logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ikea ogłasza współpracę ze znaną fotografką Annie Leibovitz

  PR 30.01.2023, przeczytano 577 razy
ilustracjastrzałka

Grupa Ingka, największy franczyzobiorca IKEA, opublikowała niedawno roczny raport „IKEA. Życie w domu 2022”. Z badania przeprowadzonego wśród ponad 37 000 osób w 37 krajach wynika, że prawie połowa ludzi na świecie (48%, w Polsce 37%) ma wrażenie, że obraz kreowany przez media nie odzwierciedla realiów ich życia w domu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ikea-oglasza-wspolprace-ze-znana-fotografka-annie-leibovitz,398812,artykul.html

Ten szczególny rozdźwięk jest punktem wyjścia dla nowego, ekscytującego projektu ogłoszonego przez Grupę Ingka w ramach rozszerzenia raportu: współpracy ze znaną amerykańską fotografką Annie Leibovitz, która na początku 2023 roku zostanie artystką rezydentką IKEA. Leibovitz jest znana z umiejętności zatrzymywania w kadrze wewnętrznego życia swoich bohaterów, których przedstawia w intymnych miejscach i momentach. Siła jej prac polega na ukazywaniu rzeczywistości w sposób odbierany jako szczery i sięganiu w głąb uniwersalnego ludzkiego doświadczenia; wszystko to sprawia, że idealnie nadaje się na artystkę rezydentkę raportu „IKEA. Zycie w domu”.

- Dom zajmował zawsze ważne miejsce w mojej pracy. Od początku swojej działalności fotografuję ludzi w ich domach. To pozwala zrozumieć, kim jest dana osoba. Młodym fotografom radzę, by portretowali swoje rodziny. To jeden z najlepszych sposobów na początek. Jestem podekscytowana możliwością współpracy z IKEA w 2023 roku – wyjaśnia Annie Leibovitz.

Raport „IKEA. Życie w domu” jest jak zawsze podstawowym elementem zobowiązania IKEA do ciągłego rozwoju i dostosowywania się do stale zmieniającego się stylu życia i potrzeb w domach ludzi na całym świecie. Wnioski z raportu staną się inspiracją dla Leibovitz, która stara się tworzyć pełne niuansów portrety rzucające światło na to, jak dziś mieszkają ludzie. Podczas kadencji jako artystka rezydentka IKEA Leibovitz będzie podróżować po całym świecie, fotografując ludzi w ich domach w siedmiu różnych krajach: Japonii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Włoszech, Indiach, Szwecji i Anglii. Stworzy serię 25 portretów, które naświetlą niuanse „życia w domu", tworząc potężny dokument fotograficzny inspirowany raportem „IKEA. Życie w domu”.  

- Wyniki raportu „IKEA. Życie w domu” to co roku ważny moment w IKEA. Pomagają nam urzeczywistniać naszą wizję tworzenia lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Dlatego cieszymy się, że możemy poprosić Annie Leibovitz, prawdziwą artystkę i pionierkę nowego spojrzenia na fotografię, o skierowanie jej kultowego obiektywu na życie w domu, którego często nie dostrzegamy, i na głosy, które nie zawsze do nas docierają. Cieszymy się, że będziemy z nią współpracować przez cały rok 2023 i przy okazji angażować kolejne pokolenie artystów – mówi Marcus Engman, Chief Creative Officer Grupy Ingka.

Raport „IKEA. Życie w domu”

Przygotowywany przez IKEA raport „Życie w domu” jest największym tego typu opracowaniem na świecie. Metodologia badań zawsze obejmuje wizyty domowe i reprezentatywną dla całego kraju grupę ankietowanych. IKEA współpracuje z najlepszymi agencjami badawczymi, aby mieć pewność, że zbierane dane są solidne i reprezentatywne. W najnowszej edycji wzięło udział ponad 37 000 osób w 37 krajach.

Źródło: IKEA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764