logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ikea na rzecz osób LGBTQ+ w kryzysie bezdomności

  PR 17.05.2024, przeczytano 328 razy
ilustracja

W świecie pełnym wyzwań i niepewności, dom jest miejscem, gdzie miłość powinna kwitnąć bezwarunkowo. Dom to nie tylko cztery ściany i dach, ale przede wszystkim poczucie przynależności, bezpieczeństwa i akceptacji. W tym roku z okazji Międzynarodowego Dnia Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii (IDAHOBIT), IKEA przypomina, że miłość zaczyna się w domu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ikea-na-rzecz-osob-lgbtq%2B-w-kryzysie-bezdomnosci,404247,artykul.html

Zgodnie z najnowszym raportem IKEA „Życie w domu 2024”1, dla 33% Polaków bycie sobą jest najważniejszą cechą idealnego domu. 25% ankietowanych poczucie swobody wyrażania swojej tożsamości w domowej przestrzeni wskazało jako główny aspekt zapewniający poczucie przynależności w domu lub społeczności. „Dom” może być przytulnym kącikiem w kawiarni, wirtualnym pokojem rozmów, korytarzem, na którym codziennie spotykasz życzliwego sąsiada lub sąsiadkę czy osobą z zespołu, która zawsze jest gotowa do wsparcia.  

Torba STORSTOMMA na rzecz osób LGBTQ+ w kryzysie bezdomności 

Nie dla wszystkich dom jest bezpiecznym miejscem. Dlatego w tym roku IKEA podejmuje współpracę ze Stowarzyszeniem Lambda, pomagając osobom ze społeczności LGBTQ+, które z różnych powodów musiały opuścić swoje domy i znalazły się w kryzysie bezdomności. Od 17 maja do 30 czerwca 2024 r. zysk ze sprzedaży wielobarwnych toreb STORSTOMMA wesprze Miejsce Interwencyjnego Schronienia dla osób LGBTQIAP, prowadzone przez tę organizację. 

ilustracjastrzałka

Ośrodek zapewnia nie tylko bezpieczne schronienie, ale również wsparcie psychologiczne, prawne i socjalne, pomagając osobom w trudnej sytuacji życiowej stanąć na nogi.  

Miejsce interwencyjnego tymczasowego schronienia, które prowadzimy, dla wielu osób ze społeczności LGBTQ+, staje się na chwilę czymś w rodzaju domu. W naszym odczuciu, właśnie dlatego, jest to niezwykle ważne, aby takie miejsca istniały. Osoby zgłaszają się do nas w kryzysie, pozbawione dachu nad głową z powodu swojej orientacji i / lub tożsamości płciowej. Szukają bezpiecznego miejsca, w którym mogą stanąć na nogi - znaleźć pracę, skorzystać ze wsparcia psychologicznego oraz usamodzielnić się. Jest nam niezwykle miło, że IKEA chce wesprzeć nas w tworzeniu takiego bezpiecznego miejsca” — mówi Justyna Karpińska, Członkini Zarządu Lambdy Warszawa, Koordynatorka Działu Pomocowego, Koordynatorka Miejsca Interwencyjnego Schronienia dla osób LGBTQ+

Równość, Różnorodność i Włączanie w IKEA 

IKEA opiera swoje działania na takich wartościach jak równość, różnorodność i włączanie. Uważa, że każda osoba ma prawo do sprawiedliwego traktowania i równych szans. Firma dąży do tworzenia kultury pracy, w której wszyscy czują się mile widziani, szanowani i doceniani za swoją wyjątkowość. Od 2019 roku IKEA realizuje Strategię Równości, Różnorodności i Włączania, której częścią jest także wsparcie osób LGBTQ+ w miejscu pracy. 

Działania IKEA obejmują też równe benefity dla par jednopłciowych, wsparcie tranzycji, możliwość wyboru „chosen name” w systemach wewnętrznych oraz promowanie języka inkluzywnego. Co roku firma mierzy Inclusion Index w badaniu zadowolenia pracowniczek i pracowników oraz cyklicznie prowadzi pogłębione badanie Ingka Includes dotyczące różnorodności i włączania w pracy. IKEA aktywnie obchodzi IDAHOBIT i Miesiąc Dumy organizując m.in. webinary antydyskryminacyjne w jednostkach firmy.

W IKEA jesteśmy przekonani, że każda osoba powinna czuć się bezpiecznie i komfortowo w swoim domu. Wyniki badań opisane w raporcie IKEA „Życie w domu 2024” pokazują, że dla 21% Polaków możliwość bycia sobą jest kluczowym aspektem dobrego samopoczucia w domu, a dla 18% poczucie bezpieczeństwa i zaufanie wśród domowników są najważniejsze. Mamy misję, aby każda osoba, niezależnie od swojej orientacji psychoseksualnej czy tożsamości płciowej, mogła doświadczać tego komfortu. Dlatego angażujemy się w działania na rzecz inkluzywności w codziennym życiu i wspieramy osoby LGBTQ+, które często nie mogą czuć się bezpiecznie we własnym otoczeniu, domach, a nawet rodzinach” — mówi Katarzyna Kaczmarek, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail Polska.

Źródło: IKEA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

BenQ SW242Q: profesjonalny 24” monitor fotograficzny
Firma BenQ wprowadza na polski rynek nowej generacji profesjonalny monitor fotograficzny z 24 calowym panelem IPS 2560x1600 z cienką, matową powłoką antyodblaskową. Panel jest certyfikowany przez TÜV Rheinland pod względem skuteczności tłumienia odbić – ma Anti-Reflection TUV Certificate, co w praktyce daje efekt przypominający papier. W połączeniu z oprogramowaniem...
Fortuna Czarne ponownie z Pomarańczą, także na kontekstowych OOH
„Nie potrzebujesz tu celebryty, by celebrować jej szlachetny smak” – to jedno z haseł ostatniej kampanii piw Fortuna Czarne. Koncepcja komunikacji została na tyle dobrze przyjęta, że Browar Fortuna zdecydował się na jej kontynuację, powierzając zadanie ponownie agencji Pomarańcza.
Haribo: 10-lecie reklam opartych na koncepcie Kids’ Voices
Marka HARIBO prezentuje jubileuszowy film przedstawiający kreatywny proces twórczy powstawania kultowych reklam HARIBO opartych na koncepcie, w którym dorośli mówią dziecięcymi głosami i odnajdują w sobie prawdziwą dziecięcą radość. Pomysł Kids’ Voices został wprowadzony do komunikacji marki w 2014 roku i pojawił się w 40 reklamach HARIBO w 19 krajach....
Madogz wchodzi w eventy
MADOGZ Events oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie organizacji eventów, wydarzeń biznesowych oraz aktywacji marek. Podmiot działa w ramach grupy spółek skupionej wokół agencji MADOGZ, która realizuje zintegrowane kampanie marketingowe.
Oferta na lato w kampanii Orange i Leo Burnett
W czerwcu ruszyła zrealizowana przez agencję Leo Burnett nowa odsłona kampanii Orange, promująca ofertę przygotowaną na lato. Orange proponuje w niej nie tylko światłowód, ale także Netflix i nielimitowaną ilość GB w smartfonie w prezencie przez 6 miesięcy oraz nielimitowany internet 5G w Planie L z wybranymi modelami smartfonów 50% taniej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764