logo
WIADOMOŚCI

Ile i w jaki sposób Polacy płacą za e-zakupy?

Mateusz Zawiślak  PR 10.08.2018, przeczytano 187 razy
ilustracjastrzałka

Z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że na zakupy online wydajemy więcej pieniędzy niż w zeszłym roku. Natomiast jeśli chodzi o ulubioną formę płatności e-konsumentów, to wygrywają serwisy z szybkimi przelewami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ile-i-w-jaki-sposob-polacy-placa-za-e-zakupy,37547,artykul.html

Z raportu wynika, że wydatki na większość popularnych wśród internautów produktów wzrosły w porównaniu z poprzednim rokiem. E-konsumenci średnio miesięcznie przeznaczyli na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru odpowiednio 224 zł, 299 zł, 99 zł i 68 zł. We wszystkich przypadkach było to więcej niż w zeszłym roku. Ankietowani wskazali również wyższe kwoty, jeśli chodzi o wydatki na sprzęt RTV i AGD (632 zł) oraz urządzenia mobilne (362 zł).

Internauci nie planują zmian

Ponad połowa (52 proc.) badanych deklaruje, że w ciągu najbliższego roku ich wydatki na produkty kupowane w internecie nie ulegną zmianie. Zwiększenie wydatków zadeklarowała niemal jedna trzecia badanych (30 proc.), a 6 proc. e-konsumentów przewiduje, że w sieci będą wydawać mniej. Okazuje się, że więcej pieniędzy na e-zakupy zamierzają przeznaczyć mężczyźni oraz osoby w wieku 15-24 lat.

Szybkie przelewy motywują do zakupów

Formą płatności, która zachęca e-konsumentów do częstszych zakupów online, jest szybki przelew przez specjalny serwis internetowy – taką odpowiedź wskazało 68 proc. ankietowanych. Dla porównania w ubiegłym roku tę opcję wskazało 62 proc. osób. Jest to metoda płatności, którą szczególnie często wybierają osoby z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34 lata. Na kolejnych miejscach znalazły się płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42 proc.) oraz przesyłka za pobraniem (41 proc.).

O raporcie

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. W tegorocznej edycji raportu znalazły się także bliższe informacje na temat preferowanych godzin dostaw, a także opinie ankietowanych na temat wpływu zakazu handlu w niedzielę na ich stosunek do kupowania online. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

GUS: PKB rośnie, ale wolniej; inflacja - 2-procentowa
Główny Urząd Statystyczny podał we wtorek, że PKB niewyrównany sezonowo w II kwartale tego roku wzrósł realnie o 5,1 proc., licząc rok do roku. W analogicznym kwartale zeszłego roku odnotowano wzrost o 4 proc. Natomiast PKB wyrównany sezonowo (w cenach stałych przy roku odniesienia 2010) zwiększył się realnie o 0,9 proc. w porównaniu z poprzednim...
UOKiK: Mimo kar KE, monopoliści nadal wykorzystują przewagę na rynku technologicznym
Komisja Europejska ukarała Google 4,3 mld euro kary za stosowanie praktyk nieuczciwej konkurencji. Najwyższa w historii europejskiego urzędu grzywna to efekt wykorzystywania dominującej pozycji systemu Android w celu promowania swojej wyszukiwarki i przeglądarki. Według prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów taka kara nie musi spowodować zaprzestania tego typu praktyk....
Centralnego rejestru domen na razie nie będzie
Ministerstwo Cyfryzacji wycofało się z pomysłu stworzenia centralnego rejestru domen zakazanych, w którym miałyby się znaleźć witryny naruszające prawo. W założeniach rejestr miał ułatwić operatorom blokowanie stron internetowych, których działalność nie była zgodna z prawem. Obecnie taki rejestr prowadzony jest wyłącznie dla witryn podlegających pod ustawę...
2000 zł za interpretację od skarbówki nie na kieszeń przedsiębiorców
Od prawie trzech lat przedsiębiorcy czekają na nową Ordynację Podatkową -  akt prawny, którego jednym z głównych celów jest ochrona praw podatnika w relacjach z organami podatkowymi.
Ustawa o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi
29 czerwca 2018 r. Prezydent RP Andrzej Duda podpisał ustawę o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi
 
wtorek 14.08.2018, 124 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone