logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ikea oczami pracowniczek i pracowników w reportażu „Znaczy więcej”

  PR 31.10.2022, przeczytano 984 razy
ilustracja

Różne miejsca pracy i ścieżki rozwoju, ale jedna marka i budowane wokół niej wartości – tak połączono historie bohaterek i bohaterów w reportażu IKEA pt. „Znaczy więcej”. To pierwsza tego typu produkcja filmowa w IKEA, w której pracownicy i pracowniczki „od kuchni” pokazują pracę w dużej firmie. Tym samym pozwalają poznać ludzi, zespoły i towarzyszącą ich pracy niesamowitą atmosferę oraz przekonać się, że praca w IKEA znaczy więcej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ikea-oczami-pracowniczek-i-pracownikow-w-reportazu-_znaczy-wiecej_,397799,artykul.html

IKEA. Akcja!

Reportaż jest częścią projektu „IKEA. Akcja!”, realizowanego w firmie od roku, którego celem było wypracowanie oryginalnego sposobu na promowanie marki pracodawcy na rynku. W efekcie współpracy wielu osób zatrudnionych w IKEA Retail w Polsce wraz z zespołem filmowym powstał reportaż.

- IKEA. Akcja! to projekt, który zaangażował wiele osób z naszej organizacji. W zależności od etapu projektu, brali oni udział między innymi w pracach koncepcyjnych czy spotkaniach grupy reżyserskiej. W trakcie trwania projektu zorganizowaliśmy także wewnętrzny konkurs dla pracowniczek i pracowników, który polegał na przygotowaniu krótkiego filmu o tym, co dla nich oznacza praca w IKEA. Produkcje wybrane przez komisję konkursową zostały poddane głosowaniu, w które włączyło się ponad 20% wszystkich osób zatrudnionych w IKEA Retail. Był to pierwszy sukces naszego projektu. Liderki i liderzy rankingu głosowania publiczności wsparli nas też podczas wyboru bohaterek i bohaterów reportażu – podkreśla Aleksandra Hajecka, Liderka ds. Pozyskiwania Talentów i Budowania Marki Pracodawcy w IKEA Retail w Polsce.

Film o ludziach i pracy

Dominika, Tsezar, Bernadeta i Józef to bohaterki i bohaterzy filmu, którzy zabierają widza w świat IKEA. Prezentują go z własnej perspektywy – oczami pracowników – w autentyczny i szczery sposób. To jednak nie tylko opowieść o pracy, ale przede wszystkim o ludziach i ich niezwykłych historiach.

Dominika to energiczna kierowniczka Działu Przepływu Towarów w IKEA Lublin, która na co dzień w swojej pracy próbuje zmieniać wizerunek „logistyki tylko dla mężczyzn”. Tsezar z IKEA Wrocław, pracując w Dziale Odzyskiwania Towaru, wspiera naszą firmę w osiąganiu lokalnych celów dot. cyrkularności, sam w swoim prywatnym życiu będąc również świetnym przykładem tego podejścia. Bernadeta, sprzedawczyni w dziale, gdzie prezentujemy stoły i krzesła, jest zaangażowaną ambasadorką na rzecz działań Sustainability, nie tylko w IKEA, ale również w swoim życiu prywatnym. I Józef, Starszy Specjalista ds. Obsługi Posprzedażowej w warszawskiej Domolinii, tj. Centrum Wsparcia Klienta, dla którego osoba, z którą ma kontakt i jej potrzeby są zawsze w centrum uwagi.

- Firma urzekła mnie tym, że mogę być tutaj sobą – mówi w trailerze filmu Dominika z Działu Przepływu Towaru w IKEA Lublin, podkreślając wartości, jakie dla IKEA, a także dla niej, są najważniejsze.

- Uzyskanie autentyczności i naturalności bohaterów to dla mnie jeden z najważniejszych aspektów tworzenia reportaży i dokumentów. Zawsze chcę ich jak najlepiej poznać oraz sprawić, aby czuli się w moim towarzystwie komfortowo. Mało mówię i dużo słucham. Staram się niczego nie sugerować i nadmiernie nie kreować. Podążam za to za ludźmi i historią. W trakcie pracy nad filmem jestem sobą i dzięki temu bohaterzy zaczynają czuć się swobodnie – mówi Szymon Wasylów, Reżyser i Scenarzysta filmu „Znaczy więcej”.

W reportażu zaprezentowano historie osób, które w sposób szczególny wyróżniają się m.in. swoim zaangażowaniem w pracę oraz postawą wobec koleżanek i kolegów z IKEA. Podczas warsztatów reżyserskich obecne były osoby zatrudnione w różnych miejscach IKEA Retail w Polsce i to one opowiadały o osobach, z którymi pracują i które w swojej codziennej pracy kierują się wartościami IKEA, inspirują i motywują pozostałą część zespołu. Na tej podstawie wybrano bohaterki i bohaterów filmu „Znaczy więcej”.

Autentyczna marka pracodawcy

Tytuł filmu nie jest przypadkowy i bezpośrednio odnosi się do nazwy platformy komunikacyjnej „Praca w IKEA. Znaczy więcej”, która wystartowała w Polsce w kwietniu 2021 r. Jej celem jest budowanie marki pracodawcy poprzez podkreślanie, że każdy z pracowników i pracowniczek IKEA może mieć pozytywny wpływ na siebie i swoje otoczenie oraz że wspólnie rozwijają się każdego dnia. W związku z tym, w swoich działaniach employer brandingowych IKEA koncentruje się m.in. na pokazaniu autentycznej atmosfery pracy w firmie, oferowanych benefitów, warunków pracy, a także zachowań oraz postaw odzwierciedlających wartości IKEA w praktyce. Te wpisane są m.in. w strategię Równości, Różnorodności i Włączania, którą IKEA Retail w Polsce realizuje od ok. 3 lat i w ten sposób wspiera przyjazną oraz otwartą kulturę pracy.

- Nasze bohaterki i bohaterowie mają odwagę do bycia po prostu sobą, nie tylko w życiu prywatnym, ale także w czasie swojej pracy. Udowadniają, że w IKEA można wyrażać siebie, swoją wyjątkowość i być za to zauważanym i docenianym. To część wartości, którymi się kierujemy w codziennej pracy. W naszej komunikacji chcemy podkreślać naszą autentyczność, dlatego do działań employer brandingowych zawsze angażujemy nasze pracowniczki i pracowników, ponieważ to oni są najlepszymi ambasadorami marki i, tak jak w tym przypadku, swoimi postawami najlepiej pokazują, że praca w IKEA znaczy więcej – mówi Paweł Bechciński, Dyrektor ds. Ludzi i Kultury Organizacji w IKEA Retail w Polsce.

ilustracjastrzałka

Premiera on-line

Film „Znaczy więcej” został po raz pierwszy zaprezentowany bohaterkom, bohaterom, ich bliskim i zaproszonym gościom 25 października 2022 r., podczas kinowej premiery, natomiast od 26 października br., od godziny 14:00 będzie dostępny on-line: na kanale YouTube marki, w employer brandingowych mediach społecznościowych @PracawIKEA, w krótszych formach. Premierze będzie towarzyszyć kampania na Instagramie oraz w serwisie YouTube.

Produkcją filmu „Znaczy więcej” zajmowało się REDfilmproduction, za działania w mediach społecznościowych i opiekę kreatywną odpowiada agencja LUCKYYOU, a opiekę merytoryczną zapewniali pracownicy i pracowniczki IKEA Retail w Polsce.

Źródło: IKEA Retail Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764