logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ideografia: Ogólnopolski Festiwal Projektowania Graficznego

   25.07.2018, przeczytano 1176 razy
ilustracja

W roku 2017 Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu działając we współpracy z Fundacją Rarytas zainicjował cykliczną imprezę artystyczną — Ogólnopolski Festiwal Projektowania Graficznego „Ideografia”. Celem imprezy była prezentacja najnowszych dokonań polskich grafików projektantów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ideografia%3A-ogolnopolski-festiwal-projektowania-graficznego,37371,artykul.html

W roku 2018 zostanie zorganizowana jego druga odsłona w rozszerzonej formule. Głównym punktem festiwalowego programu, podobnie jak przy pierwszej edycji jest konkurs adresowany zarówno do twórców plakatów, jak również innych form graficznych. Przewidziane zostały w nim dwie kategorie główne – plakat oraz ideograf (tzw. plakat autorski w edycji własnej).

Konkurs w kategorii Ideograf (plakat autorski) ma dwa tematy. Pierwszy temat odpowiada hasłu „100 lat wolności”, które odnosi się do uroczystego jubileuszu jakim jest setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Drugiem tematem jest „Setna rocznica wybuchu Powstania Wielkopolskiego”. Obie wymienione podkategorie odwołują się do obchodów szczególnie ważnych rocznic w historii polskiego państwa i narodu. Tym samym Konkurs wychodzi na przeciw pytaniu o znaczenie rocznicowych wydarzeń z perspektywy współczesności. Intencjonalnie łączy przeszłość z teraźniejszością i nie zamyka się jedynie na wypływające ze wspólnych wartości wizje przyszłości.

Tematyka prac zgłaszanych w obu tematach zaproponowanych w kategorii Ideograf dotyczyć powinna wielowymiarowych i wielowątkowych rozważań nad znaczeniem jubileuszu dla naszej tożsamości — zarówno polskiej, jak i wielkopolskiej. Tak zarysowana koncepcja konkursu uzasadnia wybór medium plakatu jako tego, który służy nie tylko do przekazywania informacji w sposób zwięzły, ale celnie definiujący istotę obrazowanych zagadnień.

Kwalifikacji plakatów do udziału w wystawie konkursowej dokona Jury powołane przez organizatorów, które przyzna nagrody: Nagrodą Główną oraz wyróżnienia.

Kategorie:

A — Plakat kulturalny (plakaty wydane drukiem dla określonego zleceniodawcy powstałe w latach 2017–2018). Każdy autor może przedstawić 3 plakaty w kategorii A w formacie B1 (100×70).
B — Ideograf (tzw. plakaty — edycja własna) Uczestnicy przedstawiają prace na określony przez organizatorów temat w dwóch podkategoriach:
B1 — „Sto lat wolności”
B2 — „Stulecie Powstania Wielkopolskiego”
Każdy autor może przedstawić jedną pracę w każdym z obu tematów (ideograf) w formacie B1 (100 x 70)

Jury

  • Mirosław Adamczyk, grafik projektant, profesor UAP w Poznaniu
  • Tomasz Bogusławski, grafik projektant, profesor ASP w Gdańsku
  • Lex Drewinski, grafik projektant, profesor dr Lex Drewinski Fachhochschule w Poczdamie
  • Andrzej Klimowski, grafik projektant, prof. emeritus Royal College of Art w Londynie
  • Zdzisław Schubert, krytyk sztuki, kurator senior Galerii Plakatu i Designu Muzeum Narodowego w Poznaniu
  • Sekretarz Jury: Mateusz Bieczyński
  • Współpraca: Piotr Grzywacz

Nagrody i wyróżnienia

  • Nagroda główna (5 000 PLN)
  • Wyróżnienie w kategorii A (2 500 PLN)
  • Nagroda w kategorii B1 (2 500 PLN)
  • Nagroda w kategorii B2 (2 500 PLN)

Poza nagrodami regulaminowymi przewiduje się przyznanie nagród fundowanych.

Etapy konkursu

Etap pierwszy
Termin nadsyłania zgłoszeń: 01.09.2018
Ogłoszenie wyników pierwszego etapu nastąpi do 10.09.2018

Etap drugi
Laureaci zakwalifikowani do wystawy konkursowej zostaną powiadomieni drogą mailową.
Termin nadsyłania plików produkcyjnych oraz potwierdzeń przelewu środków na druk wybranych prac — 20.09.2017

Źródło: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

uap.edu.pl

Dodatkowe informacje:

Organizator — Fundacja Rarytas Art Foundation

Patronat — Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

Komitet Organizacyjny:
Mateusz Bieczyński – Przewodniczący / Sekretarz Jury
Zdzisław Schubert
Mirosław Adamczyk
Maciej Kurak
Piotr Grzywacz
Szymon Dolata
Aniela Perszko

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wystawa Grand Press Photo w Blue City
Od środy 8 lipca w centrum handlowym Blue City będzie można oglądać najlepsze zdjęcia prasowe z tegorocznej edycji konkursu Grand Press Photo.
Konkurs 30/30: nowy termin wystawy
Organizatorzy VI edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową informują o nowym terminie wystawy finalistów. Będzie ona miała miejsce w prestiżowej Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu i potrwa od 13 lipca do 31 sierpnia 2020 r. Zaprezentowanych zostanie 29 finałowych prac wybranych przez 12-osobowe Jury złożone z ekspertów z zakresu sztuk plastycznych...
MSL zdobyła zwycięską statuetkę SABRE Awards w prestiżowym konkursie branży public relations dla regionu EMEA. Wygraną w kategorii „Chemia i Przemysł” zapewniła agencji kampania CSR „Jutro bez smogu – Drugie życie starych pieców”, zrealizowana dla ArcelorMittal Poland. Wśród 400 finalistów, znalazło się jedynie 8 polskich...
Golden Arrow już po raz 14. przyznała nagrody i wyróżnienia dla najciekawszych projektów w 20 kategoriach. Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się rekordową liczbą zgłoszeń. Kampania społeczna FASOFF została wyróżniona spośród 71 wszystkich propozycji w jednej z najbardziej popularnych w tym roku kategorii – CSR. Celem akcji FASOFF jest edukacja przyszłych rodziców oraz...
Golden Arrow 2020: Pełna lista zwycięzców!
W tegorocznej edycji konkursu marketingowego Golden Arrow 2020 przyznano 22 nagrody i 28 wyróżnień. Żadna praca nie otrzymała grand prix. Przyznano również dwie nagrody specjalne. Pierwszą otrzymał BNP Paribas Bank Polska SA za długofalowe, autentyczne zaangażowanie społeczne, widoczne w wielu wymiarach działalności. Drugą nagrodę specjalną otrzymała agencja Przestrzeń za...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764