logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ikea: przedłuż życie swoich mebli

  PR 28.11.2023, przeczytano 494 razy
ilustracja

IKEA promuje rozwiązania w duchu cyrkularności, które sprzyjają przedłużaniu życia produktów oraz wspiera świadome i odpowiedzialne zakupy, by tworzyć lepiej pomyślany dom. W roku finansowym 2023 z możliwości przedłużających życie produktów skorzystało w naszym kraju aż 1,8 miliona klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ikea%3A-przedluz-zycie-swoich-mebli,402244,artykul.html

Kampania ma inspirować nie tylko do niewyrzucania, ale także do odnawiania przedmiotów, które noszą ślady użytkowania. Na Klubowiczów i Klubowiczki IKEA Family czekają też atrakcyjny konkurs i aktywności promujące zrównoważony tryb życia w domu. IKEA wspiera tego rodzaju działania podczas Black Friday już od 2018 roku.

W tegorocznej kampanii IKEA promuje podejście oparte na trosce o produkty i dążeniu do wydłużenia ich użyteczności. Oprócz kreatywnej części kampanii online, marka przygotowała też działania w sklepach, skierowane zarówno do obecnych, jak i nowych Klubowiczek i Klubowiczów IKEA Family.

Kampania wystartowała 9 listopada i potrwa do końca miesiąca. Za strategię i kreację odpowiada VMLY&R, planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Wavemaker, komunikacją PR – Garden of Words, a działaniami Klubu IKEA Family – Loyalty Point.

Historia Green Black Friday

Zaczęło się od kampanii pod hasłem Przyda się, przypominającej o zapomnianych przedmiotach i bibelotach, które każdy z nas trzyma na dnie szafy, w schowku, pawlaczu czy piwnicy, bo kiedyś w końcu “mogą się przydać”. W 2019 roku pod hasłem Na dłużej IKEA wraz z polską artystką, Eweliną Sośniak zorganizowała wystawę rzeźby i malarstwa uwzględniającą wskazówki dbania o meble i akcesoria. Wszystko po to, by zachęcić odbiorcę do przyjrzenia się swoim codziennym przedmiotom i rozpoczęcia zmian we własnym domu. Kolejne edycje kampanii na Green Black Friday skupione były wokół usług cyrkularnych oferowanych przez markę np. “Oddaj i Zyskaj” zainicjowanej w 2021 r.

Starzy przyjaciele

Nikt nie przepada za nieestetycznymi, zniszczonymi meblami. Jednak w obecnych czasach zbyt często zapominamy o tym, że są sposoby, by dbać o nie lepiej na co dzień, np. od czasu do czasu dokręcać mocowania, czy odpowiednio pielęgnować. Czasem wystarczy odrobina odświeżenia, nowa warstwa farby lub wymiana kilku drobnych elementów, takich jak śrubki czy zawiasy, aby przywrócić meblowi dawny blask. Zanim więc ostatecznie zdecydujemy się na pozbycie mebla, warto zastanowić się, czy nie zasługuje on na drugą szansę.

Na dobre i na złe

IKEA, z korzeniami tkwiącymi w wartościach Demokratycznego Wzornictwa, przystępności cenowej i zrównoważonego rozwoju, pragnie wpływać pozytywnie na życie ludzi i stan planety. Marka oferuje innowacyjne rozwiązania, które wspierają klientów w pielęgnowaniu, naprawie i ostatecznie odpowiedzialnym pozbyciu się produktów w sposób, który przedłuży ich życie. IKEA zachęca zatem do naprawy mebli, oferując między innymi możliwość zamówienia części montażowych za darmo. Firma udostępnia tam części między innymi do mebli z serii BILLY, HEMNES, POÄNG czy MALM. W 2023 roku klienci zamówili łącznie 41 188 elementów montażowych. 

Ale to nie wszystko. Kolejnym przykładem jest szeroka oferta części zamiennych do sof, które stanowią niemal obowiązkowy element wyposażenia większości domów. Przez lata towarzyszą nam w codziennym życiu, przyjmując naszych przyjaciół i rodzinę, znosząc kocie pazury i rozlane napoje, a także zapewniając nieoceniony komfort podczas każdego wieczornego seansu filmowego, często zastępują też łóżko. Aby ten popularny mebel mógł służyć klientom niezawodnie przez kolejne lata, marka promuje również ofertę części zamiennych do sof w IKEA. Wygniecione siedzisko czy odrapane nóżki można łatwo wymienić. IKEA zachęca też do zabawy ze stylistyką, poprzez wybór nowych pokryć, poduszek czy dodatków. Klienci mogą liczyć na 10-letnią gwarancję w przypadku wad materiałów i wykonania pokryć, ram oraz poduszek sof. 

Ciekawostka: Z badania przeprowadzonego wśród grupy klientów mieszkających w odległości 60 min jazdy od sklepów IKEA, wynika, że 1/3 salonów, czyli tzw. dużych pokoi, pełni również funkcję miejsca do spania dla domowników. 1/4 badanych posiada w sypialni rozkładaną sofę lub narożnik zamiast łóżka. 

Badanie U&A zrealizowane w 2023 roku przez firmę IQS na zlecenie IKEA

Meble z duszą

Meble i artykuły wyposażenia wnętrz IKEA projektowane są zgodnie z zasadami Demokratycznego Wzornictwa. Oznacza to, że są jakościowe, przystępne cenowo, funkcjonalne, a jednocześnie estetycznie wykonane i powstały w zrównoważony sposób. Tworząc swoje produkty marka kieruje się również ośmioma zasadami cyrkularnego projektowania: wykorzystanie materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu, standaryzacja, łatwa pielęgnacja, łatwa naprawa, możliwość adaptacji do zmieniających się potrzeb, możliwość montażu i demontażu, stosowanie części mających wiele zastosowań, przydatność do recyklingu.

Ponad połowa produktów dostępnych w ofercie IKEA jest wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu, odnawialnych i takich, które pochodzą z bardziej zrównoważonych źródeł. Aby inspirować klientów do podejmowania zrównoważonych wyborów konsumenckich, a tym samym wydłużać cykl życia produktu i przeciwdziałać powstawaniu odpadów, IKEA od 2021 r. oferuje usługę Oddaj i Zyskaj, która pozwala na oddawanie używanych mebli z asortymentu IKEA do sklepu w zamian za kartę refundacyjną o wartości maksymalnie 50% pierwotnej ceny produktu, do bezterminowego wykorzystania.

Używane produkty dostarczone przez klientów są poddawane oględzinom i delikatnie odświeżane np. dokręcane są śrubki lub drobne mocowania, po czym trafiają do specjalnego działu w każdym sklepie IKEA: Okazje na Okrągło. W tej sekcji dostępne są meble pochodzące z różnych źródeł, na przykład z ekspozycji, zwrotów, a także te, które mogą posiadać niewielkie defekty, jednak nie wpływają one na ich funkcjonalność. Klienci, decydując się na produkty z tej kategorii, nie tylko dają im drugą szansę, ale również cieszą się oszczędnościami w portfelu.

Ciekawostka: 84% produktów oddanych w ramach usługi „Oddaj i Zyskaj”, zyskało nowy dom, poprzez ich sprzedaż w dziale Okazje na Okrągło. W dziale Okazje na Okrągło w 2023 r. sprzedano 1,8 mln sztuk różnych produktów, co daje 16% wzrost względem roku finansowego 2022.

W IKEA naszą misją jest tworzenie lepszego życia dla wielu ludzi. Jednak nasza troska sięga poza granice naszych mieszkań, obejmując także planetę, na której wszyscy wspólnie żyjemy. Wierzymy, że nasze usługi wspierające cyrkularność znacząco przyczyniają się do realizacji wizji IKEA, a rosnące zainteresowanie nimi, z roku na rok potwierdza, że idziemy w dobrą stronę. W roku finansowym 2023, dzięki usłudze „Oddaj i Zyskaj”, udostępniliśmy do ponownej sprzedaży 3501 produktów, co stanowi aż 3,5-krotny wzrost w porównaniu do roku 2022. W 2023 roku z usługi skorzystało już ponad trzykrotnie więcej klientów i klientek niż w ubiegłym roku. Największym zainteresowaniem cieszą się meble do przechowywania, a tuż za nimi znajdują się meble dziecięce, stanowiące niemal 15% wszystkich produktów objętych tą usługą. 

Wiktoria Płocha, Liderka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska

Źródło: IKEA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Robert Lewandowski rozpoczął współpracę z G2A
G2A.COM, największy na świecie marketplace z cyfrową rozrywką z przyjemnością ogłasza nawiązanie długoterminowej współpracy z gwiazdą futbolu, Robertem Lewandowskim. W nawiązaniu współpracy pomiędzy stronami uczestniczyło RL Media - agencja mediowa, która powstała w wyniku współpracy Roberta Lewandowskiego i Group One. Dwukrotny zdobywca nagrody...
Maja Staśko otwiera „sklep”: kampania przeciwko wykorzystywaniu seksualnemu dzieci
W ramach kampanii społecznej #ToNieJestNormalne działaczka społeczna Maja Staśko odsłoni nietypową witrynę sklepową w samym centrum Warszawy, zwracającą uwagę na problem wykorzystania seksualnego online najmłodszych. Jak pokazuje najnowsze badanie 6 na 10 młodych Polaków spotkało się z próbami wykorzystania na tle seksualnym w sieci.  
Alior Bank 15 maja br. rozpoczął kampanię marketingową promującą nową ofertę kredytu hipotecznego „Własne M w Wielkim Mieście”, który umożliwia klientom spełnienie marzenia o mieszkaniu w metropolii. Działania marketingowe będą realizowane do połowy czerwca.
ICEA wyłącznym partnerem SEO z Europy w Vendasta
ICEA S.A., one-stop shop dla e-commerce, zacieśnia kooperację z kanadyjskim marketplace B2B Vendasta, który współpracuje z przeszło 60 tys. partnerów handlowych na całym świecie. Globalny zasięg firmy obejmuje obsługę ponad 5,5 miliona małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), w zakresie dostarczania kompleksowych rozwiązań cyfrowych. Vendasta poszukując partnera...
Nowości z konferencji Google Marketing Live 2024
Podczas konferencji Google Marketing Live 2024 ogłoszone zostały nowości w obszarze reklam, oparte na sztucznej inteligencji. Marketerzy i marketerki będą mogli w swojej pracy wykorzystać m.in. nowe narzędzia do generowania grafiki i tekstów (zasobów kreatywnych) w kampaniach Performance Max, immersyjne formaty reklam, takie jak wirtualne przymierzalnie, a także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764