logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ikonos pokazuje nowe możliwości podczas Dni Otwartych

  PR 05.12.2016, przeczytano 873 razy
ilustracjastrzałka

Ostatnie w tym roku Dni Otwarte, były okazją do zaprezentowania trendów na nadchodzący rok. Uczestnicy wydarzenia na kilkunastu maszynach mogli sprawdzić jakość wydruków na materiałach IKONOS z użyciem atramentów tej marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ikonos-pokazuje-nowe-mozliwosci-podczas-dni-otwartych,30747,artykul.html

W dniu dzisiejszym drukowaliśmy na naszych najpopularniejszych nośnikach takich jak baner i folia z naszej opolskiej fabryki, na których to można było sprawdzić wysoką klasę wydruków pochodzących z takich maszyn jak Mutoh czy Artemis.

W przypadku ploterów stołowych uczestnicy mogli sprawdzić zadruk na płytach PVC. Warto wspomnieć, że dystrybutor posiada linię do formatyzacji płyt PVC, kompozytowych czy pleksi na dowolny wymiar - nawet 6 x 6 cm.

Podczas Dni Otwartych zaprezentowaliśmy też kilka nowatorskich rozwiązań jak np. materiał Ikonos Deco Transfer. Zainteresowaniem cieszyła się także nasza nowa linia tapet strukturalnych do druku cyfrowego.


Atramenty Ikonos

Warto wspomnieć także o prezentowanych przez Ikonos atramentach. W ofercie dystrybutora znajdują się tusze do urządzeń różnych marek, drukujących w różnych technologiach druku: LED-UV, solwentowych, lateksowych, sublimacyjnych i innych.

Zaprezentowaliśmy nowy rodzaj dystrybucji atramentów – pionowe systemy workowe. Możemy mówić w ich przypadku o małej rewolucji.  W odróżnieniu od kaset, główną ich zaletą jest ich hermetyczność. Po pierwsze, oznacza to, że atrament nie ma kontaktu z powietrzem, a co za ty idzie jego skład pozostaje nienaruszony. Po drugie atramenty są odgazowane. Trzecią zaletą jest to, że operator nie ma kontaktu z cieczą atramentu, co czyni pracę czystszą dla urządzenia jak i samego komfortu pracy, np. poprzez brak rozlanego tuszu lub brudnych rąk.

Pionowy sposób dystrybucji oprócz czynnika jakościowego wprowadza też ekonomiczny. Worek jest umiejscawiany w ploterze, w specjalnym adapterze w pozycji pionowej. Takie rozwiązanie pozwala na spłynięcie 100% zawartości worka do maszyny, co w innych rozwiązaniach w układzie poziomym jest nie możliwe.

Na czynnik ekonomiczny może mieć też fakt, że dzięki pionowej pozycji wykorzystujemy mniej miejsca za ploterem a jak wiadomo powierzchnia biurowa czy w pracowni jest cenna. - mówi Michał Pytel, specjalista dz. ploterów w Atrium Centrum Ploterowe.

W tym roku w portfolio Ikonos zadebiutowały atramenty UltraVision. Na uwagę zasługują atramenty sublimacyjne.

Atramenty Ikonos UltraVision cechują się bezkonkurencyjnym głębokim kolorem czarnym. Wykraczają ona także poza standardową paletę kolorów CMYK. Ikonos proponuje 19 gotowych kolorów takich jak: fluorescencyjny żółty, fioletowy, różowy, niebieski i czerwony. Dostępny jest też dowolny kolor SPOT’owy.

Atramenty sublimacyjne Ikonos Ultravision są ekologiczne gdyż cechuje je brak VOC (Lotnych Związków Organicznych). Są także odporne na promienie UV, przez co trwałość wydruków w okresie czasu jest bardzo wysoka. Sam atrament także nie pieni się, przez co wyeliminowano efektu wypadania dysz. Tusze posiadają certyfikat G7.

Własna fabryka na miejscu

Ikonos to jak dotąd pierwszy i jedyny polski producent materiałów do druku wielkoformatowego: folii samoprzylepnych, blockoutów, laminatów, backlitów, materiałów dekoracyjnych i innych. Materiały te od blisko dekady produkowane są w fabryce zlokalizowanej w Opolu. Trafiają do odbiorców końcowych i dystrybutorów w ponad 40 krajach na całym świecie.

Nasze materiały zdobyły już kilka targowych laurów. Ale prawdziwym potwierdzeniem ich jakości jest ich popularność wśród klientów i wysokie oceny specjalistów, które nie biorą się znikąd. Szereg atestów, ekologiczna produkcja, zachowanie się nośnika w czasie druku i aplikacji to nasze priorytety.

Rocznie Ikonos produkuje 3 miliony metrów bieżących materiałów folii i laminatów Profifex, które trafiają oprócz Polski na rynki ponad 40 krajów na całym świecie. Rodzina tych nośników obejmuje w sumie kilkadziesiąt wzorów i wariantów.  Folie przeznaczone są do zadruku w różnych technologiach druku wielkoformatowego, również w wysokich prędkościach i rozdzielczościach. Uzyskiwane wydruki cechują się szerokim gamutem barwnym i umożliwiają uzyskanie rzeczywistych „korporacyjnych”, nasyconych kolorów. W portfolio folii Ikonos oprócz „standardowej” białej folii, trafimy na tak ciekawe nośniki jak folia zastępująca tapetę, folia podłogowa, folie okienne, rodzina nośników Fast&Easy z klejem ułatwiającym aplikację, folie do piaskowania i wiele innych.

Materiały IKONOS posiadają atest Polskiego Związku Higieny, przez co można je stosować w miejscach użyteczności publicznej, służbie zdrowia, itd. Folie Ikonos posiadają także atest niepalności zgodnie z normą Bs1,d0 co oznacza, że jest niezapalna, niekapiąca i nieintensywnie dymiąca. Z kolei laminaty podłogowe Ikonos posiadają filtr UV i certyfikat antypoślizgowości zgodnie z normą R9.

Folie i laminaty Ikonos Profiflex są cenione i stosowane przez czołowych producentów drukarek wielkoformatowych (m.in. Mutoh) na największych branżowych targach takich jak Fespa, Drupa czy polski Festiwal Druku. Dlaczego tak się dzieje? Operatorzy im ufają. Folie Ikonos Profiflex nie falują się pod wpływem temperatury na ploterze drukującym, co jest wada często spotykana w innych „markowych” foliach.

Oczywiście IKONOS to nie tylko nagrodzone folie i laminaty. Drugą ważną gałęzią produkcji są materiały powlekane takie jak np. tapety, papiery foto, backlity i blockouty. Te również cechuje jakość. Nie bez powodu, motto IKONOS brzmi „we think quality”.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764