logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

CASE STUDY: Iga Świątek spektakularnie podbiła media i serca Polaków

  PR 22.10.2020, przeczytano 385 razy
ilustracjastrzałka

W dwa tygodnie, od 4 października, kiedy Iga Świątek zakwalifikowała się do ćwierćfinałów French Open 2020, a następnie zwyciężyła w finale, we wszystkich mediach na jej temat pojawiło się ponad 70 tys. publikacji. Dotarcie zmonitorowanych materiałów to prawie 429 mln potencjalnych kontaktów o wartości ekwiwalentu reklamowego (AVE) prawie 97 mln zł. W samych stacjach radiowych i telewizyjnych na temat sukcesu tenisistki wyemitowano w tym okresie aż 712 wiadomości – podaje Instytut Monitorowania Mediów IMM.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/iga-swiatek-spektakularnie-podbila-media-i-serca-polakow,388900,artykul.html

Zainteresowanie sportsmenką pojawiło się 4 października w dniu jej zakwalifikowania się do ćwierćfinałów French Open 2020, Roland Gaross – wówczas na jej temat w mediach zanotowano już 3,6 tys. publikacji o dotarciu 21 mln potencjalnych kontaktów. Iga Świątek jest pierwszą Polką, która zwyciężyła w międzynarodowych mistrzostwach Francji w tenisie, pokonując w finale Amerykankę, Sofię Kenin i zdobywając przy tym wielkoszlemowy puchar. W dniu zwycięstwa – 10 października br., we wszystkich mediach zanotowano już z kolei 15 826 publikacji związanych z jej sukcesem o dotrciu prawie 75 mln potencjalnych kontaktów.

Ponad 700 publikacji w radiu i telewizji

W okresie 4 – 18 października łącznie w radiu i telewizji pojawiło się 712 materiałów, z czego aż 590 to komunikaty radiowe. Całkowity ekwiwalent reklamowy (AVE) wszystkich wzmianek to prawie 4 mln zł, a ich dotarcie wyniosło 75 mln potencjalnych kontaktów. Materiały, które okazały się mieć największe dotarcie objęły tytuły: Program 24 Polskiego Radia, TVN24, Program I Polskiego Radia, TVP Info i Radio Gdańsk.

Prasa – ponad 600 publikacji w dwa tygodnie

W tym czasie w prasie pojawiło się 621 publikacji o łącznym dotarciu wynoszącym prawie 40 mln potencjalnych kontaktów i ekwiwalentem reklamowym (AVE) o wartości 19 mln zł. Najwięcej materiałów (149) pojawiło się 12 października w takich tytułach jak: Tele Tydzień, Gazeta Wyborcza, Fakt, Newsweek, Do Rzeczy, Rzeczpospolita, czy Przegląd Sportowy. Wśród ogólnie najbardziej zasięgowych tytułów prasowych, które pisały na ten temat znalazły się: Tele Tydzień, Życie na Gorąco, Fakt, Super Express, Gazeta Wyborcza, Polityka i Newsweek.

Najwięcej wpisów na Twitterze, Facebook natomiast z najwyższym dotarciem

W portalach i mediach społecznościowych pojawiło się ponad 68 tys. wzmianek o dotarciu w wysokości ponad 313 mln potencjalnych kontaktów i ekwiwalencie reklamowym (AVE) na poziomie 73 mln zł. Najwięcej publikacji zanotowano na Twitterze, na którym w analizowanym okresie opublikowano łącznie aż 52 028 tweetów i retweetów o dotarciu ponad 71 mln potencjalnych kontaktów. Najwyższą wartość dotarcia zaobserwowano natomiast na platformie Facebook (133 tys. potencjalnych kontaktów), gdzie w okresie 2 tygodni pojawiło się ponad 3,5 tys. materiałów, a najwyższy ekwiwalent reklamowy (AVE) wygenerowały portale internetowe (56 mln zł), gdzie pojawiło się prawie 11 tys. publikacji. Najbardziej zasięgowe wpisy dotyczące social mediów pochodziły z następujących kont: Orange (Facebook), Iga Świątek (Twitter), annalewandowskahpba (Instagram).

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Grupa Polsat Plus gra z polską siatkówką przez kolejne siedem lat
Plus będzie Sponsorem Tytularnym PlusLigi mężczyzn i Sponsorem Strategicznym Tauron Ligi kobiet do 2028 r. Telewizja Polsat zapewniła sobie prawa do transmisji obu lig do 2028 r. Od nowego sezonu PlusLiga z nowym logo Plusa.
Szymon Jadczak laureatem Złotej Gruszki
Dziennikarz WP, Szymon Jadczak został nagrodzony Złotą Gruszką, jedną z najbardziej prestiżowych, dziennikarskich nagród w Krakowie.
W dniach 23-26 września w Warszawie odbędą się XXVI Targi Wydawców Katolickich, Uroczyste otwarcie Targów nastąpi 23 września o godz. 12.00 w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie. W tym wydarzeniu tradycyjnie uczestniczy Telewizja Polska.
TVN Grupa Discovery zawsze spełniała wszystkie wymogi określone w ustawie o radiofonii i telewizji. Uchwała KRRiT ws. koncesji dla TVN24 jednoznacznie pokazuje, że nie było żadnego uzasadnienia dla jej odwlekania przez 19 miesięcy.
Juszes, czyli Justyna Żak, to youtuberka, instagramerka, oraz uczestniczka polskiej edycji reality show Big Brother. Influencerka, by dalej rozwijać swoje kanały społecznościowe dołączyła do LifeTube (grupa LTTM) największej sieci partnerskiej zrzeszającej twórców internetowych w Polsce. Menagerką Juszes została Justyna Zawadzka – Team Leaderka w Glow by...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764