logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ikea podsumowuje „Przestrzeń Pełną Dobra”

  PR 17.07.2019, przeczytano 875 razy
ilustracjastrzałka

Zamiast gromadzić niepotrzebne rzeczy, oddajmy je innym – tak w skrócie można przedstawić ideę, jaka przyświecała akcji społecznej IKEA Kraków. „Przestrzeń Pełna Dobra” funkcjonowała zaledwie 4 dni, ale wieść o niej rozeszła się błyskawicznie. W akcji wzięło udział ponad 500 krakowian, którzy bezinteresownie oddali kilka tysięcy nieużywanych już przedmiotów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ikea-podsumowuje-_przestrzen-pelna-dobra_,383279,artykul.html

Pomysł na „Przestrzeń Pełną Dobra” zrodził się z chęci zwrócenia uwagi na nadmierny konsumpcjonizm i bezrefleksyjne wyrzucanie lub gromadzenie rzeczy, których przestaliśmy używać. Przykładów nie trzeba daleko szukać. Każdy z nas ma w domu przedmioty, których już nie potrzebuje. Często w ogóle nie pamiętamy o ich istnieniu, a odnalezione po latach niestety zwykle lądują w śmietniku. Dlaczego? Dobra osobiste są łatwo dostępne i szybko tracą na wartości, a my z kolei jesteśmy coraz bardziej zabiegani i mamy coraz mniej czasu.

- Pomyśleliśmy, że ludzie chętnie oddaliby wiele niepotrzebnych rzeczy, ale potrzebują impulsu i miejsca, gdzie mogą je wszystkie zostawić i niczym się nie martwić. Przy okazji robiąc coś dobrego dla naszej planety. Po to właśnie powstała „Przestrzeń Pełna Dobra” – mówi Sabina Patryas, Koordynator ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Kraków.

Ustalenie zasad

Ważny był wybór lokalizacji, która jest dobrze skomunikowana i łatwo dostępna dla wszystkich. Idealnym miejscem okazało się zlokalizowane w centrum Krakowa Forum Wydarzeń, które bezpośrednio sąsiaduje z modną klubokawiarnią Forum Przestrzenie. Kolejnym ułatwieniem był brak skomplikowanego regulaminu. W odróżnieniu od innych tego typu inicjatyw, „Przestrzeń Pełna Dobra” nie działała na zasadzie klasycznej wymiany. Każdy mógł przynieść drobne przedmioty codziennego użytku, po to by ktoś inny mógł z nich skorzystać. Każdy mógł też wziąć to, czego potrzebuje, nie przynosząc niczego w zamian. Warunek był jeden - rzeczy musiały być w dobrym stanie i zmieścić się w zaaranżowanej przez IKEA przestrzeni. Oczywiście wiązało się z tym pewne ryzyko. Trudno było przewidzieć, ile osób przyjdzie i czy przedmioty, które przyniosą znajdą nowych właścicieli w tak krótkim czasie lub wręcz przeciwnie - czy nie trafią w ręce „handlarzy”.

- Było to dość ryzykowne, uznaliśmy jednak, że trzeba zaufać ludziom. I nie zawiedliśmy się – mówi Przemysław Pawluś z agencji PR Open Media, odpowiedzialnej za koncepcję i komunikację akcji. – Krakowianie przynosili mnóstwo naprawdę wartościowych przedmiotów, często nie biorąc nic w zamian. Z drugiej strony osoby, które przychodziły głównie z myślą o własnych potrzebach, później wracały, aby dać coś od siebie. To było naprawdę budujące doświadczenie – dodaje.

ilustracjastrzałka

Przykład idzie z góry

W akcję bardzo mocno zaangażowali się pracownicy IKEA Kraków, którzy już pierwszego dnia wypełnili „Przestrzeń Pełną Dobra” przedmiotami przyniesionymi z własnych domów. Nie trzeba było długo czekać, aby miejsce zaczęło tętnić życiem. Najczęściej oddawano zabawki, ubrania, książki, ale też drobny sprzęt RTV i AGD. Dużą popularnością cieszyły się stare kasety, filmy DVD, płyty winylowe.

- Znalazło się też kilka perełek, wśród nich smartbandy, lampa do ciemni fotograficznej, obraz-grzejnik 2w1, urządzenie do gotowania jajek, a także zabytkowe instrumenty. Co ciekawe, wszystkie nawet najdziwniejsze przedmioty momentalnie znajdowały nowych właścicieli – mówi Sabina Patryas, Koordynator ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Kraków. - Okazało się, że bezwartościowe dla jednych przedmioty, dla innych są prawdziwymi skarbami – dodaje.

Ważne dla powodzenia Przestrzeni Pełnej Dobra było również nawiązanie współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Krakowie. Już przed startem akcji zostało bowiem zapowiedziane, że przedmioty, które nie znajdą nowych właścicieli, zostaną rozdane podopiecznym MOPS. Również wszystkie meble tworzące „Przestrzeń Pełną Dobra” trafiły do podlegających MOPS instytucjom: Krakowskiej Fundacji Hamlet, Stowarzyszenia Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Przystanek Betlejem” i Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej w Krakowie.

ilustracjastrzałka

Informacja o „Przestrzeni Pełnej Dobra” została bardzo dobrze przyjęta przez media, co przełożyło się na ponad 100 publikacji oraz mnóstwo pozytywnych komentarzy internautów, którzy z entuzjazmem udostępniali i komentowali wydarzenie w mediach społecznościowych.

„Przestrzeń Pełna Dobra” powstała dzięki współpracy z Forum Wydarzeń i funkcjonowała w dniach 16 – 19 maja. Za koncepcję i realizację akcji odpowiadał dział marketingu IKEA Kraków oraz agencja PR Open Media.

Źródło: IKEA Kraków

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764