logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

   08.11.2018, przeczytano 2020 razy
strzałkistrzałka
Identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii ZOBACZ ILUSTRACJE

Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii i Metroblue – to już oficjalne kolory Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, które zostały opisane w zaprezentowanej w środę (7 listopada) metropolitalnej księdze znaku. Zostały w niej przedstawione przykładowe możliwości wykorzystania i przekształcania logotypu Metropolii. Znalazły się w niej również ikony, symbolizujące poszczególne miasta i gminy Metropolii, ułożone z elementów przypominających grę tetris. Towarzyszy im hasło „dobrze się składa”. Zobaczcie system identyfikacji wizualnej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/identyfikacja-wizualna-gornoslasko-zaglebiowskiej-metropolii,380062,artykul.html

- Nowoczesna, oryginalna, tworząca nowy język projektowy, zrywająca ze stereotypami, integrująca wszystkie gminy i miasta tworzące Metropolię. Myślę, że w tych kilku słowach można opisać księgę znaku (brand book) Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, którą właśnie Państwu prezentujemy – mówi Kazimirze Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. - Chcieliśmy, żeby identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii była odważna, wyrazista, nietuzinkowa, ponadstandardowa, o unikalnym designie, idealnie pasująca do nowych mediów. Dzisiaj – z nieskrywaną satysfakcją – oddajemy Państwu efekt tych prac i przygotowań – dodaje.

ilustracjastrzałka

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia w środę (7 listopada) zaprezentowała swój system identyfikacji wizualnej i księgę znaku, w której zostały opisane możliwości wykorzystania i przekształceń jej logotypu oraz kolory, identyfikujące Metropolię. Księga została przygotowana przez Pawła Miszewskiego, autora logotypu GZM, zwycięzcę konkursu na jego opracowanie.

ilustracjastrzałka

- Dobrze się składa. To hasło w sposób naturalny stało się dla mnie doskonałym zwieńczeniem identyfikacji wizualnej, zaprojektowanej dla Metropolii – mówi Paweł Miszewski. - Moim celem i zamierzeniem było to, by elementy tworzące logotyp Metropolii – przekształcały się, zmieniały, układały w nowe piktogramy, symbole, ikony. Chciałem przedstawić ewolucję tej strzelistej litery „M” z akcentem znajdującym się nad nią lub – jak jest to również interpretowane – serduszkiem, diamentem, matematycznym znakiem większości – i dostosowanie jej do nowych czasów. Znak w tym przypadku jest fragmentem większego procesu - nakreśleniem i zdefiniowaniem unikatowego rastra śląsko-zagłębiowskiego, mozaiki miast i gmin zjednoczonych wspólną definicją, nazwą, pojęciem. Ale tak naprawdę zaprezentowana księga, choć liczy ponad 120 stron, nakreśla tylko kontur. To, co ją wypełni zależy od mieszkańców i czasu, który stworzą – wyjaśnia.

ilustracjastrzałka

W zaprezentowanej księdze znaku zostały opisane oficjalne kolory, którymi będzie posługiwać się GZM. To fuksja, żółć i granat, które również otrzymały swoje nazwy: Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii oraz Metroblue.

- Dwie ostatnie reprezentują syntezę barw heraldycznych obu regionów, zaś kolor podstawowy symbolizuje otwartość i nową wartość jaką wnosi utworzenie Metropolii GZM, największej w tej części Europy – zaznacza Miszewski.

Najbardziej rozbudowaną częścią księgi jest prezentacja ikon, przedstawiających wszystkie 41 miast i gmin Metropolii. Zostały one stworzone w oparciu o siatkę metropolitalną złożoną z ciągu powtarzalnego akcentu, występującego w logo GZM. Przypominają elementy jak w popularnej grze tetris. Tak o to powstały m.in. dwie wieże ze Świętochłowic, ratusz z Siemianowic Śląskich, pomnik Kiepury z Sosnowca, Spodek z Katowic, symbol lotniska z Ożarowic czy Żyrafa z Tychów i Radiostacja z Gliwic.

ilustracjastrzałka

Księga znaku to także różne warianty wykorzystania metropolitalnej identyfikacji w przestrzeni publicznej. Już niebawem pierwsze elementy będzie można spotkać – dosłownie – na drogach Metropolii. Ikony miast oraz akcent z nad literki M stały się bowiem podstawą stworzenie grafiki, która znajdzie się na autobusach czterech linii ekspresowych na lotnisko. Linie autobusowe zostaną uruchomione 13 listopada.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Galeria: Metropolia: System Identyfikacji Wizualnej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

4 mity związane z biznesowymi materiałami drukowanymi
Firmy masowo drukują katalogi produktowe, raporty czy zestawienia roczne. Brak zrozumienia konsumenta i nieznajomość technologii drukarskich często sprawia, że publikacje te nie przynoszą oczekiwanych korzyści. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby odpowiedzialne za materiały drukowane?
3 argumenty za wymianą drukarki biurowej
Wiele osób traktuje wymianę drukarki jako konieczność dyktowaną popsuciem się starego sprzętu. Skoro działa, to po co kupować nową? To duży błąd. Wykorzystywanie przestarzałego urządzenia w firmie może spowodować duże straty, wielokrotnie przekraczające cenę nowej drukarki. Oto kilka powodów dlaczego warto zastanowić się nad wymianą wysłużonego kombajnu.
Noc Muzeów i własna siedziba w akcji promocyjnej Laveo
Łódzka marka Laveo jest producentem wysokiej klasy armatury łazienkowej i kuchennej. Prowadzone przez markę działania komunikacyjne opierają się na promowaniu dobrego designu i edukowaniu obiorców w zakresie tworzenia nowoczesnych, ale też funkcjonalnych aranżacji wnętrz. Marka skupia się na działaniach produktowych, jak też pozycjonowaniu swoich ekspertów. Czasami warto jednak...
Klasyfikacja opraw – część 2.

Publikacje książkowe (10): Klasyfikacja opraw – część 2.

Dzi­siej­szym felie­to­nem zamy­kamy cykl arty­ku­łów poświę­co­nych publi­ka­cjom książ­ko­wym. Koń­czymy prze­rwany tydzień temu wątek wykle­jek w opra­wach zło­żo­nych, a pozo­stały czas jaki zde­cy­do­wa­li­ście się prze­zna­czyć na tę cho­chli­kową lek­turę,  wypeł­nimy Wam pre­zen­ta­cją naj­cie­kaw­szych pro­jek­tów...
Jak działa reklama w Internecie? Rozmowa z Maciejem Zawadzińskim
Czy to my kupujemy w Internecie, czy nas kupują? Kto i z kim handluje naszymi danymi? Czy powinniśmy się tego obawiać? Jak zapytać, żeby dostać odpowiedź kto i co o nas wie?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764