logo
WIEDZA

Identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

   08.11.2018, przeczytano 740 razy
strzałkistrzałka
Identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii ZOBACZ ILUSTRACJE

Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii i Metroblue – to już oficjalne kolory Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, które zostały opisane w zaprezentowanej w środę (7 listopada) metropolitalnej księdze znaku. Zostały w niej przedstawione przykładowe możliwości wykorzystania i przekształcania logotypu Metropolii. Znalazły się w niej również ikony, symbolizujące poszczególne miasta i gminy Metropolii, ułożone z elementów przypominających grę tetris. Towarzyszy im hasło „dobrze się składa”. Zobaczcie system identyfikacji wizualnej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/identyfikacja-wizualna-gornoslasko-zaglebiowskiej-metropolii,380062,artykul.html

- Nowoczesna, oryginalna, tworząca nowy język projektowy, zrywająca ze stereotypami, integrująca wszystkie gminy i miasta tworzące Metropolię. Myślę, że w tych kilku słowach można opisać księgę znaku (brand book) Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, którą właśnie Państwu prezentujemy – mówi Kazimirze Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. - Chcieliśmy, żeby identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii była odważna, wyrazista, nietuzinkowa, ponadstandardowa, o unikalnym designie, idealnie pasująca do nowych mediów. Dzisiaj – z nieskrywaną satysfakcją – oddajemy Państwu efekt tych prac i przygotowań – dodaje.

ilustracjastrzałka

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia w środę (7 listopada) zaprezentowała swój system identyfikacji wizualnej i księgę znaku, w której zostały opisane możliwości wykorzystania i przekształceń jej logotypu oraz kolory, identyfikujące Metropolię. Księga została przygotowana przez Pawła Miszewskiego, autora logotypu GZM, zwycięzcę konkursu na jego opracowanie.

ilustracjastrzałka

- Dobrze się składa. To hasło w sposób naturalny stało się dla mnie doskonałym zwieńczeniem identyfikacji wizualnej, zaprojektowanej dla Metropolii – mówi Paweł Miszewski. - Moim celem i zamierzeniem było to, by elementy tworzące logotyp Metropolii – przekształcały się, zmieniały, układały w nowe piktogramy, symbole, ikony. Chciałem przedstawić ewolucję tej strzelistej litery „M” z akcentem znajdującym się nad nią lub – jak jest to również interpretowane – serduszkiem, diamentem, matematycznym znakiem większości – i dostosowanie jej do nowych czasów. Znak w tym przypadku jest fragmentem większego procesu - nakreśleniem i zdefiniowaniem unikatowego rastra śląsko-zagłębiowskiego, mozaiki miast i gmin zjednoczonych wspólną definicją, nazwą, pojęciem. Ale tak naprawdę zaprezentowana księga, choć liczy ponad 120 stron, nakreśla tylko kontur. To, co ją wypełni zależy od mieszkańców i czasu, który stworzą – wyjaśnia.

ilustracjastrzałka

W zaprezentowanej księdze znaku zostały opisane oficjalne kolory, którymi będzie posługiwać się GZM. To fuksja, żółć i granat, które również otrzymały swoje nazwy: Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii oraz Metroblue.

- Dwie ostatnie reprezentują syntezę barw heraldycznych obu regionów, zaś kolor podstawowy symbolizuje otwartość i nową wartość jaką wnosi utworzenie Metropolii GZM, największej w tej części Europy – zaznacza Miszewski.

Najbardziej rozbudowaną częścią księgi jest prezentacja ikon, przedstawiających wszystkie 41 miast i gmin Metropolii. Zostały one stworzone w oparciu o siatkę metropolitalną złożoną z ciągu powtarzalnego akcentu, występującego w logo GZM. Przypominają elementy jak w popularnej grze tetris. Tak o to powstały m.in. dwie wieże ze Świętochłowic, ratusz z Siemianowic Śląskich, pomnik Kiepury z Sosnowca, Spodek z Katowic, symbol lotniska z Ożarowic czy Żyrafa z Tychów i Radiostacja z Gliwic.

ilustracjastrzałka

Księga znaku to także różne warianty wykorzystania metropolitalnej identyfikacji w przestrzeni publicznej. Już niebawem pierwsze elementy będzie można spotkać – dosłownie – na drogach Metropolii. Ikony miast oraz akcent z nad literki M stały się bowiem podstawą stworzenie grafiki, która znajdzie się na autobusach czterech linii ekspresowych na lotnisko. Linie autobusowe zostaną uruchomione 13 listopada.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Galeria: Metropolia: System Identyfikacji Wizualnej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Przed sezonem świątecznych zakupów Criteo, reklamowa platforma w otwartym Internecie, opublikowała zestaw wskazówek dotyczących retargetingu. Mają one pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki przed dokonaniem zakupu. W Black Friday sprzedaż internetowa w Polsce jest prawie...
Jak skutecznie dotrzeć do odbiorców w okresie przedświątecznym?
W 2017 wydatki konsumenckie w okresie przedświątecznym wyniosły aż 687 mld dolarów, co stanowi największy roczny wzrost od zakończenia wielkiej recesji w 2010 roku. Przewiduje się, że sprzedaż detaliczna w analogicznym okresie w tym roku osiągnie nawet 720 mld dolarów. Co zrobić, aby z ich pomocą skutecznie docierać do odbiorców?
Jak programmatic może pomóc w dotarciu do właściwego odbiorcy?
Najlepsza kreacja reklamowa nie uzyska pożądanego efektu, o ile nie pojawi się we właściwym czasie i miejscu. Niezależnie od wielkości firmy i jej lokalizacji, wśród użytkowników Internetu rośnie potrzeba, aby reklama była skierowana tylko do nich. Jak tego dokonać? Z pomocą przychodzi model programmatic.
Gdzie deweloperzy promują ofertę mieszkaniową
Jaką formę promocji firmy budujące mieszkania uważają za najbardziej skuteczną? Jak i gdzie deweloperzy promują swoją ofertę sprawdził serwis nieruchomości Dompress.pl
Na 20. urodziny Google zaprasza do świata, w którym nie trzeba myśleć
Ile decyzji, które mają dla nas finansowe, zawodowe czy osobiste konsekwencje, jesteśmy w stanie powierzyć sztucznej inteligencji?
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone