwiązania wypracowane podczas #Ideathonu, który odbędzie się w dniach 20-21 września w Warszawie, mają pomóc wszystkim pracodawcom w Polsce zmienić tę sytuację.

#Ideathon to pierwszy tego rodzaju projekt społeczny w Polsce i innowacyjny przykład wolontariatu kompetencji. Uczestnicy #Ideathonu na co dzień pracują w jednej z 9 firm: DHL Parcel Polska, Dentsu Aegis Network Polska, Orange Polska, Alior, Grupa Żywiec, PwC, Budimex, Leroy Merlin, Polpharma. To w sumie 100 osób wybranych spośród ich pracowników wyróżniających się kreatywnością, talentem i zaangażowaniem. Wraz z ekspertami z Integracji, która od 25 lat działa na rzecz osób z niepełnosprawnościami, podczas intensywnych warsztatów i z wykorzystaniem innowacyjnych metod takich jak Ideathon i design thinking, będą wypracowywać konkretne rozwiązania, które mogą zmienić sytuację osób z niepełnosprawnością na rynku pracy w Polsce. Wydarzenie poprowadzi m.in. Paulina Malinowska-Kowalczyk, rzeczniczka prasowa Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego, pierwsza w historii Doradczyni Prezydenta RP ds. niepełnosprawności.

Jak wynika z ostatniego spisu powszechnego, w Polsce jest około 5 milionów osób z niepełnosprawnościami. 2,3 mln jest w wieku produkcyjnym, ale coroczne badania GUS BAEL wskazują, że zaledwie co trzecia-czwarta osoba z niepełnosprawnością pracuje. Od lat odsetek ten w zasadzie się nie zmienia. Dla porównania, według Eurostatu ogółem w państwach Unii Europejskiej zatrudnienie znajduje prawie połowa – czyli niemal dwa razy więcej niż w naszym kraju.

- W Polsce problemem są m.in. obawy i brak świadomości wśród pracodawców oraz pracowników. Mam nadzieję, że dzięki zaangażowaniu 9 renomowanych pracodawców i wypracowaniu przez ich pracowników rozwiązań, będziemy mogli jeszcze lepiej wspierać osoby z niepełnosprawnościami. Cieszymy się, że pracodawcy chcą zmienić tę sytuację i wypracować zestaw rozwiązań dla Fundacji Integracja, które zachęcą pracodawców do zatrudniania osób z niepełnosprawnością. - mówi Ewa Pawłowska, prezes Fundacji Integracja

Inspiracją dla #Ideathonu były tzw. hackathony, znane w środowisku IT, czyli intensywne i kreatywne sesje robocze, podczas których wypracowywane są nieszablonowe rozwiązania problemów oraz usprawnienia, na które często trudno znaleźć czas podczas regularnego rytmu pracy.

Wydarzenie jest możliwe dzięki partnerom strategicznym takim jak: DTMakers, Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "ę", Fundacja Atelier, Taka Banda Studio.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

RTB House, globalna spółka dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe, zajęła 37 miejsce w rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznych Deloitte Technology Fast 50 w regionie Europy Środkowej. Jako jedyna firma z Polski, została również wyróżniona w kategorii „Big Five”, zajmując 5 miejsce.
Orkla Care wprowadza na rynek Möller’s Mój Pierwszy Tran z Communication Unlimited
„Czwarty tydzień życia – pierwszy traning” - pod takim hasłem CU Communication Unlimited informuje rynek o nowym produkcie z portfolio tranów Möller’s. Skierowana do rodziców reklama podkreśla możliwość podawania tranu już od 4. tygodnia życia oraz ważną rolę kwasów Omega3 i witaminy D3 w rozwoju dziecka. Komunikacja spaja...
Stef Calcraft rozpoczyna pracę dla globalnego Mediacom na stanowisku CEO, Creative Transformation
Stef Calcraft, współzałożyciel agencji Mother, rozpoczyna pracę w MediaCom, gdzie będzie pełnił funkcję globalnego CEO, Creative Transformation. Calcraft będzie odpowiedzialny za globalny potencjał kreatywny sieci, w tym m.in. za jej ramię kontentowe - MediaCom Beyond Advertising (MBA), jak również szybko rozwijającą się działalność z zakresu Sport &...
Fermy Woźniak z Hanami Communications
Agencja PR Jerzego Ciszewskiego od początku października pracuje dla „Ferm Woźniak”, producenta i eksportera jaj konsumpcyjnych. Do zadań Hanami Communications będzie należało wspieranie „Ferm Woźniak” w szeroko pojętych działaniach public relations, z naciskiem na edukację.
Nowa odsłona kampanii Nutricia
W poniedziałek 21 października rusza nowa odsłona kampanii dla kaszek BoboVita PORCJA ZBÓŻ, której koncepcję kreatywną opracowała agencja Havas Warsaw. Kampania swoim zasięgiem obejmie telewizję oraz internet, w tym media społecznościowe.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764