logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Igrzyska Olimpijskie przez pryzmat popularności mediów

  PR 13.08.2021, przeczytano 963 razy
ilustracjastrzałka

Igrzyska Olimpijskie w Tokio to kolejne, po Euro 2020, wydarzenie sportowe o globalnym zasięgu, które odbyło się tego lata. Podobnie jak święto futbolu, przyciągnęło przed ekrany komputerów i telewizorów rzesze kibiców, co przełożyło się na znaczące wzrosty popularności serwisów sportowych i transmitujących zawody stacji telewizyjnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/igrzyska-olimpijskie-przez-pryzmat-popularnosci-mediow,392631,artykul.html

Analiza dzień po dniu zagregowanych danych dla wszystkich serwisów sportowych wyraźnie wskazuje, że start Igrzysk Olimpijskich był momentem, w którym zainteresowanie internautów sportem znacząco wzrosło. Jest to istotnie widoczne na wykresie prezentującym liczbę odsłon.

VIEWS

ilustracjastrzałka

Źródło: Mediapanel, 1.07 – 11.08, kategoria Sport, Views

Szczegółowej analizie poddaliśmy serwisy sportowe, które miały największą liczbę użytkowników w czerwcu. Efekt Igrzysk jest wyraźnie widoczny w przypadku serwisów sportowych należących do Wirtualnej Polski – liczba przeglądających je codziennie użytkowników przekroczyła nawet wyniki osiągane podczas Euro 2020. Rekord liczby RU padł 29 lipca i wyniósł blisko 2,7 mln – był to wynik o ok. 700 tys. wyższy niż w dniu finałowego meczu Mistrzostw Europy (blisko 2 mln). Podobną sytuację można zaobserwować w przypadku sportowych serwisów Onetu, które w dniu największej aktywności internautów (28 lipca) odwiedziło 2,3 mln osób – o ponad 700 tys. więcej niż podczas spotkania Anglia – Włochy.

REAL USERS

ilustracjastrzałka

Źródło: Mediapanel, 1.07 – 11.08, serwisy sportowe, Views

Duże zainteresowanie Igrzyskami Olimpijskimi widać także w danych prezentujących liczbę odsłon na analizowanych stronach. Ponownie liderem zestawienia są serwisy Wirtualnej Polski – rekord liczby wygenerowanych odsłon padł w ich przypadku 3 sierpnia i wyniósł 15,3 mln. Tego dnia na olimpijskim stadionie triumfowały polskie młociarki – Anita Włodarczyk i Malwina Kopron – które wywalczyły złoty i brązowy medal olimpijski. W przypadku serwisów Onetu najwięcej odsłon użytkownicy wykonali 28 lipca (8,3 mln), w dniu tenisowego miksta z udziałem Igi Świątek i Łukasza Kubota oraz spotkania reprezentacji siatkarzy z zespołem z Wenezueli.

A w jaki sposób kształtowała się liczba widzów oglądających kanały transmitujące olimpijskie zmagania? W przypadku TVP 1 i TVP Sport wyniki były niższe niż podczas Euro 2020, kiedy to w dni finału mistrzostw czy meczów Polaków padały rekordowe liczby RU.

REAL USERS

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius, 1.07 – 11.08, wybrane stacje telewizyjne, RU

Warto natomiast przyjrzeć się kanałom Eurosport 1 i Eurosport 2, które dzięki olimpijskim transmisjom przyciągnęły przed ekrany znacznie większe niż zwykle grono widzów. Średnia dzienna liczba widzów wynosiła w trakcie Igrzysk Olimpijskich (23.07 – 8.08) 2,8 mln w przypadku Eurosport 1 i 1,5 mln w przypadku Eurosport 2. To ok. 3 razy więcej, niż wyniosły średnie dzienne dla tych stacji w okresie poprzedzającym Igrzyska (1-22 lipca).

Źródło: Gemius

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764