Najlepszym źródłem standardów w tej dziedzinie są oryginalne manuale dużych firm i korporacji - zawierają szeroki przegląd tematów objętych standaryzacją, natomiast my, pracując dla mniejszych firm i korporacji
po prostu odchudzamy takie zestawy usuwając elementy nieprzystające do potrzeb klienta. Zdarza się, że takie manuale dostępne są w sieci w formacie elektronicznym, warto też o nie męczyć klientów z dużych firm, bo działy marketingu często nimi dysponują.
W praktyce małych i średnich klientów zestaw minimum powinien moim zdaniem obejmować:
- prezentację logo obejmującą warianty kolorystyczne i zasady konstrukcji
- zasady komponowania logo obejmujące pole ochronne, ew. zasady umieszczania na formacie, czasem definiuje się dopuszczalne wielkości znaku, często pokazuje się zestawienia znaku ze stopkami adresowymi, dodatkowymi sloganami itp.
- kolorystykę firmową - tutaj zakres zależy od potrzeb, powinna być definicja dla triady, Pantone, dobrze jeśli jest poszerzona o wersję RGB i propozycje serii i numerów folii samoprzylepnej znanych marek, RAL itd.
- liternictwo firmowe
- najczęściej jakiś zakres aplikacji - np. papeteria, wzory podstawowych dokumentów, oznakowanie lokalu, pojazdów itp.
pozdrowienia
Łukasz