logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ikea po lubelsku. Meble Ikea w ludowej odsłonie

  PR 20.07.2022, przeczytano 1373 razy

IKEA zaprasza klientów, miłośników designu oraz tradycyjnego lubelskiego wzornictwa do galerii SKENDE Shopping w Lublinie. Studenci WSPiA zamienili ponadczasowe meble marki w małe dzieła sztuki, które w ramach bezpłatnej wystawy będzie można oglądać do końca lipca. IKEA po lubelsku to wystawa zwieńczająca współpracę sklepu IKEA w Lublinie z Miastem Lublin i Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Administracji w ramach projektu MATCH.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ikea-po-lubelsku.-meble-ikea-w-ludowej-odslonie,396663,artykul.html

Sztuka towarzyszy człowiekowi od początku jego istnienia. Chętnie ozdabiamy nawet przedmioty codziennego użytku – dekoracja prostych, funkcjonalnych przedmiotów nie tylko upiększa, ale może również identyfikować przynależność. Obserwujemy to do dziś w niemal każdej dziedzinie rzemiosła i sztuki. Charakterystyka przedmiotu jest w pewien sposób podpisem jego autora. Mieszkańcy dawnej Lubelszczyzny stworzyli taki właśnie podpis językiem form, kolorów oraz wzorów. Zdobili nimi budynki, meble, ubrania i przedmioty codziennego użytku. Dzisiaj mogą zaistnieć na nowo, w dialogu z ponadczasowymi meblami IKEA.

Studenci kierunku Projektowania Wnętrz z Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie w ramach przedmiotu Budownictwo wernakularne i kultura ludowa Europy Środkowowschodniej stworzyli wyjątkową kolekcję mebli ozdobionych tradycyjnymi ludowymi wzorami regionu. Pracowali na meblach z drugiej ręki dostarczonymi przez IKEA z działu sprzedaży okazyjnej circular hub. Idea recyklingu i dawania przedmiotom nowego życia jest marce bardzo bliska.

IKEA Lublin od początku dąży do tego żeby być dobrym sąsiadem. W IKEA bliskie nam jest wspieranie każdego aspektu cyrkularności, a w tym przypadku młodzież nadaje nowe życie używanym produktom IKEA. To dla nas naprawdę wspaniała wiadomość – dlatego chętnie się angażujemy. Oby takich projektów w Lublinie było więcej. Ponadto chcemy żeby ludzie postrzegali Lublin jako miejsce do rozwoju przedsiębiorczości i chcemy je w tym wspierać. Jesteśmy dumni, że lubelska młodzież ma tak ciekawe wizje. Chętnie bierzemy udział w ich realizacji i cieszymy się, że możemy pomóc. Tradycja i poczucie przynależności jest bardzo ważne – to piękne, że młodzi doceniają swoje korzenie i w ten sposób chcą je manifestować – mówi Maria Szymańska, Dyrektorka Regionu IKEA Lublin

Projekt powstał w ramach inicjatywy MATCH – projektu stworzonego w 2020 roku przy współpracy z Urzędem Miasta Lublin. Jego celem jest spotkanie przedsiębiorców z ambitnymi studentami przy wspólnych projektach. To świetna okazja do rozwinięcia skrzydeł przez młode, ambitne osoby, a dla przedsiębiorstw możliwość pracy z świeżymi nieograniczonymi niczym umysłami studentów.

Miasto Lublin jako jeden z celów obecnej Strategii Lublin 2030 obrał wsparcie rozwoju kreatywności, innowacji i relacji pomiędzy ekosystemami gospodarczymi. Jedną z potrzeb, na przeciw której wychodzimy, jest rozwój współpracy pomiędzy rozpoczynającymi swoją drogę zawodową studentami kierunków kreatywnych w Lublinie, a przedsiębiorstwami z naszego miasta. Celem inicjatywy MATCH jest wprowadzenie studentów na lokalny rynek pracy i zapoznanie ich z jego oczekiwaniami. Przedsiębiorcy dzięki temu również mają możliwość poznania przyszłych pracowników, współpracowników oraz wzbogacenia swojej firmy o nowe rozwiązania związane z promocją i reklamą – opowiada Jacek Jakubowski, Wydział Strategii i Przedsiębiorczości, UM Lublin.

Wystawa prac mebli przygotowana została pod kierunkiem dr Małgorzaty Michalskiej-Nakoniecznej. Ponadto, grupa studentów Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie stworzyła film inspiracyjny z okazji 5-lecia IKEA Lublin (pod kierunkiem dr Sławomira Plewko).

W ramach inicjowanej przez Miasto Lublin współpracy powstały również po cztery neony autorstwa studentki Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Miruny Gheordunescu, grafiki do aplikacji promującej ekologiczne rozwiązania w zakresie segregacji śmieci autorstwa Darii Morgen, projekt identyfikacji graficznej „Strefa psa” dla firmy SKENDE czy projekt tablicy informacyjnej „Inaczej” dla firmy SKENDE.

Wystawa dostępna jest dla wszystkich bezpłatnie do końca lipca 2022 roku w Centrum Handlowym SKENDE w Lublinie.

Źródło: IKEA

Galeria: Ikea po lubelsku. Meble Ikea w ludowej odsłonie

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764