logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

II Przegląd Muzeum Widzialne: Wyniki konkursu

   09.12.2015, przeczytano 2176 razy

Na tegoroczny przegląd otrzymaliśmy prawie 130 projektów graficznych wykonanych dla instytucji muzealnych w całej Polsce. Spośród zgłoszonych prac, jury konkursu wybrało zwycięzców w 4 kategoriach: identyfikacja wizualna, identyfikacja wystaw czasowych, wydawnictwa, strony internetowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ii-przeglad-muzeum-widzialne%3A-wyniki-konkursu,26805,artykul.html

- Poziom projektów tegorocznej edycji przeglądu był wyższy niż dwa lata temu. W tym roku najwięcej zgłoszeń przyjeliśmy w kategorii wystaw oraz wydawnictw - projekty te wydają się łatwiejsze i szybsze do wdrożenia, podczas gdy całościowa identyfikacja to proces bardziej skomplikowany. Niemniej jednak, cieszymy się z tak dużej popolarności konkursu - coraz więcej instytucji świadomie dba o swój wizerunek, zatrudnia dobrych projektantów, przyczyniając się do poprawy jakości wizualnej naszego otoczenia i poziomu edukacji wizualnej. Angelika Gromotka, STGU

Projekty oceniało jury w składzie:

  • prof. Maciej Buszewicz
  • dr Wojciech Janicki
  • dr hab. Dawid Korzekwa
  • Magdalena Ponagajbło
  • prof. Władysław Pluta
  • Tomasz Rygalik


Zwycięzcy tegorocznej edycji

Kategoria identyfikacja wizualna

  • I nagroda
    Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu za logo i system identyfikacji wizualnej Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Elblągu, proj. Marcin Usarek
  • II nagroda
    Muzeum Architektury we Wrocławiu za nowy system identyfikacji wizerunkowej i kierunkowej w Muzeum Architektury we Wrocławiu, proj. Marian Misiak
  • III nagroda
    Muzeum Śląskie w Katowicach za system identyfikacji wizualnej Muzeum Śląskiego, wykonawca arch. Marek Mizeracki, zespół odpowiedzialny za projekt graficzny i wzorniczy: Bartłomiej Witański, Aleksandra Krupa, Jakub Cikała
  • wyróżnienie
    Muzeum Miasta Gdyni za identyfikację graficzną muzealnych działań edukacyjnych, proj. Anita Wasik


Identyfikacja wystaw czasowych

  • I nagroda
    Muzeum Narodowe w Warszawie, za identyfikację wystawy „Trasa M-Z” w Muzeum Narodowym w Warszawie, proj. SUPER SUPER
  • II nagroda
    Muzeum Miasta Gdyni, za identyfikację wystawy "Narodziny miasta. Gdyński modernizm w dwudziestoleciu międzywojennym", proj. Anita Wasik
  • III nagroda
    Muzeum Narodowe w Poznaniu, za identyfikację wystawy „Urzekająca paralaksa. Fotografia i jej obrazy”, proj. Studio Flow


Wydawnictwa książkowe lub multimedialne

  • I nagroda
    Muzeum Sztuki w Łodzi, za publikację Monografia, proj. Poważne Studio – Alicja Kobza, Małgorzata Frąckiewicz, Tomek Głowacki
  • II nagroda
    Muzeum Warszawy, za publikację Seria wydawnicza Plany Warszawy/Katarzyna Wagner, Paweł E. Weszpiński, Georges Louis Le Rouge. Plan Warszawy1768, proj. Anna Piwowar
  • III nagroda
    Muzeum Warszawy, za publikację Fotografie ruin. Ruiny fotografii 1944-2014, proj. Magdalena Piwowar


Grafika strony internetowej

  • I nagroda
    Muzeum Powstania Warszawskiego, za stronę Warsaw Rising 1944, realizacja BrightMedia
  • II nagroda
    Muzeum Historii Polski w Warszawie, za stronę internetową Muzeum Historii Polski w Warszawie, realizacja Urban Ninja
  • III nagroda
    Muzeum Emigracji w Gdyni, za stronę Muzeum Emigracji w Gdynii, realizacja NAOKO Agencja Reklamowa

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Muzeum Widzialne 2015

Dodatkowe informacje:

Organizator: Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, muzealnictwo.com
Partner: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dawid Szczepaniak jurorem Clio Awards 2024
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer VML Poland, zasiądzie w składzie jury Clio Awards w kategorii Social Media. 
Najlepsze kreacje reklamowe 2023 nagrodzone przez Biuro Reklamy TVP
Biuro Reklamy TVP po raz dziewiąty wyróżniło najlepsze kreacje reklamowe wyznaczające najwyższe standardy językowe w przekazach komercyjnych oraz odgrywające istotną rolę społeczną i kulturalną. Wśród laureatów tegorocznego finału konkursu Złota Mowa Reklamowa znalazły się: Fundacja Avalon, Jerónimo Martins Polska i PGE Polska Grupa Energetyczna. Wyróżnienia otrzymały...
Kaufland: Klip „Balon” wyróżniony w konkursie OLX „Liderzy Rekrutacji”
Połączenie działań komunikacyjnych Kaufland z pasją jednego z pracowników zostało nie tylko pozytywnie odebrane przez internautów, ale także docenione przez ekspertów HR i employer brandingu. Utwór „Balon” został wyróżniony w tegorocznej edycji konkursu OLX „Liderzy Rekrutacji”, a sami odbiorcy okrzyknęli go mianem...
Kampania „Teraz Mnie Widzisz?” z nagrodą Biura Reklamy TVP
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon została wyróżniona nagrodą Biura Reklamowego TVP w kategorii Odpowiedzialność Społeczna. Akcja Złota Mowa Reklamowa zorganizowana została po raz dziewiąty i jak co roku ma na celu wyróżnienie najlepszych kreacji reklamowych, które odznaczają się nie tylko formą wyrazu, lecz także najwyższymi standardami...
Aspirin C z nagrodą w konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023
Digitalowa kampania reklamowa produktu Aspirin C, do której agencja MullenLowe Warsaw przygotowała strategię i kreację, otrzymała nagrodę w międzynarodowym konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023 w kategorii Precision Marketing Campaign & Activaction.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764