logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

II edycja Warsaw Animation Film Festival

   24.08.2020, przeczytano 811 razy
ilustracja

27 sierpnia rusza II edycja Warsaw Animation Film Festival. Spośród ponad 400 zgłoszonych produkcji krótkometrażowych z całego świata, do udziału w wydarzeniu zostało zaproszonych ponad 100 animacji. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy – Rafał Trzaskowski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ii-edycja-warsaw-animation-film-festival,388183,artykul.html

  • Festiwal potrwa od 27 sierpnia do 2 września. Wszystkie produkcje biorące udział w festiwalu będzie można oglądać platformie mojeEkino.pl
  • W części konkursowej  zaprezentowanych zostanie kilkadziesiąt Animacji z całego świata
  • Międzynarodowe Jury przyzna Grand Prix w kategoriach: Najlepszy Film Animowany w Konkursie Profesjonalnym, Najlepszy Film Animowany w Konkursie Młoda Animacja oraz Najlepszy Horror Animowany
  • Uzupełnieniem festiwalu będą warsztaty prowadzone między innymi przez reprezentantów studia animacji Pixar.

Celem organizatorów jest pokazanie szerszej publiczności, że animacje – na równi z filmami fabularnymi i dokumentalnymi – mogą wpływać na rzeczywistość społeczną, podejmując najbardziej złożone tematy. W związku z pandemią koronawirusa, festiwal odbędzie się w wersji online.

– Chcemy przyciągnąć szerszą publiczność i przekonać, że animacje to nie tylko filmy dla dzieci. To produkcje, które często podejmują najtrudniejsze i najgłębsze tematy, pokazując potencjał do aktywnej zmiany rzeczywistości, w której żyjemy komentuje Tessa Moult-Milewska, organizatorka Festiwalu z Fundacji Ex Anima.

– Przeniesienie tegorocznej edycji do online’u na pewno zwiększy zasięgi naszej oferty programowej. To nowe doświadczenie, które być może wykorzystamy podczas organizacji kolejnych edycji. Niezależnie od formy najważniejszy jest dla nas  dialog i wymiana w ramach całej społeczności twórców i sympatyków animacji – dodaje Ewelina Leszczyńska organizatorka Festiwalu z Fundacji Ex Anima.

Organizatorem II edycji Warsaw Animation Film Festival jest Ex Anima. Fundacja powstała w wyniku współpracy pomiędzy organizatorkami I edycji Festiwalu a Platige Image. Warszawskie studio animacji i postprodukcji było również partnerem zeszłorocznej edycji.

Cieszymy się, że Warsaw Animation Film Festival na stałe wpisuje się w warszawską mapę kulturalną. Wspieranie takich wydarzeń umożliwia nam współpracę z utalentowanymi twórcami i promowanie kina artystycznego w Polsce i na świecie – komentuje Prezes Fundacji Ex Anima Beata Hoffmann, wspierająca działania festiwalowe z ramienia Platige Image.

Platige Image przyzna nagrodę specjalną dla najlepszej animacji bez podziału na kategorie konkursowe. Natomiast studio Bloober Team objęło patronat nad blokiem poświęconym horrorom i przyzna również swoją nagrodę dla najlepszego horroru w tym bloku.

Źródło: Platige Image

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764