logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

   08.11.2018, przeczytano 1798 razy
strzałkistrzałka
Identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii ZOBACZ ILUSTRACJE

Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii i Metroblue – to już oficjalne kolory Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, które zostały opisane w zaprezentowanej w środę (7 listopada) metropolitalnej księdze znaku. Zostały w niej przedstawione przykładowe możliwości wykorzystania i przekształcania logotypu Metropolii. Znalazły się w niej również ikony, symbolizujące poszczególne miasta i gminy Metropolii, ułożone z elementów przypominających grę tetris. Towarzyszy im hasło „dobrze się składa”. Zobaczcie system identyfikacji wizualnej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/identyfikacja-wizualna-gornoslasko-zaglebiowskiej-metropolii,380062,artykul.html

- Nowoczesna, oryginalna, tworząca nowy język projektowy, zrywająca ze stereotypami, integrująca wszystkie gminy i miasta tworzące Metropolię. Myślę, że w tych kilku słowach można opisać księgę znaku (brand book) Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, którą właśnie Państwu prezentujemy – mówi Kazimirze Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. - Chcieliśmy, żeby identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii była odważna, wyrazista, nietuzinkowa, ponadstandardowa, o unikalnym designie, idealnie pasująca do nowych mediów. Dzisiaj – z nieskrywaną satysfakcją – oddajemy Państwu efekt tych prac i przygotowań – dodaje.

ilustracjastrzałka

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia w środę (7 listopada) zaprezentowała swój system identyfikacji wizualnej i księgę znaku, w której zostały opisane możliwości wykorzystania i przekształceń jej logotypu oraz kolory, identyfikujące Metropolię. Księga została przygotowana przez Pawła Miszewskiego, autora logotypu GZM, zwycięzcę konkursu na jego opracowanie.

ilustracjastrzałka

- Dobrze się składa. To hasło w sposób naturalny stało się dla mnie doskonałym zwieńczeniem identyfikacji wizualnej, zaprojektowanej dla Metropolii – mówi Paweł Miszewski. - Moim celem i zamierzeniem było to, by elementy tworzące logotyp Metropolii – przekształcały się, zmieniały, układały w nowe piktogramy, symbole, ikony. Chciałem przedstawić ewolucję tej strzelistej litery „M” z akcentem znajdującym się nad nią lub – jak jest to również interpretowane – serduszkiem, diamentem, matematycznym znakiem większości – i dostosowanie jej do nowych czasów. Znak w tym przypadku jest fragmentem większego procesu - nakreśleniem i zdefiniowaniem unikatowego rastra śląsko-zagłębiowskiego, mozaiki miast i gmin zjednoczonych wspólną definicją, nazwą, pojęciem. Ale tak naprawdę zaprezentowana księga, choć liczy ponad 120 stron, nakreśla tylko kontur. To, co ją wypełni zależy od mieszkańców i czasu, który stworzą – wyjaśnia.

ilustracjastrzałka

W zaprezentowanej księdze znaku zostały opisane oficjalne kolory, którymi będzie posługiwać się GZM. To fuksja, żółć i granat, które również otrzymały swoje nazwy: Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii oraz Metroblue.

- Dwie ostatnie reprezentują syntezę barw heraldycznych obu regionów, zaś kolor podstawowy symbolizuje otwartość i nową wartość jaką wnosi utworzenie Metropolii GZM, największej w tej części Europy – zaznacza Miszewski.

Najbardziej rozbudowaną częścią księgi jest prezentacja ikon, przedstawiających wszystkie 41 miast i gmin Metropolii. Zostały one stworzone w oparciu o siatkę metropolitalną złożoną z ciągu powtarzalnego akcentu, występującego w logo GZM. Przypominają elementy jak w popularnej grze tetris. Tak o to powstały m.in. dwie wieże ze Świętochłowic, ratusz z Siemianowic Śląskich, pomnik Kiepury z Sosnowca, Spodek z Katowic, symbol lotniska z Ożarowic czy Żyrafa z Tychów i Radiostacja z Gliwic.

ilustracjastrzałka

Księga znaku to także różne warianty wykorzystania metropolitalnej identyfikacji w przestrzeni publicznej. Już niebawem pierwsze elementy będzie można spotkać – dosłownie – na drogach Metropolii. Ikony miast oraz akcent z nad literki M stały się bowiem podstawą stworzenie grafiki, która znajdzie się na autobusach czterech linii ekspresowych na lotnisko. Linie autobusowe zostaną uruchomione 13 listopada.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Galeria: Metropolia: System Identyfikacji Wizualnej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Świat online pełen jest śladów, cyfrowych oczywiście. Każde kliknięcie, czy przesunięcie to trop, który może pomóc odtworzyć przebieg wydarzeń. Jednak to zaledwie skrawek informacji - ale gdyby mieć ich kilka, albo kilkanaście, wówczas możemy rozwikłać zagadkę, zanim zrobią to inni. Niczym bohater książki Arthura Conana Doyle’a, dziś...
Poczta Polska: Direct Mail to skuteczne narzędzie marketingu bezpośredniego
Poczta Polska ma specjalną ofertę dla przedsiębiorców, którzy chcą zainteresować swoimi usługami określone grupy docelowe. Direct Mail nadal z powodzeniem jest wykorzystywany przez największych graczy na rynku cyfrowym.
W świecie reklamy cyfrowej niewątpliwie króluje programmatic. Badania i prognozy serwisu eMarketer sugerują, że w USA wydatki na tego typu reklamę wyniosły w 2018 roku 82,5% wszystkich budżetów. Z czego 58% z nich było przeznaczone na programmatic direct. Co dokładnie kryje się pod tym pojęciem?
Sztuka jako ważny element employer brandingu
Rzeźba słynnego polskiego artysty Igora Mitoraja umiejscowiona przy wejściu do siedziby Polpharmy w Spectra Art Space przy ulicy Bobrowieckiej w Warszawie to elegancka i niesztampowa wizytówka, zarówno samego przedsiębiorstwa, jak i jego właścicieli. Pojawiła się tam z inicjatywy Jerzego Staraka, kolekcjonera i znawcy sztuki, będącego większościowym udziałowcem...
Case study: #nonoszyt
Przychodzi klient do agencji i mówi: – Potrzebuję jubileuszowego prezentu idealnego. Ma być piękny, oryginalny, zindywidualizowany. Ma zapadać w pamięć, zachwycać formą, po prostu ma mieć efekt WOW. Co na to agencja? – Nonoproblemo!
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764