WIADOMOŚCI

III Przegląd Muzeum Widzialne: Komplet wyników

redakcja   09.11.2017, przeczytano 961 razy
ilustracjastrzałka
III Przegląd Muzeum Widzialne: Komplet wyników

W dniu 7 listopada 2017 roku w Muzeum Plakatu w Wilanowie odbyła się uroczystość uhonorowania oraz otwarcie wystawy laureatów konkursu Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów III Przegląd Muzeum Widzialne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/iii-przeglad-muzeum-widzialne:-komplet-wynikow,34426,artykul.html

Główne zadania Projektu Muzeum Widzialne realizowanego od 2013 roku to popularyzacja najlepszych systemów identyfikacji wizualnej i zastosowań grafiki w działalności muzeów, a także promowanie wiedzy i rozwiązań z obszaru budowy marki i działań wizerunkowych muzeów. Opracowując założenia projektu mieliśmy na uwadze, że muzeum dbające o atrakcyjność i spójność wizerunkową, oddającą charakter instytucji, a przy tym uwzględniającą współczesną estetykę, ma większą szansę na sukces, popularyzowanie zbiorów, dotarcie i utrwalenie swego przekazu w świadomości odbiorców, przebicia się przez coraz bogatszą ofertę wydarzeń kulturalnych i konkurowania z różnymi innymi formami spędzania wolnego czasu.

Najważniejszym elementem projektu jest organizowany co dwa lata Przegląd Muzeum Widzialne, do którego od pierwszej edycji w 2013 roku zaprosiliśmy wszystkie muzea, bez względu na ich profil działania czy formę organizacyjną, jak również projektujące dla nich pracownie graficzne. Przegląd MW to z jednej strony źródło wiedzy o poziomie wykorzystywania języka graficznego do budowania swego wizerunku, z drugiej ważny punkt odniesienia i inspiracji dla muzeów. Partnerem merytorycznym NIMOZ przy organizacji Przeglądu zostało Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Od pierwszej edycji konkurs cieszy się zainteresowaniem środowiska muzealników i grafików. Na tegoroczną edycję przesłano 164 projekty z całej Polski. Po raz pierwszy obok kategorii: identyfikacja muzeów, wystaw czasowych, projekty wydawnictw i stron internetowych, zaistniała kategoria dedykowana kampaniom promocyjnym i marketingowym.

Spośród wszystkich zgłoszeń jury pod przewodnictwem prof. Janusza Górskiego uznało za najlepsze projekty prezentowane na wystawie, którą mogliśmy zorganizować dzięki przychylności Muzeum Plakatu w Wilanowie, i na którą Państwa zapraszamy.

Wyniki

IDENTYFIKACJA MUZEUM

  • I nagroda
    Muzeum Narodowe we Wrocławiu za Nową identyfikację wizualną Muzeum Narodowego we Wrocławiu

  • II nagroda
    Advertis Sp. z o.o. Sp.k. za System informacji wizualnej Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

  • III nagroda
    Muzeum Narodowe w Gdańsku za identyfikację wizualną obrazu Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

  • wyróżnienie
    Bang Bang Design za identyfikację wizualną Muzeum – Kaszubski Park Etnograficzny im. Teodory i Izydora Gulgowskich we Wdzydzach Kiszewskich

  • wyróżnienie
    Muzeum Miejskie w Żorach za identyfikację wizualną muzeum # MUZE.ON # CZAS NA MUZEUM


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

IDENTYFIKACJA WYSTAW CZASOWYCH

  • I nagroda
    Muzeum Miasta Gdyni za identyfikację wystawy Marek Cecuła. Polskie Projekty Polscy Projektanci

  • II nagroda
    Studio Podpunkt za identyfikację wystawy Plakat – Remediacje w Muzeum Plakatu w Wilanowie, oddziale Muzeum Narodowego w Warszawie

  • III nagroda
    Muzeum Śląskie w Katowicach za identyfikację wystawy Nie jestem już psem

  • wyróżnienie
    Muzeum Regionalne w Stalowej Woli za identyfikację wystawy Miasto i las

  • wyróżnienie
    Piotr Chuchla za identyfikację wystawy Oskar i Zofia Hansenowie. Forma Otwarta w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

WYDAWNICTWA KSIĄŻKOWE LUB MULTIMEDIALNE

  • I nagroda
    Muzeum Sztuki w Łodzi za wydawnictwa Superorganizm. Awangarda i doświadczenie przyrody oraz Enrico Prampolini. Futuryzm, scenotechnika i teatr polskiej awangardy

  • II nagroda
    Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego oddział Muzeum Narodowego w Warszawie i Muzeum Tatrzańskie im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
    za wydawnictwo Relacja Warszawa – Zakopane

  • III nagroda
    Muzeum Miasta Gdyni za wydawnictwo Pan Nowoczesny. Barwne życie w białej Gdyni

  • wyróżnienie
    Grupa Projektor za wydawnictwo Nowe horyzonty w nowych mediach.
    Zjawiska sztuki polskiej w latach 1945–1981 dla Muzeum Narodowego we  Wrocławiu

  • wyróżnienie
    Muzeum Miasta Łodzi za wydawnictwo Karl Dedecius. Literatura – Dialog – Europa

  • wyróżnienie
    Muzeum Warszawy i Fundacji Archeologia Fotografii za wydawnictwo
    Zofia Chomętowska. Albumy fotografki


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

GRAFIKA STRONY INTERNETOWEJ

  • I nagroda
    Muzeum Architektury we Wrocławiu za stronę internetową ma.wroc.pl

  • II nagroda
    Państwowe Muzeum na Majdanku za stronę internetową majdanek.eu

  • III nagroda
    Muzeum Śląskie w Katowicach za stronę internetową muzeumslaskie.pl


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

KAMPANIE PROMOCYJNO-MARKETINGOWE

  • I nagroda
    Muzeum Narodowe we Wrocławiu za kampanię Rok Kościuszkowski promującą Panoramę Racławicką

  • II nagroda
  • Muzeum Narodowe w Gdańsku za Złotą Kampanię promującą obraz Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

  • III nagroda
  • Muzeum Warszawy za kampanię Muzeum OdNowa promującą ponowne otwarcie Muzeum Warszawy


ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Źródło: Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów

muzeumwidzialne.pl

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Konkurs na logo Wielkopolska Bike
Zarząd Województwa Wielkopolskiego ogłasza Konkurs na opracowanie logo „Wielkopolska BIKE”. Celem konkursu jest wybór najlepszej koncepcji logo regionalnego systemu szlaków rowerowych pn. Wielkopolska BIKE oraz wyłonienie wykonawcy systemu identyfikacji wizualnej.
Roland DG Global SE Awards 2018: Polacy odpadli w półfilane
Dwaj specjaliści z serwisu firmy ALPHASET na Słowacji - Michal Peniaško i Vincent Votruba - reprezentować będą nasz region podczas kwietniowego finału konkursu dla serwisantów Global SE Awards 2018. W półfinale Polskę reprezentowali Łukasz Maliszewski (Igepa Polska) oraz Łukasz Zgórski (Polkos).
Gdynia przyzna granty na działania w przestrzeni miejskiej
Trwa nabór ofert w konkursie na wdrażanie dobrych praktyk projektowych, organizowanym przez PPNT Gdynia – Centrum Designu. O dotację mogą obiegać się organizacje pożytku publicznego działające w obszarze wzornictwa i rewitalizacji.
Nowe kategorie, punktacja i przewodniczący jury KTR
Czy można iść do przodu, mając trzy nogi? Nawet trzeba. Dlatego teraz w konkursie KTR są trzy kategorie główne, w których można zgłaszać swoje prace. Communication, Craft i Design.
Wrap Sisters zwyciężczyniami 3M  Endorsed Wrap!t Ring
Podczas ogólnopolskich targów Rema Days Warsaw odbył się konkurs 3M Endorsed Wrap!t Ring, czyli zmagania certyfikowanych aplikatorów 3M Endorsed. Podczas targów aplikatorzy aż ośmiokrotnie odmienili wygląd oklejanego na żywo BMW i8 Frozen Yellow, za pomocą zadrukowanej autorskimi projektami graficznymi, najnowszej folii 3M IJ180mC oraz folii do zmiany koloru 3M serii 1080. W konkursie zagłosował...
 
piątek 23.02.2018, 95 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone