Filharmonia Narodowa we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej ogłasza II Konkurs Graficzny na ujednolicenie wizerunku instytucji.
Celem Konkursu jest opracowanie elementów graficznej identyfikacji wizerunku Filharmonii Narodowej, które pozwolą na:
• zbudowanie spójnej i rozpoznawalnej marki instytucji
• stworzenie przejrzystego, nowoczesnego systemu identyfikacji
• zwiększenie komunikatywności, zbudowanie hierarchii informacji za pomocą elementów graficznych
• łatwą adaptację projektów do zmieniających się treści poszczególnych koncertów
• odświeżenie wizerunku instytucji
Uczestnicy Konkursu
Konkurs skierowany jest do projektantów i firm projektowych.
Harmonogram Konkursu
Konkurs ma charakter ogólnopolski, otwarty, trzyetapowy.
- Etap I – zbieranie portfolio, które powinno zawierać co najmniej trzy przykładowe projekty materiałów graficznych (afisze, plakaty, ulotki, broszury) dla instytucji kultury.
- Etap II – odpłatne przygotowanie wstępnej koncepcji przez pięciu wybranych projektantów
- Etap III – realizacja zwycięskiej koncepcji
Terminy
- Data przesłania portfolio – 7 września 2011
- Ogłoszenie listy pięciu wybranych do kolejnego etapu Projektantów – 9 września 2011
- Data przesłania prac – 10 października 2011
- Ogłoszenie Zwycięzcy, podpisanie umowy ze Zwycięzcą – 11 października 2011
- Zakończenie prac projektowych, wdrożenie projektów – 10 listopada 2011
Prace należy dostarczyć:
- w przypadku pierwszego etapu: pocztą elektroniczną w formacie PDF na adres: konkurs@filharmonia.pl
- w przypadku drugiego etapu: pocztą elektroniczną w formacie PDF wraz z opisem projektu ( max. 2000 znaków, format PDF, doc.) na adres: konkurs@filharmonia.pl
Nagrody
Wynagrodzenie za przygotowanie projektów w etapie II – 1 500 zł brutto dla każdego Uczestnika.
Wynagrodzenie dla Zwycięzcy w etapie III – 15 000 zł brutto (w tym 1000 zł za przekazanie praw autorskich)
Skład Komisji Konkursowej
- Jerzy Noworol – Przewodniczący Komisji, kierownik Działu Promocji Filharmonii Narodowej
- Marta Sienkiewicz – Sekretarz Komisji, pracownik Działu Promocji Organizatora
- Hanna Szeliga-Czajkowska – grafik i drukarz
- Dawid Korzekwa – prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej
- Prof. Lech Majewski – projektant, wykładowca ASP w Warszawie
- Prof. Piotr Kunce – projektant, wykładowca ASP w Krakowie
Wszelkich informacji o Konkursie udzielają przedstawiciele Organizatora:
Marta Sienkiewicz – msienkiewicz(at)filharmonia.pl, tel. 22 55 17 121
Jerzy Noworol – promocja(at)filharmonia.pl, tel. 22 55 17 105
Informacje można uzyskać także osobiście kontaktując się z w/w osobami w siedzibie Organizatora, pod adresem: Filharmonia Narodowa ul. Jasna 5, Warszawa
Źródło: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej