W poniedziałek 6 lutego odbyło się w Gdańsku spotkanie dyskusyjne dotyczące zmodyfikowanych zapisów „uchwały krajobrazowej” dla Gdańska. Otwierający spotkanie wiceprezydent Grzelak powiedział, że wyciągnięte zostały wnioski z wcześniejszych konsultacji i powstał nowy dokument, który będzie w kolejnych dniach omawiany. Miasto planuje oficjalne wyłożenie projektu uchwały w kwietniu, a jego wprowadzenia pod obrady rady miasta w czerwcu 2017 roku.
Projekt „uchwały krajobrazowej” dla Gdańska jest w nowej wersji bardziej spójny, ale mniej czytelny. Sprawia miejscami kłopoty w zrozumieniu niektórych zapisów. Może to powodować w przyszłości różnice interpretacyjne. Na przykład przez wprowadzenie niejasnych definicji.
Projekt nie otwiera się na nowe technologie, tak w zakresie architektury, jak i reklamy. Nie respektuje praw nabytych i stwarza problemy w związku ze zbyt krótkim okresem dostosowawczym. Dyskryminuje większe formaty powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy, przewidzianych do sytuowania na peryferiach miasta. Mami polityków rozmachem możliwości reklamy wyborczej, czym być może kupuje głosy radnych.
Źródło: IGRZ