logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

   08.11.2018, przeczytano 5793 razy

Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii i Metroblue – to już oficjalne kolory Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, które zostały opisane w zaprezentowanej w środę (7 listopada) metropolitalnej księdze znaku. Zostały w niej przedstawione przykładowe możliwości wykorzystania i przekształcania logotypu Metropolii. Znalazły się w niej również ikony, symbolizujące poszczególne miasta i gminy Metropolii, ułożone z elementów przypominających grę tetris. Towarzyszy im hasło „dobrze się składa”. Zobaczcie system identyfikacji wizualnej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/identyfikacja-wizualna-gornoslasko-zaglebiowskiej-metropolii,380062,artykul.html

- Nowoczesna, oryginalna, tworząca nowy język projektowy, zrywająca ze stereotypami, integrująca wszystkie gminy i miasta tworzące Metropolię. Myślę, że w tych kilku słowach można opisać księgę znaku (brand book) Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, którą właśnie Państwu prezentujemy – mówi Kazimirze Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. - Chcieliśmy, żeby identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii była odważna, wyrazista, nietuzinkowa, ponadstandardowa, o unikalnym designie, idealnie pasująca do nowych mediów. Dzisiaj – z nieskrywaną satysfakcją – oddajemy Państwu efekt tych prac i przygotowań – dodaje.

ilustracjastrzałka

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia w środę (7 listopada) zaprezentowała swój system identyfikacji wizualnej i księgę znaku, w której zostały opisane możliwości wykorzystania i przekształceń jej logotypu oraz kolory, identyfikujące Metropolię. Księga została przygotowana przez Pawła Miszewskiego, autora logotypu GZM, zwycięzcę konkursu na jego opracowanie.

ilustracjastrzałka

- Dobrze się składa. To hasło w sposób naturalny stało się dla mnie doskonałym zwieńczeniem identyfikacji wizualnej, zaprojektowanej dla Metropolii – mówi Paweł Miszewski. - Moim celem i zamierzeniem było to, by elementy tworzące logotyp Metropolii – przekształcały się, zmieniały, układały w nowe piktogramy, symbole, ikony. Chciałem przedstawić ewolucję tej strzelistej litery „M” z akcentem znajdującym się nad nią lub – jak jest to również interpretowane – serduszkiem, diamentem, matematycznym znakiem większości – i dostosowanie jej do nowych czasów. Znak w tym przypadku jest fragmentem większego procesu - nakreśleniem i zdefiniowaniem unikatowego rastra śląsko-zagłębiowskiego, mozaiki miast i gmin zjednoczonych wspólną definicją, nazwą, pojęciem. Ale tak naprawdę zaprezentowana księga, choć liczy ponad 120 stron, nakreśla tylko kontur. To, co ją wypełni zależy od mieszkańców i czasu, który stworzą – wyjaśnia.

ilustracjastrzałka

W zaprezentowanej księdze znaku zostały opisane oficjalne kolory, którymi będzie posługiwać się GZM. To fuksja, żółć i granat, które również otrzymały swoje nazwy: Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii oraz Metroblue.

- Dwie ostatnie reprezentują syntezę barw heraldycznych obu regionów, zaś kolor podstawowy symbolizuje otwartość i nową wartość jaką wnosi utworzenie Metropolii GZM, największej w tej części Europy – zaznacza Miszewski.

Najbardziej rozbudowaną częścią księgi jest prezentacja ikon, przedstawiających wszystkie 41 miast i gmin Metropolii. Zostały one stworzone w oparciu o siatkę metropolitalną złożoną z ciągu powtarzalnego akcentu, występującego w logo GZM. Przypominają elementy jak w popularnej grze tetris. Tak o to powstały m.in. dwie wieże ze Świętochłowic, ratusz z Siemianowic Śląskich, pomnik Kiepury z Sosnowca, Spodek z Katowic, symbol lotniska z Ożarowic czy Żyrafa z Tychów i Radiostacja z Gliwic.

ilustracjastrzałka

Księga znaku to także różne warianty wykorzystania metropolitalnej identyfikacji w przestrzeni publicznej. Już niebawem pierwsze elementy będzie można spotkać – dosłownie – na drogach Metropolii. Ikony miast oraz akcent z nad literki M stały się bowiem podstawą stworzenie grafiki, która znajdzie się na autobusach czterech linii ekspresowych na lotnisko. Linie autobusowe zostaną uruchomione 13 listopada.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Galeria: Metropolia: System Identyfikacji Wizualnej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764