logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ikea podsumowuje „Przestrzeń Pełną Dobra”

  PR 17.07.2019, przeczytano 279 razy
ilustracjastrzałka

Zamiast gromadzić niepotrzebne rzeczy, oddajmy je innym – tak w skrócie można przedstawić ideę, jaka przyświecała akcji społecznej IKEA Kraków. „Przestrzeń Pełna Dobra” funkcjonowała zaledwie 4 dni, ale wieść o niej rozeszła się błyskawicznie. W akcji wzięło udział ponad 500 krakowian, którzy bezinteresownie oddali kilka tysięcy nieużywanych już przedmiotów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ikea-podsumowuje-_przestrzen-pelna-dobra_,383279,artykul.html

Pomysł na „Przestrzeń Pełną Dobra” zrodził się z chęci zwrócenia uwagi na nadmierny konsumpcjonizm i bezrefleksyjne wyrzucanie lub gromadzenie rzeczy, których przestaliśmy używać. Przykładów nie trzeba daleko szukać. Każdy z nas ma w domu przedmioty, których już nie potrzebuje. Często w ogóle nie pamiętamy o ich istnieniu, a odnalezione po latach niestety zwykle lądują w śmietniku. Dlaczego? Dobra osobiste są łatwo dostępne i szybko tracą na wartości, a my z kolei jesteśmy coraz bardziej zabiegani i mamy coraz mniej czasu.

- Pomyśleliśmy, że ludzie chętnie oddaliby wiele niepotrzebnych rzeczy, ale potrzebują impulsu i miejsca, gdzie mogą je wszystkie zostawić i niczym się nie martwić. Przy okazji robiąc coś dobrego dla naszej planety. Po to właśnie powstała „Przestrzeń Pełna Dobra” – mówi Sabina Patryas, Koordynator ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Kraków.

Ustalenie zasad

Ważny był wybór lokalizacji, która jest dobrze skomunikowana i łatwo dostępna dla wszystkich. Idealnym miejscem okazało się zlokalizowane w centrum Krakowa Forum Wydarzeń, które bezpośrednio sąsiaduje z modną klubokawiarnią Forum Przestrzenie. Kolejnym ułatwieniem był brak skomplikowanego regulaminu. W odróżnieniu od innych tego typu inicjatyw, „Przestrzeń Pełna Dobra” nie działała na zasadzie klasycznej wymiany. Każdy mógł przynieść drobne przedmioty codziennego użytku, po to by ktoś inny mógł z nich skorzystać. Każdy mógł też wziąć to, czego potrzebuje, nie przynosząc niczego w zamian. Warunek był jeden - rzeczy musiały być w dobrym stanie i zmieścić się w zaaranżowanej przez IKEA przestrzeni. Oczywiście wiązało się z tym pewne ryzyko. Trudno było przewidzieć, ile osób przyjdzie i czy przedmioty, które przyniosą znajdą nowych właścicieli w tak krótkim czasie lub wręcz przeciwnie - czy nie trafią w ręce „handlarzy”.

- Było to dość ryzykowne, uznaliśmy jednak, że trzeba zaufać ludziom. I nie zawiedliśmy się – mówi Przemysław Pawluś z agencji PR Open Media, odpowiedzialnej za koncepcję i komunikację akcji. – Krakowianie przynosili mnóstwo naprawdę wartościowych przedmiotów, często nie biorąc nic w zamian. Z drugiej strony osoby, które przychodziły głównie z myślą o własnych potrzebach, później wracały, aby dać coś od siebie. To było naprawdę budujące doświadczenie – dodaje.

ilustracjastrzałka

Przykład idzie z góry

W akcję bardzo mocno zaangażowali się pracownicy IKEA Kraków, którzy już pierwszego dnia wypełnili „Przestrzeń Pełną Dobra” przedmiotami przyniesionymi z własnych domów. Nie trzeba było długo czekać, aby miejsce zaczęło tętnić życiem. Najczęściej oddawano zabawki, ubrania, książki, ale też drobny sprzęt RTV i AGD. Dużą popularnością cieszyły się stare kasety, filmy DVD, płyty winylowe.

- Znalazło się też kilka perełek, wśród nich smartbandy, lampa do ciemni fotograficznej, obraz-grzejnik 2w1, urządzenie do gotowania jajek, a także zabytkowe instrumenty. Co ciekawe, wszystkie nawet najdziwniejsze przedmioty momentalnie znajdowały nowych właścicieli – mówi Sabina Patryas, Koordynator ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Kraków. - Okazało się, że bezwartościowe dla jednych przedmioty, dla innych są prawdziwymi skarbami – dodaje.

Ważne dla powodzenia Przestrzeni Pełnej Dobra było również nawiązanie współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Krakowie. Już przed startem akcji zostało bowiem zapowiedziane, że przedmioty, które nie znajdą nowych właścicieli, zostaną rozdane podopiecznym MOPS. Również wszystkie meble tworzące „Przestrzeń Pełną Dobra” trafiły do podlegających MOPS instytucjom: Krakowskiej Fundacji Hamlet, Stowarzyszenia Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Przystanek Betlejem” i Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej w Krakowie.

ilustracjastrzałka

Informacja o „Przestrzeni Pełnej Dobra” została bardzo dobrze przyjęta przez media, co przełożyło się na ponad 100 publikacji oraz mnóstwo pozytywnych komentarzy internautów, którzy z entuzjazmem udostępniali i komentowali wydarzenie w mediach społecznościowych.

„Przestrzeń Pełna Dobra” powstała dzięki współpracy z Forum Wydarzeń i funkcjonowała w dniach 16 – 19 maja. Za koncepcję i realizację akcji odpowiadał dział marketingu IKEA Kraków oraz agencja PR Open Media.

Źródło: IKEA Kraków

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

30. urodziny marki DKNY: kampania z udziałem Halsey i The Martinez Brothers
Jesień 2019 r. to pora 30. urodzin marki DKNY i jej podejścia do stylu. Zamiast spoglądać w przeszłość nowa kampania marki skupia się na tu i teraz, wykorzystując intensywne, wyraźne portrety rodzimych nowojorczyków Halsey i The Martinez Brothers. Fotografie wykonała Amy Troost, a stylistą był Carlos Nazario.
Historie, które uskrzydlają w kampanii promującej dawstwo szpiku
Po sukcesie kampanii edukacyjnej „Vs Życie” portal NOIZZ i Fundacja DKMS kontynuują współpracę, której celem jest popularyzowanie idei dawstwa szpiku. Nowa odsłona kampanii #niesamowiteuczucie oparta jest na historiach Dawców szpiku, którzy dali szansę na życie chorym, potrzebującym przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. W ramach akcji „To #niesamowiteuczucie...
Nowa rola CMO wymaga wsparcia technologicznego z obszaru zbierania i analizowania danych o kliencie końcowym.
Android 10: Nowy wygląd, nowe logo
W ciągu ostatniej dekady otwarta platforma Android umożliwiła rozwijającej się społeczności producentów i deweloperów, dotarcie ze swoimi urządzeniami i aplikacjami do użytkowników na całym świecie. Nasz system dostępny jest między innymi na telefonach, tabletach, zegarkach, telewizorach i w samochodach - łącznie na ponad 2,5 miliarda różnych urządzeń. Chcemy mieć...
Samsung: matryca światłoczuła 108 Mp do smartfonów
Firma Samsung Electronics zaprezentowała 108-megapikselową (Mp) matrycę światłoczułą Samsung ISOCELL Bright HMX, która jako pierwsza w branży przekracza granicę 100 milionów pikseli. To najnowsze rozwiązanie sprawia, że Samsung może poszerzyć ofertę matryc światłoczułych o wielkości piksela wynoszącej 0,8 μm z niedawno przedstawionej wersji o ultrawysokiej rozdzielczości...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764