logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ile Polacy wydają na rozrywki jesienią? [INFOGRAFIKA]

  PR 09.11.2021, przeczytano 1528 razy
ilustracjastrzałka

Jesienny spadek nastroju poprawiamy sobie chętnie korzystając z miejskich rozrywek i przyjemności. Niestety, aż 44% zapytanych Polaków deklaruje, że ma zbyt mały budżet na preferowaną formę rozrywki. Średnio, jak wynika z odpowiedzi 43% respondentów badania „Nastroje Polaków a formy spędzania czasu wolnego”, na aktywności w czasie wolnym wydajemy obecnie od 100 do 300 zł miesięcznie. Głównym kryterium wyboru atrakcji dla 43% Polaków jest cena.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ile-polacy-wydaja-na-rozrywki-jesienia-infografika,393694,artykul.html

Jak pokazały wyniki badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń jesienią 2021 roku, głównymi barierami związanymi z wyborem aktywności jako formy relaksu jest zbyt mały budżet – 44% odpowiedzi oraz deficyt czasu, jaki możemy przeznaczyć na wybraną atrakcję – 41% odpowiedzi.

Szukając pomysłów na ciekawe spędzanie czasu bierzemy pod uwagę przede wszystkim cenę wybranej rozrywki – 43% wskazań, jej dostępność – 27% odpowiedzi oraz zarówno możliwość rozwijania zainteresowań, jak również realizację jej z osobą towarzyszącą – 15% deklaracji. Jesteśmy szczęśliwsi, gdy spędzamy czas z bliskimi, jak twierdzi 43% zapytanych Polaków, i sprawiamy sobie małe przyjemności, jak uważa 25% ankietowanych. Dla 21% poczucie szczęścia to możliwość doświadczania nowych doznań i ciekawych form spędzania czasu.

Spośród 1324 respondentów badania „Nastroje Polaków a formy spędzania czasu wolnego” 29% może przeznaczyć na atrakcje tylko do 100 zł miesięcznie, 43% od 100 do 300 zł miesięcznie, a 18% od 300 do 500 zł miesięcznie. Tylko 10% respondentów badania stać na wydatki na rozrywki powyżej 500 zł miesięcznie.

Co trzeci zapytany Polak najchętniej czas wolny jesienią spędza z bliskimi w domu. Z kolei 21% respondentów wybiera miejskie, kulturalne rozrywki w towarzystwie partnera lub partnerki, udając się na przykład do kina, teatru czy na wystawy. Dla 19% preferowaną formą jesiennego relaksu jest wyjście do restauracji z bliską osobą lub przyjaciółmi. Według 10% najlepszą formą wypoczynku o tej porze roku jest romantyczny wyjazd lub pobyt w SPA – 7% odpowiedzi. Zdaniem 9% respondentów dobrze jest spędzać jesienią czas uprawiając różne sporty lub próbować aktywności z adrenaliną w postaci sportów ekstremalnych – jak deklaruje 4% śmiałków.

Obecnie czas wolny dla 49% zapytanych Polaków pełni funkcję przede wszystkim wypoczynkową, a według 27% respondentów funkcję towarzyską. Zdaniem 11% ma pozwalać na spełnianie potrzeb kulturalnych. Z kolei 7% zapytanych podkreśla jego funkcję edukacyjną, a 6% prozdrowotną.

Pomysłów na ciekawe spędzanie czasu wolnego jesienią poszukujemy głównie korzystając z wskazówek i informacji od znajomych, przyjaciół i rodziny, jak deklaruje 36% ankietowanych. Dla 34% głównym źródłem inspiracji, aby spędzić atrakcyjnie czas, są media społecznościowe. Co piąty zapytany Polak przyznaje, że chętnie korzysta z serwisów realizujących usługi rozrywkowe, 9% wykorzystuje w tym celu informacje z tv i radia.

Większość Polaków zapytanych przez serwis Prezentmarzeń przyznaje, że obecnie odczuwa obniżony nastrój, argumentując to mniejszą ilością słońca, jesienną chandrą i mniejszą ilością aktywności fizycznej. Pocieszenia najczęściej szukamy spędzając czas ze znajomymi, jedząc więcej słodyczy, ale także starając się aktywnie funkcjonować. Niestety często, jak pokazało badanie „Nastroje Polaków a formy spędzania czasu wolnego”, ogranicza nas budżet w wyborze preferowanej formy rozrywki.

Źródło: Prezentmarzeń

Dodatkowe informacje:

*W materiale prasowym wykorzystana badanie „Nastroje Polaków a formy spędzania czasu wolnego” serwisu Prezentmarzeń zrealizowane w formie ankiety online na próbie 1324 respondentów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rosną inwestycje reklamowe w wideo
Rynek reklamy wideo, obejmujący telewizję i wideo online, wzrósł w pierwszym kwartale 2025 r. o 4,3% w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku, a jego wartość wyniosła blisko 1,56 miliarda zł, wynika z analizy Publicis Groupe Polska.
Molecular Creative: nowa odsłona kampanii serków Łaciatych
To już drugi rok, w którym firma Mlekpol kontynuuje współpracę z agencją Molecular Creative. W telewizji i na platformach cyfrowych pojawił się odświeżony spot reklamowy, który promuje Puszysty wariant serków Łaciatych.
RetailMediaSummit: innowacje i trendy w Retail Media
RetailMediaSummit, zorganizowany przez MediaMarkt we współpracy z Criteo oraz Lexus Warszawa Wola, zgromadził ponad 140 liderów rynku, przedstawicieli agencji i partnerów biznesowych. Uczestnicy, którzy spotkali się wczoraj w Warszawie, mieli okazję poznać najnowsze trendy oraz praktyczne możliwości innowacyjnych rozwiązań Retail Media w branży handlu...
Akademia e-marketingu po raz kolejny na Dolnym Śląsku
4 czerwca br. we wrocławskim Haston City Hotel odbędzie się kolejne spotkanie Akademii e-marketingu. To już 13. edycja cyklu darmowych szkoleń adresowanych do małych i średnich przedsiębiorców, którzy pragną odnieść sukces w biznesie internetowym. W trakcie spotkań z doświadczonymi ekspertami i praktykami uczestnicy będą mogli zdobyć lub poszerzyć swoją wiedzę...
Agencja PRO/PORCJA tworzy kampanię AI dla G2A.COM
Agencja kreatywna pro/porcja odpowiada za realizację nowej kampanii G2A.COM, zatytułowanej „Best Gate 2 Play”. Kampania ta otwiera serię spotów promujących platformę G2A.COM oraz nadchodzące nowości gamingowe na rok 2025.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764