logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

III Przegląd Muzeum Widzialne: Komplet wyników

   09.11.2017, przeczytano 3121 razy
ilustracjastrzałka

W dniu 7 listopada 2017 roku w Muzeum Plakatu w Wilanowie odbyła się uroczystość uhonorowania oraz otwarcie wystawy laureatów konkursu Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów III Przegląd Muzeum Widzialne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/iii-przeglad-muzeum-widzialne%3A-komplet-wynikow,34426,artykul.html

Główne zadania Projektu Muzeum Widzialne realizowanego od 2013 roku to popularyzacja najlepszych systemów identyfikacji wizualnej i zastosowań grafiki w działalności muzeów, a także promowanie wiedzy i rozwiązań z obszaru budowy marki i działań wizerunkowych muzeów. Opracowując założenia projektu mieliśmy na uwadze, że muzeum dbające o atrakcyjność i spójność wizerunkową, oddającą charakter instytucji, a przy tym uwzględniającą współczesną estetykę, ma większą szansę na sukces, popularyzowanie zbiorów, dotarcie i utrwalenie swego przekazu w świadomości odbiorców, przebicia się przez coraz bogatszą ofertę wydarzeń kulturalnych i konkurowania z różnymi innymi formami spędzania wolnego czasu.

Najważniejszym elementem projektu jest organizowany co dwa lata Przegląd Muzeum Widzialne, do którego od pierwszej edycji w 2013 roku zaprosiliśmy wszystkie muzea, bez względu na ich profil działania czy formę organizacyjną, jak również projektujące dla nich pracownie graficzne. Przegląd MW to z jednej strony źródło wiedzy o poziomie wykorzystywania języka graficznego do budowania swego wizerunku, z drugiej ważny punkt odniesienia i inspiracji dla muzeów. Partnerem merytorycznym NIMOZ przy organizacji Przeglądu zostało Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Od pierwszej edycji konkurs cieszy się zainteresowaniem środowiska muzealników i grafików. Na tegoroczną edycję przesłano 164 projekty z całej Polski. Po raz pierwszy obok kategorii: identyfikacja muzeów, wystaw czasowych, projekty wydawnictw i stron internetowych, zaistniała kategoria dedykowana kampaniom promocyjnym i marketingowym.

Spośród wszystkich zgłoszeń jury pod przewodnictwem prof. Janusza Górskiego uznało za najlepsze projekty prezentowane na wystawie, którą mogliśmy zorganizować dzięki przychylności Muzeum Plakatu w Wilanowie, i na którą Państwa zapraszamy.

Wyniki

IDENTYFIKACJA MUZEUM

  • I nagroda
    Muzeum Narodowe we Wrocławiu za Nową identyfikację wizualną Muzeum Narodowego we Wrocławiu

  • II nagroda
    Advertis Sp. z o.o. Sp.k. za System informacji wizualnej Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

  • III nagroda
    Muzeum Narodowe w Gdańsku za identyfikację wizualną obrazu Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

  • wyróżnienie
    Bang Bang Design za identyfikację wizualną Muzeum – Kaszubski Park Etnograficzny im. Teodory i Izydora Gulgowskich we Wdzydzach Kiszewskich

  • wyróżnienie
    Muzeum Miejskie w Żorach za identyfikację wizualną muzeum # MUZE.ON # CZAS NA MUZEUM


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

IDENTYFIKACJA WYSTAW CZASOWYCH

  • I nagroda
    Muzeum Miasta Gdyni za identyfikację wystawy Marek Cecuła. Polskie Projekty Polscy Projektanci

  • II nagroda
    Studio Podpunkt za identyfikację wystawy Plakat – Remediacje w Muzeum Plakatu w Wilanowie, oddziale Muzeum Narodowego w Warszawie

  • III nagroda
    Muzeum Śląskie w Katowicach za identyfikację wystawy Nie jestem już psem

  • wyróżnienie
    Muzeum Regionalne w Stalowej Woli za identyfikację wystawy Miasto i las

  • wyróżnienie
    Piotr Chuchla za identyfikację wystawy Oskar i Zofia Hansenowie. Forma Otwarta w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

WYDAWNICTWA KSIĄŻKOWE LUB MULTIMEDIALNE

  • I nagroda
    Muzeum Sztuki w Łodzi za wydawnictwa Superorganizm. Awangarda i doświadczenie przyrody oraz Enrico Prampolini. Futuryzm, scenotechnika i teatr polskiej awangardy

  • II nagroda
    Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego oddział Muzeum Narodowego w Warszawie i Muzeum Tatrzańskie im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
    za wydawnictwo Relacja Warszawa – Zakopane

  • III nagroda
    Muzeum Miasta Gdyni za wydawnictwo Pan Nowoczesny. Barwne życie w białej Gdyni

  • wyróżnienie
    Grupa Projektor za wydawnictwo Nowe horyzonty w nowych mediach.
    Zjawiska sztuki polskiej w latach 1945–1981 dla Muzeum Narodowego we  Wrocławiu

  • wyróżnienie
    Muzeum Miasta Łodzi za wydawnictwo Karl Dedecius. Literatura – Dialog – Europa

  • wyróżnienie
    Muzeum Warszawy i Fundacji Archeologia Fotografii za wydawnictwo
    Zofia Chomętowska. Albumy fotografki


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

GRAFIKA STRONY INTERNETOWEJ

  • I nagroda
    Muzeum Architektury we Wrocławiu za stronę internetową ma.wroc.pl

  • II nagroda
    Państwowe Muzeum na Majdanku za stronę internetową majdanek.eu

  • III nagroda
    Muzeum Śląskie w Katowicach za stronę internetową muzeumslaskie.pl


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

KAMPANIE PROMOCYJNO-MARKETINGOWE

  • I nagroda
    Muzeum Narodowe we Wrocławiu za kampanię Rok Kościuszkowski promującą Panoramę Racławicką

  • II nagroda
  • Muzeum Narodowe w Gdańsku za Złotą Kampanię promującą obraz Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

  • III nagroda
  • Muzeum Warszawy za kampanię Muzeum OdNowa promującą ponowne otwarcie Muzeum Warszawy


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Źródło: Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów

muzeumwidzialne.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
Cannes Lions 2024 – znamy pierwszych jurorów z Polski
Jerzy Holub i Sebastian Stępak zasiądą w jury tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, którego 71. edycja odbędzie się już w czerwcu. Kolejne nazwiska jury zostaną ogłoszone niebawem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764