logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ikea: Święta wśród ludzi, nie wśród mebli

  PR 12.12.2019, przeczytano 871 razy
ilustracjastrzałka

Stylowa lampa, wygodne krzesło, gustowny talerz. Dla pani Zofii to jedyni towarzysze śniadań, obiadów i kolacji codziennie od czterech lat. Starsze osoby często mierzą się z samotnością, którą w Święta odczuwają szczególnie dotkliwie. 10 grudnia br. startuje nowa kampania „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli”, w której IKEA wraz ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich oraz Federacją Polskich Banków Żywności, zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ikea%3A-swieta-wsrod-ludzi%2C-nie-wsrod-mebli,385065,artykul.html

W Polsce żyje ok. 280 tysięcy osamotnionych seniorów powyżej 80 roku życia – czyli prawie tylu, ilu jest mieszkańców Białegostoku. Niemal co piąta osoba po 65 roku życia czuje się samotna – zwłaszcza, gdy mieszka w pojedynkę. Co więcej, 1 na 10 badanych nigdy lub prawie nigdy nie jest odwiedzana w domu a 1 z 20 osób nigdy z niego nie wychodzi – towarzyszami ich codzienności są meble.

Te dane to sygnał, że samotność to obecnie jeden z największych problemów, z którym codziennie mierzą się osoby starsze. Dlatego IKEA podjęła współpracę ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich oraz z Federacją Polskich Banków Żywności, żeby wspólnie wspierać seniorów zarówno w Święta, jak i w ciągu całego roku. W ramach najnowszej kampanii powstała dedykowana platforma „swietawsrodludzi.onet.pl”, na której każdy może wesprzeć inicjatywę za pomocą internetowych datków bezpośrednio na rzecz tych organizacji.  Ten mały gest może odmienić Święta wielu potrzebujących.

Zebrane fundusze zostaną przekazane na rzecz organizacji - partnerów inicjatywy, którzy zajmują się wsparciem osamotnionych i potrzebujących. Wolontariusze Stowarzyszenia mali bracia Ubogich towarzyszą samotnym starszym osobom na co dzień. Każdego roku przygotowują dla nich wigilijne kolacje. Z kolei Banki Żywności już po raz 23. zorganizowały świąteczną zbiórkę jedzenia, które trafi do potrzebujących. Na co dzień Banki w całej Polsce wspierają żywnością ratowaną ze sklepów osoby w trudnej sytuacji, w tym w dużej mierze ludzi starszych i samotnych, którzy każdego dnia stają przed wyborem czy kupić jedzenie, leki czy zapłacić rachunki. Wspierając działania tych organizacji, możemy pomóc tym, którzy tego najbardziej potrzebują i sprawić, by jak najwięcej seniorów spędziło Święta wśród ludzi.

- Wierzymy, że w Święta ważniejsza od mebli i dekoracji jest obecność drugiej osoby. Pragniemy, żeby dodatkowe nakrycie na wigilijnym stole było czymś więcej, niż tylko symbolem. Zaprosiliśmy do współpracy dwie wyjątkowe organizacje, ponieważ są ekspertami we wsparciu potrzebujących. Nasze wspólne działania mogą pomóc samotnym seniorom, nie tylko w te Święta, pozostawać w bliskości, wśród ludzi – mówi Katarzyna Broniarek, Dyrektorka ds. Komunikacji IKEA Retail w Polsce.

W kampanię zaangażowali się również Influencerzy, tacy jak: Ola Żuraw, Billie Sparrow, 10 Minut Spokoju, Ekskluzywny Menel czy Szparagi, którzy wzięli udział w specjalnej sesji promującej akcję. Za pomocą swoich kanałów zachęcają do pomocy osobom starszym i samotnym pokazując, że ten problem może dotyczyć każdego z nas.

Samotność w święta odczuwa się najbardziej dotkliwie. Zwróćmy uwagę, że wielu samotnych seniorów to osoby z naszego najbliższego otoczenia. Warto rozejrzeć się po lokalnej społeczności, czy któryś z naszych sąsiadów nie spędza tego dnia w pojedynkę. Zainteresowanie i obecność są najpiękniejszym prezentem, jaki możemy im podarować.

Źródło: IKEA

www.ikea.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764