logo
WIADOMOŚCI

III Przegląd Muzeum Widzialne: Komplet wyników

   09.11.2017, przeczytano 1273 razy
ilustracjastrzałka

W dniu 7 listopada 2017 roku w Muzeum Plakatu w Wilanowie odbyła się uroczystość uhonorowania oraz otwarcie wystawy laureatów konkursu Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów III Przegląd Muzeum Widzialne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/iii-przeglad-muzeum-widzialne%3A-komplet-wynikow,34426,artykul.html

Główne zadania Projektu Muzeum Widzialne realizowanego od 2013 roku to popularyzacja najlepszych systemów identyfikacji wizualnej i zastosowań grafiki w działalności muzeów, a także promowanie wiedzy i rozwiązań z obszaru budowy marki i działań wizerunkowych muzeów. Opracowując założenia projektu mieliśmy na uwadze, że muzeum dbające o atrakcyjność i spójność wizerunkową, oddającą charakter instytucji, a przy tym uwzględniającą współczesną estetykę, ma większą szansę na sukces, popularyzowanie zbiorów, dotarcie i utrwalenie swego przekazu w świadomości odbiorców, przebicia się przez coraz bogatszą ofertę wydarzeń kulturalnych i konkurowania z różnymi innymi formami spędzania wolnego czasu.

Najważniejszym elementem projektu jest organizowany co dwa lata Przegląd Muzeum Widzialne, do którego od pierwszej edycji w 2013 roku zaprosiliśmy wszystkie muzea, bez względu na ich profil działania czy formę organizacyjną, jak również projektujące dla nich pracownie graficzne. Przegląd MW to z jednej strony źródło wiedzy o poziomie wykorzystywania języka graficznego do budowania swego wizerunku, z drugiej ważny punkt odniesienia i inspiracji dla muzeów. Partnerem merytorycznym NIMOZ przy organizacji Przeglądu zostało Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Od pierwszej edycji konkurs cieszy się zainteresowaniem środowiska muzealników i grafików. Na tegoroczną edycję przesłano 164 projekty z całej Polski. Po raz pierwszy obok kategorii: identyfikacja muzeów, wystaw czasowych, projekty wydawnictw i stron internetowych, zaistniała kategoria dedykowana kampaniom promocyjnym i marketingowym.

Spośród wszystkich zgłoszeń jury pod przewodnictwem prof. Janusza Górskiego uznało za najlepsze projekty prezentowane na wystawie, którą mogliśmy zorganizować dzięki przychylności Muzeum Plakatu w Wilanowie, i na którą Państwa zapraszamy.

Wyniki

IDENTYFIKACJA MUZEUM

  • I nagroda
    Muzeum Narodowe we Wrocławiu za Nową identyfikację wizualną Muzeum Narodowego we Wrocławiu

  • II nagroda
    Advertis Sp. z o.o. Sp.k. za System informacji wizualnej Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

  • III nagroda
    Muzeum Narodowe w Gdańsku za identyfikację wizualną obrazu Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

  • wyróżnienie
    Bang Bang Design za identyfikację wizualną Muzeum – Kaszubski Park Etnograficzny im. Teodory i Izydora Gulgowskich we Wdzydzach Kiszewskich

  • wyróżnienie
    Muzeum Miejskie w Żorach za identyfikację wizualną muzeum # MUZE.ON # CZAS NA MUZEUM


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

IDENTYFIKACJA WYSTAW CZASOWYCH

  • I nagroda
    Muzeum Miasta Gdyni za identyfikację wystawy Marek Cecuła. Polskie Projekty Polscy Projektanci

  • II nagroda
    Studio Podpunkt za identyfikację wystawy Plakat – Remediacje w Muzeum Plakatu w Wilanowie, oddziale Muzeum Narodowego w Warszawie

  • III nagroda
    Muzeum Śląskie w Katowicach za identyfikację wystawy Nie jestem już psem

  • wyróżnienie
    Muzeum Regionalne w Stalowej Woli za identyfikację wystawy Miasto i las

  • wyróżnienie
    Piotr Chuchla za identyfikację wystawy Oskar i Zofia Hansenowie. Forma Otwarta w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

WYDAWNICTWA KSIĄŻKOWE LUB MULTIMEDIALNE

  • I nagroda
    Muzeum Sztuki w Łodzi za wydawnictwa Superorganizm. Awangarda i doświadczenie przyrody oraz Enrico Prampolini. Futuryzm, scenotechnika i teatr polskiej awangardy

  • II nagroda
    Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego oddział Muzeum Narodowego w Warszawie i Muzeum Tatrzańskie im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
    za wydawnictwo Relacja Warszawa – Zakopane

  • III nagroda
    Muzeum Miasta Gdyni za wydawnictwo Pan Nowoczesny. Barwne życie w białej Gdyni

  • wyróżnienie
    Grupa Projektor za wydawnictwo Nowe horyzonty w nowych mediach.
    Zjawiska sztuki polskiej w latach 1945–1981 dla Muzeum Narodowego we  Wrocławiu

  • wyróżnienie
    Muzeum Miasta Łodzi za wydawnictwo Karl Dedecius. Literatura – Dialog – Europa

  • wyróżnienie
    Muzeum Warszawy i Fundacji Archeologia Fotografii za wydawnictwo
    Zofia Chomętowska. Albumy fotografki


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

GRAFIKA STRONY INTERNETOWEJ

  • I nagroda
    Muzeum Architektury we Wrocławiu za stronę internetową ma.wroc.pl

  • II nagroda
    Państwowe Muzeum na Majdanku za stronę internetową majdanek.eu

  • III nagroda
    Muzeum Śląskie w Katowicach za stronę internetową muzeumslaskie.pl


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

KAMPANIE PROMOCYJNO-MARKETINGOWE

  • I nagroda
    Muzeum Narodowe we Wrocławiu za kampanię Rok Kościuszkowski promującą Panoramę Racławicką

  • II nagroda
  • Muzeum Narodowe w Gdańsku za Złotą Kampanię promującą obraz Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

  • III nagroda
  • Muzeum Warszawy za kampanię Muzeum OdNowa promującą ponowne otwarcie Muzeum Warszawy


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Źródło: Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów

muzeumwidzialne.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Zwycięzcy drugiej edycji Justbrief wyłonieni
W drugiej edycji konkursu edukacyjnego JustBrief skierowanego do studentów i początkujących marketerów zwyciężył zespół Hi5s, w którego skład wchodzili młodzi adepci marketingu z Warszawy oraz Krakowa. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować kampanię digitalową, która w najbliższym czasie może zostać wdrożona przez Uber Eats. Oprócz możliwości wpisania do portfolio...
Szef marketingu drogerii Natura z nagrodą Dyrektor Marketingu Roku 2018
Przemysław Szymański został zwycięzcą konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2018. Okazał się bezkonkurencyjny w kategorii „uroda / kosmetyki / higiena”.
Złote Spinacze 2018 rozdane: Lista nagród
Znamy zwycięzców XVI edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tym roku Jury nagrodziło projekty w 32 kategoriach konkursowych i przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrnych oraz 28 Brązowych Spinaczy.
Złoty Spinacz dla Danfoss za #Ettalks
Stworzona przez firmę Danfoss międzynarodowa platforma oraz seria spotkań mająca na celu inspirowanie do innowacyjnego sposobu myślenia oraz opracowywania rozwiązań w kwestiach klimatycznych i energetycznych o nazwie #ETtalks otrzymała Złotego Spinacza w kategorii Business-to-Business PR.Stworzona przez firmę Danfoss międzynarodowa platforma oraz seria spotkań mająca na...
Znamy zwycięzców Young Creatives Integrated Comepetition Eurobest 2018
24 listopada w Centrum Kreatywności Targowa odbył się finał międzynarodowego konkursu Young Creatives Integrated Competition. Inicjatywa od 10 lat, jest okazją dla młodych talentów z branży reklamowej, do zaprezentowania swoich umiejętności. W tym roku finał pierwszy raz w historii odbył się w Polsce.  Wspólnie z Greenpeace postawiliśmy przed uczestnikami problem dotyczący...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone