logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

III edycja Konkursu Wnętrze Roku SAW

  PR 18.06.2024, przeczytano 462 razy
ilustracjastrzałka

Największy, najbardziej prestiżowy i w pełni niezależny konkurs dla architektów wnętrz w Polsce wciąż się rozwija. Nie tylko rośnie wartość nagród, ale też rozszerza się jego formuła– w tym roku debiutuje wyróżnienie za projektowanie zrównoważone. Najlepsze realizacje oceni jury złożone z uznanych ekspertów z wielu dziedzin kreatywnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/iii-edycja-konkursu-wnetrze-roku-saw,404676,artykul.html

Konkurs Wnętrze Roku SAW powołało środowisko architektów wnętrz, aby propagować funkcjonalne i piękne wnętrza, oryginalne wzornictwo oraz dobre praktyki zawodowe. Zmagania są otwarte dla wszystkich profesjonalistów, również spoza grona stowarzyszenia. Warunkiem udziału jest jedynie wykształcenie kierunkowe w zakresie architektury, projektowania albo dziedzin pokrewnych.

Spojrzenie z wielu stron

Choć konkurs stanowi inicjatywę i efekt zaangażowania polskich architektów wnętrz, nadesłane zgłoszenia w tym roku po raz pierwszy będzie jednak oceniać gremium uznanych reprezentantów wielu dziedzin. Będą to: architekci wnętrz Agnieszka Stefańska (przewodnicząca jury), Aleksander Jankowski, Zofia Wyganowska, Grzegorz Goworek, architekt Przemek Olczyk, artysta rzeźbiarz Tomasz Górnicki, fotograf Jacek Poremba projektantka i ilustratorka Malwina Konopacka, prof. Barbara Kowalewska z Wydziału Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Magdalena Bodis, kolekcjonerka sztuki, członkini zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Muzeum Narodowego w Warszawie.

– Jestem przekonana, że zróżnicowanie perspektyw pozwoli nam jako jurorom jeszcze wyraźniej dostrzec wszystkie wartości projektów nadesłanych na konkurs. Wiele punktów widzenia oraz operowanie kontekstami zarówno architektonicznymi, jak i artystycznymi bez wątpienia wzbogaci prace jury. Ożywione dyskusje i wielkie emocje są gwarantowane – zapowiada Agnieszka Stefańska.

W stronę zrównoważonego rozwoju

Podobnie jak w poprzednich edycjach, konkurs obejmuje realizacje w 2 kategoriach głównych: wnętrz prywatnych i wnętrz użyteczności publicznej. Zwycięzcy każdej z nich otrzymają nagrody pieniężne oraz działania promocyjne w mediach o łącznej wartości 30 000 zł. Gratyfikacje trafią też do zdobywców drugich i trzecich miejsc – odpowiednio o wartości 15 000 zł i 5 000 zł. Łączna wartość nagród wynosi aż 110 000 zł! Realizacja konkursu z takim rozmachem stała się możliwa dzięki życzliwemu zaangażowaniu znakomitych mecenasów. Do tego grona należą firmy: Electrolux – Partner Strategiczny, Hansgrohe i XAL – Partnerzy Główni oraz nobonobo – Partner Wspierający.

W tym roku po raz pierwszy dodatkowo nagradzane będą wnętrza realizowane w duchu zrównoważonego rozwoju - tworzone z myślą o oszczędnym gospodarowaniu zasobami takimi jak materiały, energia czy woda, mające na uwadze przywracanie dobrych relacji człowieka z naturą. Stowarzyszenie Architektów Wnętrz dostrzega wagę i potrzebę tej formuły działania. Stąd dodatkowa nagroda specjalna – „For Better Living”, współtworzona i ufundowana przez markę Electrolux. Najlepsza realizacja w zakresie zrównoważonego rozwoju zostanie przyznana przez jury konkursu głównego poszerzone o przedstawiciela marki. Laureat tego wyróżnienia otrzyma nagrodę finansową w wysokości 5000 zł oraz voucher o wartości 5000 zł na produkty Electrolux z linii studyjnej. Electrolux to szwedzka marka, której motto "For Better Living" stawia człowieka i troskę o środowisko w centrum. Nasza wiedza i doświadczenie połączone z funkcjonalnością oraz designem produktów składają się na kształtowanie lepszego i wygodniejszego życia dla konsumentów. Przystępując do konkursu Wnętrze Roku SAW jako partner strategiczny, chcemy docenić wysiłki branży architektonicznej na rzecz wdrażania ekologicznych idei w swoje działania - mówi Olga Głębicka, Retail Activation Manager Electrolux Poland.

Konkurs odbywa się pod patronatem honorowym Stowarzyszenia Przyjaciół Muzeum Narodowego.

Czas na zgłoszenia do końca października

Elektroniczne nadsyłanie zgłoszeń trwa od 12 czerwca do 31 października 2024 r. W listopadzie odbędą się obrady jurorów, którzy wytypują laureatów pierwszego etapu i zaproszą ich do przesłania plansz konkursowych – do 14 lutego 2025. Na tej podstawie następnie zostaną wybrani zwycięzcy. Poznamy ich podczas uroczystej gali 3 kwietnia 2025 r.

Źródło: Stowarzyszenie Architektów Wnętrz

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwsi zagraniczni finaliści Konkursu Strefa Studenta
Po raz pierwszy w historii konkursu, w którym młodzi projektanci mieli za zadanie stworzyć projekt opakowania lub etykiety, do kolejnego etapu awansowała studentka z zagranicy! Wraz z pozostałymi jedenastoma osobami zaprezentuje swój projekt w II etapie w jednej z trzech kategorii: funkcjonalność i forma, szata graficzna, wrażenie.
Kampania Dziedzictwo Beko z nagrodą Cannes Lions
Kampania “The Beko Inheritance”, która w kwietniu br. podbiła serca europejskich konsumentów, otrzymała statuetkę podczas tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży reklamowej – Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Kreacja stworzona przez Beko we współpracy z agencją VML Germany &...
Nikon zachęca do udziału w The Comedy Wildlife Awards i publikuje wybór najbardziej efektownych prac z edycji 2024 – począwszy od trójgłowej żyrafy po wyjątkowo rozleniwionego leniwca. Zgłoszenia do konkursu wciąż trwają, a zdjęcia można wysyłać do 31 lipca.
Złote Spinacze 2024: zgłoszenia do 22. edycji konkursu
Już po raz dwudziesty drugi najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 10 lipca i potrwają do 8 września 2024 r.
Jasnowidze - 5. edycja konkursu dla ilustratorów
Każda książka to osobny świat. Zależy nam na tym, by książkowe światy, do których trafiają dzieci, były jak najlepsze: piękne, intrygujące i pod każdym względem warte tego, by je odkrywać. Wierzymy, że warto szukać takich światów – i wspierać twórców, którzy chcą i potrafią powoływać je do życia. Dlatego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764