logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ilona Weiss prezesem zarządu spółki PMPG Polskie Media

  PR 29.12.2020, przeczytano 618 razy
ilustracja

Zarząd spółki pod firmą PMPG Polskie Media S.A. z siedzibą w Warszawie informuje, iż w dniu 29 grudnia 2020 roku Rada Nadzorcza spółki podjęła uchwałę w sprawie powołania od dnia 01 stycznia 2021 r. Pani Ilony Weiss do pełnienia funkcji prezesa zarządu spółki PMPG Polskie Media S.A.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ilona-weiss-prezesem-zarzadu-spolki-pmpg-polskie-media,389714,artykul.html

Od czasu ogłoszenia globalnej pandemii COVID-19, transformacja cyfrowa dla wielu firm - a często całych branż - stała się kwestią ich rynkowego być albo nie być. Również dla naszej spółki obecna sytuacja okazała się bodźcem do znacznie przyśpieszonego procesu digitalizacji. 

Decyzja Rady Nadzorczej o powołaniu Ilony Weiss na stanowisko prezesa zarządu jest związana z przyjętą na początku roku strategią, której celem jest transformacja cyfrowa GK PMPG Polskie Media.

Jak wiele innych firm, które podjęły podobne wyzwanie w dobie pandemii, jesteśmy nadal na początku tego procesu. Potrzebujemy wdrożyć innowacyjne (inteligentne) technologie i rozwiązania biznesowe.  Zdając sobie sprawę, że konkurencyjność przedsiębiorstw leży dziś w obszarze sprawnie działających systemów IT zaprosiliśmy do współpracy doświadczonego partnera technologicznego. Z osobą nowej prezes zyskujemy cyfrowe doświadczenie, które wzmocni naszą markę poprzez integrację innowacyjnych technologii i usług, co doprowadzi do wypracowania przewagi konkurencyjnej, wydajności operacyjnej, a w konsekwencji rozpoznawalności naszej firmy i marek na świecie.

- Zmiana dzieje się teraz - pod wpływem cyfryzacji rynek mediów znajduje się w przełomowym momencie. Cieszę się, że będę mogła z pozycji prezesa zarządu PMPG Polskie Media S.A. przeprowadzić holding działający na rynku tradycyjnych i nowych mediów przez proces zmian technologicznych i wyzwań ery cyfrowej. Spółki mediowe stają się dziś spółkami technologicznymi.   O ile publikacje wytwarzane są w formie tradycyjnej, o tyle w modelu dystrybucji prasy nastąpiła radykalna zmiana - stanie się ona w najbliższych latach całkowicie cyfrowa i kluczowa w sposobie interakcji Czytelnika z treścią. Dołączam do zespołu PMPG, spółki, która tak odważnie i stanowczo postawiła na cyfryzację. W moim odczuciu jej dodatkowym atutem jest jej transparentność jako podmiotu notowanego na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także siła marki i posiadanych brandów oraz jakość tworzonych treści, co przy właściwej strategii czyni ją podmiotem jeszcze bardziej atrakcyjnym w oczach przyszłych Inwestorów i Akcjonariuszy - mówi Ilona Weiss.

Nowa prezes zarządu przez ostatnie trzydzieści lat piastowała wysokie funkcje zarządcze w spółkach technologicznych. Jest przedsiębiorczym i zorientowanym na wyniki liderem, posiadającym wyczucie biznesowe i zdolność do przekształcania działalności i napędzania wzrostu na różnych rynkach, na co wskazuje wiele zrealizowanych przez nią z sukcesem projektów. Przekonałem się o tym osobiście przy wspólnej pracy z Uniwersytetem Stanforda i UPTC w Kalifornii.  Od kilku miesięcy Ilona Weiss współpracuje z Zespołem PMPG w roli konsultanta, aktywnie uczestnicząc w rozpoczętej przez spółkę transformacji cyfrowej. Świat stał się dziś szybki i cyfrowy – tym samym cieszę się, że możemy wspólnie czerpać z międzynarodowego doświadczenia Ilony Weiss w naszych strukturach od teraz jako prezesa. Kompetencje jakie zdobyła współpracując z liderami technologicznymi w Europie, USA czy w Azji, mają kluczowe znaczenie dla poszerzenia zasięgu naszej firmy poprzez nowe, innowacyjne kanały dystrybucji i partnerstwa a także budowania naszej pozycji i globalnych ambicji. Osobiście, nie mogę się doczekać współpracy w realizacji naszych inicjatyw rozwojowych z tak doświadczonym menedżerem, w którym będę miał wsparcie.” -  komentuje Michał M. Lisiecki - założyciel i większościowy akcjonariusz spółki.

Ilona Weiss

Karierę zawodową rozpoczęła w 1992 roku w Banku Handlowym w Warszawie.  W latach 1993–1996 pracowała w spółce Telekomunikacja Polska SA, gdzie współtworzyła plany rozwojowe i inwestycyjne. Od 1996 do 2006 roku zajmowała kierownicze stanowiska w dziale finansowym grupy Alcatel. Po globalnej fuzji Alcatel–Lucent w 2006 roku objęła stanowisko menedżera finansowego odpowiedzialnego za unifikację zasad sprawozdawczości finansowej połączonych firm w Polsce oraz konsolidację. Była dyrektorem finansowym w spółce Sage (2008–2010), gdzie odpowiadała za zarządzanie strategiczne i operacyjne finansami grupy w Polsce.  Pełniła funkcję wiceprezes zarządu w spółce Sygnity S.A. w latach 2010–2012. Była Przewodniczącą Rady Nadzorczej Sygnity Europe sp. z o.o. (2012), wiceprzewodniczącą Rady Nadzorczej Max Elektronik S.A. (2010–2012), członkiem Rad Nadzorczych spółek: Winuel S.A. (2010), PB Polsoft sp. z o.o. (2010–2011), Sygnity Technology sp. z.o.o. (2010–2011) oraz MCI Capital TFI S.A. (2013–2019). Była partnerem do spraw inwestycji w grupie MCI Capital (2012–2014).

W latach 2012–2014 Ilona Weiss pełniła funkcję wiceprezesa zarządu Grupy ABC Data, w latach 2015–2016 prezesa zarządu w ABC Data Germany, a w latach 2015–2019 funkcję prezesa zarządu Grupy ABC Data. Pod jej przywództwem Grupa ABC Data urosła do rangi lidera w dystrybucji sprzętu IT na rynku Europy Środkowo–Wschodniej. W 2016 r. wypracowała najwyższe przychody w całym sektorze IT w Polsce, a także największą wartość sprzedaży sprzętu (według raportu ITwiz Best 100). W 2016 r. firma rozwinęła kompetencje z zakresu VAD (Value Added Distributor). W tym samym roku została pierwszym oficjalnym dystrybutorem Xiaomi w Unii Europejskiej. W kolejnym roku uruchomiła własną platformę ABC Data Cloud oferując zaawansowane usługi IT realizowane w oparciu o model chmurowy, natomiast w 2018 została wyłącznym dystrybutorem rozwiązań Alibaba Cloud w Europie.

Ilona Weiss jest absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, specjalności Zarządzanie Finansami. Posiada również międzynarodowe kwalifikacje finansowe ACCA (Association of Chartered Certified Accountants). W latach 2010-2013 pełniła funkcję Prezydenta ACCA Poland oraz była członkiem Globalnego Forum ds. Sprawozdawczości Finansowej (Corporate Reporting Global Forum). Ukończyła również Executive Program na MIT Sloan School of Management w zakresie Zastosowań Sztucznej Inteligencji, na Harvard University w zakresie Cyberbezpieczeństwa oraz na Harvard Business School w zakresie Strategii Dysruptywnych.

Od 2003 r. Ilona Weiss jest członkiem międzynarodowej organizacji ACCA, GTDC (Global Technology Distribution Council) organizacji reprezentującej czołowych dystrybutorów IT (2015-2019), oraz członkiem YPO (Young Presidents Organization), sieci dyrektorów generalnych skupiającej 27 000 członków w ponad 130 krajach (od 2018), a od 2019 – Business Centre Club.  Była prelegentem na konferencjach branżowych: GTDC Investor Summit (Wall Street, Nowy Jork, 2015), GTDC Summit Emea (Wiedeń, 2017), Global Women's Leadership Summit (Tokio, 2017 i Sydney, 2018), Rozwijaj biznes z najlepszymi (Warszawa, 2017) i Technology Symposium (Stanford University, 2018 i 2019).

Źródło: PMPG Polskie Media S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764