logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Identyfikacja_co_trzeba_do kompletu?

| 19.07.2007 17:07

Pytanie dla życzliwych

Usiłuję pozbierać do kupy informacje nt. identyfikacji firmowej.

Co składa się na nią?

- czcionka, jej opis /nazwa w katalogach/sytsemach

-barwy firmowe /wg Pantone i/lub RAL

druk jednobarwny (tzn na białym podłozu) i wielobarwny

inne...
Jak to zebrać i sensownie opisac, tak by nie było niedomówień
Może ktoś ma przykłąd takiej metryczki?

Z góry dzięki

avatar użytkownika
+ + +

zachodniopomorskie
wiadomości: 8
w Signs.pl od 11.04.2006
IP: 84.10.165.XXX

| 19.07.2007 23:07

Bardzo bym chciał być życzliwy ale zebranie tych informacji do sensownej kupy mnie zajęło 7 lat. Wciąż zresztą wprowadzam tam zmiany w miarę jak rosną moje doświadczenia. Podejrzeć oczywiście można - jest sporo w sieci gotowych identyfikacji. Polecam stronę alw - także na mojej stronce możesz zobaczyć przykłady. W zasadzie każdy z twórców wypracowuje własną koncepcję takiego opracowania które różnią się sposobem przedstawiania reguł czy zawartością.
Temat raczej nie jest do jednokrotnego podglądnięcia - to zajęcie na lata...
pozdrawiam
LS

Jeszcze jedno - identyfikacja to nie kwestia ZEBRANIA informacji - to kwestia wykreowania reguł i standardów w oparciu o pewne informacje...

(Wiadomość zmodyfikowana przez: Salomon dnia 19.07.2007 23:29)

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + +

Bełchatów
Łódzkie
wiadomości: 1281
w Signs.pl od 04.02.2004
IP: 85.219.151.XXX

| 20.07.2007 00:07

Najlepszym źródłem standardów w tej dziedzinie są oryginalne manuale dużych firm i korporacji - zawierają szeroki przegląd tematów objętych standaryzacją, natomiast my, pracując dla mniejszych firm i korporacji po prostu odchudzamy takie zestawy usuwając elementy nieprzystające do potrzeb klienta. Zdarza się, że takie manuale dostępne są w sieci w formacie elektronicznym, warto też o nie męczyć klientów z dużych firm, bo działy marketingu często nimi dysponują.

W praktyce małych i średnich klientów zestaw minimum powinien moim zdaniem obejmować:

- prezentację logo obejmującą warianty kolorystyczne i zasady konstrukcji
- zasady komponowania logo obejmujące pole ochronne, ew. zasady umieszczania na formacie, czasem definiuje się dopuszczalne wielkości znaku, często pokazuje się zestawienia znaku ze stopkami adresowymi, dodatkowymi sloganami itp.
- kolorystykę firmową - tutaj zakres zależy od potrzeb, powinna być definicja dla triady, Pantone, dobrze jeśli jest poszerzona o wersję RGB i propozycje serii i numerów folii samoprzylepnej znanych marek, RAL itd.
- liternictwo firmowe
- najczęściej jakiś zakres aplikacji - np. papeteria, wzory podstawowych dokumentów, oznakowanie lokalu, pojazdów itp.

pozdrowienia
Łukasz

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Kraków
Małopolskie
wiadomości: 8226
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.7.238.XXX

| 20.07.2007 07:07

Zerknij tutaj:
brandsoftheworld

avatar użytkownika
?

Ełk
wiadomości: 6
w Signs.pl od 23.11.2002
IP: 213.76.169.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764