
Wielkimi krokami zbliża się rozstrzygnięcie 88. Plebiscytu na Najlepszego Sportowca Polski 2022 Roku organizowanego przez Przegląd Sportowy. Głównymi faworytami do zwycięstwa są Iga Świątek oraz Robert Lewandowski. PSMM Monitoring & More przeanalizował, jak wygląda przekaz medialny, którego łączny szacunkowy ekwiwalent reklamowy wyniósł blisko 10 miliardów złotych.
Robert Lewandowski ma za sobą bardzo udany medialnie rok. Piłkarz po wielu latach przeniósł się do FC Barcelony z Bayernu Monachium, przez co znacznie poszerzył grupę docelową odbiorców. Ze zgromadzonych danych przez PSMM widać wyraźnie, że po debiucie w lidze hiszpańskiej liczba publikacji w mediach społecznościowych na jego temat zwiększyła się i utrzymywała się na istotnie wyższym poziomie przez całą drugą połowę roku.
W całym 2022 roku na temat najlepszego polskiego piłkarza pojawiło się ponad 4,8 mln publikacji, a 260 tysięcy z nich w mediach tradycyjnych. Wygenerowały szacunkowy ekwiwalent reklamowy AVE o wartości 1,4 mld złotych. Z kolei w mediach społecznościowych opublikowano ponad 4,5 mln wpisów, które wygenerowały AVE ponad 6,3 mld złotych.
Iga Świątek, numer 1 światowego rankingu tenisistek, w poprzednim roku dwukrotnie triumfowała w turniejach wielkoszlemowych – wygrała French Open oraz US Open. W przypadku Polki zdecydowanie największe zainteresowanie mediów przypadło na czerwiec. Wówczas wygrała w prestiżowej rywalizacji na kortach Rolanda Garrosa oraz śrubowała swoją serię bez porażki i umacniała się na prowadzeniu w światowym rankingu.
W 2022 roku na temat Igi Świątek pojawiło się 1,12 mln publikacji. Zdecydowana większość w mediach społecznościowych – 940 tys. Z kolei media tradycyjne przygotowały ponad 180 tys. materiałów. Łączny szacunkowy ekwiwalent reklamowy AVE wyniósł ponad 2 mld złotych.
– Oboje naszych wybitnych sportowców ma za sobą świetny rok nie tylko na boisku i korcie. Widać to w mediach, gdzie na ich temat pojawiło się ponad 6 milionów publikacji. Według naszych szacunków wygenerowały one ekwiwalent reklamowy AVE sięgający niemal 10 miliardów złotych. Porównanie ostatniego roku lepiej wypada dla Roberta Lewandowskiego, który ma przewagę nad Igą Świątek. To z pewnością wynikaja z dłuższej pracy nad marką osobistą sportowca. Dodatkowo oczy całego świata w listopadzie i grudniu zwróciły się na Katar, gdzie odbywała się najważniejsza piłkarska impreza czterolecia. To zagwarantowało dodatkową ekspozycję medialną Lewandowskiego, co wyraźnie widać w wykresach pokazujących liczbę publikacji w tym okresie – komentuje Katarzyna Popławska, kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More.
- Pełna wersja raportu jest dostępna TUTAJ.
Źródło: PSMM Monitoring & More
Lepiej uważać z takimi dużymi liczbami.
VAT od wspomnianej kwoty to ponad 2 mld złotych.
I kto to zapłaci...
Jak sam zauważasz w sąsiednim wątku dyskusji, podatki płacą tylko ci którzy chcą je płacić - więc w czym problem?
Nigdzie nie jest napisane, że ktoś chciałby zapłacić 2 mld vatu.
No to trzeba, czy nie trzeba płacić jeśli się nie chce?
Ja vat od zawsze.
Czuję się bezpieczniej, mając paragony z zapłaconym vatem.
Jak to? Czyli jednak płacisz za miłośników adrenaliny?
Formalnie rzecz ujmując płacę przedsiębiorcy cenę należną brutto.
Co on robi z zarobionymi pieniędzmi to wyłącznie jego sprawa.
Jak to jego sprawa? Państwo decyduje za niego, że ma oddać część zarobionych pieniędzy na rzecz miłośników adrenaliny - nikt nie pyta przedsiębiorców o zdanie. Ciebie pytają? Panie z Urzędu Skarbowego?
Zupełnie inaczej.
Państwo określa ramy podatkowe.
Jedni przedsiębiorcy się podporządkują.
A inni, jak brat komendanta policji i jego koledzy wcale.
A Ty jesteś jak brat komendanta policji - z tych co się nie podporządkowują?
Ja jestem jak żona Cezara.
Podporządkowujesz się Cezarowi? Nie ma w tym nic złego - tylko po co starasz się temu publicznie zaprzeczać?
No tak... zaczynam rozumieć opóźnienia na linii, spalone pointy i łopatologiczne wtręty.
Brawo!
Ale to nie jest powód do braw...
Brawo za to, że zaczynasz rozumieć.
I nadal, to nie jest powód do braw.
To już nie Tobie oceniać.