logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Identyfikacja Senatu: Konkurs

   16.03.2017, przeczytano 2056 razy
ilustracjastrzałka

Kancelaria Senatu we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowe ogłasza konkurs na zaprojektowanie i wdrożenie Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Senatu Rzeczypospolitej Polskiej i Kancelarii Senatu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/identyfikacja-senatu%3A-konkurs,31822,artykul.html

Celem konkursu jest przygotowanie jednolitego Systemu Identyfikacji Wizualnej, który obejmował będzie:

  • W pierwszej części: identyfikację wizualną Senatu Rzeczypospolitej oraz jego organów, tj. Marszałka Senatu, Prezydium Senatu, Konwentu Seniorów, Komisji Senatu, a także – dodatkowo – Senatorów i Biur Senatorskich, oraz Szefa Kancelarii Senatu (zwanymi dalej Senatem) – zastosowania godła państwowego,
  • W drugiej części: identyfikację wizualną Kancelarii Senatu i jej jednostek, w tym biur działających w ramach struktury (zwanymi dalej Kancelarią Senatu) – zastosowania Orła Zygmuntowskiego.


Konkurs ma charakter dwuetapowy, otwarty. Na podstawie nadesłanych w pierwszym etapie portfolio, jury wybierze pięciu finalistów, którzy zostaną zaproszeni do odpłatnego przygotowania projektu identyfikacji. Spośród nich wyłoniony zostanie zwycięzca, który otrzyma nagrodę główną i zgodnie ze specyfikacją, przygotuje całość materiałów identyfikujących Senat Rzeczypospolitej Polskiej i Kancelarię Senatu.

Ogłoszenie konkursu i – docelowo zaprojektowanie systemu identyfikacji wizualnej Senatu i Kancelarii Senatu – poprzedziły prace prowadzone pod okiem wybitnego projektanta i grafika Andrzej Heidricha, mające na celu wierne odwzorowanie cyfrowe i opisanie cech Godła Rzeczypospolitej Polskiej. Andrzej Heidrich jest nie tylko twórcą polskich banknotów, ale również współautorem obecnej formy godła.

Szef Kancelarii Senatu Jakub Kowalski ma nadzieję, że przeprowadzone żmudne prace projektowe - które pozwoliły jednoznacznie określić kolorystykę znaku, jego właściwe proporcje i dozwolone sposoby prezentacji - staną się nie tylko podstawą do działań zmierzających do nowelizacji ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej, ale pozwolą także na rozpoczęcie prac nad ujednoliceniem państwowej identyfikacji wizualnej.

Terminy konkursu:

  • Nadsyłanie portfolio – 27 marca 2017
  • Rozstrzygnięcie I etapu konkursu – 11 kwietnia 2017
  • Przesłanie propozycji przez wybranych projektantów w II etapie – 26 maja 2017
  • Wyłonienie Zwycięzcy – 12 czerwca 2017

Portfolio i projekty oceni jury w składzie:

  • Prof. dr hab. Czesława Frejlich
  • Prof. dr hab. Lech Majewski
  • Dr Barbara Widłak
  • Aleksander Bąk
  • Dr hab. Dawid Korzekwa, prof. ASP
  • Robert Kolasa
  • Barbara Maciaszek
  • Paweł Wojciechowski
  • Przemysław Cebula


Więcej informacji:

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764