logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IMM: Onet po raz kolejny prowadzi w rankingu - dane za luty 2020

  PR 26.03.2020, przeczytano 1637 razy
ilustracjastrzałka

Onet, Rzeczpospolita i RMF FM plasują się w czołówce najchętniej cytowanych mediów w kraju — wynika z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Aktualne zestawienie obejmuje również porównanie bieżących wskaźników cytowań z wynikami z ubiegłego miesiąca.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/imm%3A-onet-po-raz-kolejny-prowadzi-w-rankingu---dane-za-luty-2020,386263,artykul.html

Najbardziej opiniotwórcze media – ranking ogólny

W głównym rankingu, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się cztery portale, dwie stacje radiowe, cztery telewizyjne oraz pięć tytułów prasowych. Bezapelacyjnie również w tym miesiącu najbardziej opiniotwórczym medium okazał się Onet, na który powoływano się w lutym blisko 4200 razy. Portal prowadzi w zestawieniu od marca ubiegłego roku. Wzrost liczby cytowań, w stosunku do stycznia 2020, zanotowano w następujących tytułach: „Gazeta Wyborcza” – wzrost o 34 proc., „Rzeczpospolita” – 27 proc., „Dziennik Gazeta Prawna” – 26 proc ., „RMF FM” – 21 proc., „TVN” – 16 proc. i „Fakt” – 1 proc.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Wśród mediów prasowych na pierwszym miejscu pod względem częstotliwości cytowania uplasowała się „Rzeczpospolita” z 2570 wzmiankami. Dziennik pozostaje liderem swojej kategorii od czerwca 2019 roku. Drugim najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym okazała się „Gazeta Wyborcza”, natomiast podium za luty 2020 zamyka „Dziennik Gazeta Prawna”.  Znaczący wzrost ilości cytowań w porównaniu do ubiegłego miesiąca zanotowano w tytułach „Wprost” (260 proc.) oraz „Gazeta Wyborcza” (34 proc.). O połowę spadła liczba wzmianek w „Przeglądzie Sportowym”, również z tendencją zniżkową ranking zamykają „Gazeta Polska”, „Viva” oraz „Perspektywy”.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najbardziej opiniotwórczymi tygodnikami i dwutygodnikami tego miesiąca, były kolejno: „Wprost”, „Do Rzeczy” oraz „Gazeta Polska”. W odniesieniu do stycznia 2020 znacznie częściej cytowano „Wprost” (260 proc.), na łamach którego ukazał się w lutym wywiad z prezydentem RP Andrzejem Dudą. Ze wzrostami zakończyły miesiąc także „Gazeta Polska” – 33 proc. i „Polityka” na poziomie 23 proc.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Na podium pod względem cytowanych miesięczników pojawiły się kolejno „Forbes” ze 164 wzmiankami, „Perspektywy” oraz „Press”, który zamknął pierwszą trójkę z wynikiem 75 odniesień. Spadek liczby cytowań w porównaniu do stycznia dotyczy mediów „Perspektywy”, „Elle” oraz miesięcznika „Zwierciadło”. Pomimo obniżenia o 80 proc. liczby cytowań magazynu „Perspektywy” względem stycznia br. – wówczas miesięcznik opublikował na łamach gazety popularny ranking liceów i techników 2020 – tytuł w tym miesiącu również znalazł się na podium.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Wśród portali internetowych bezkonkurencyjny pozostaje Onet.pl z łączną ilością 4163 cytatów. Zaraz po nim uplasowała się Wp.pl z wynikiem 2023 wzmianek. Podium zamknęła strona WPolityce.pl, do której media odnosiły się 1138 razy. Każdy z dziesięciu najczęściej cytowanych portali odnotował spadek liczby cytowań w stosunku do zeszłego miesiąca.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

W kategorii „Stacje Telewizyjne” najczęściej powoływano się na TVN24. Na miejscu drugim, z liczbą 1107 wzmianek uplasował się TVN. Pierwszą trójkę zamyka Polsat News cytowany łącznie 1096 razy. W porównaniu do stycznia br. największe spadki łącznej ilości cytowań kolejno dotyczą: „Polsat” o 60 proc., „TV Republika” o 49 proc., „TVP 3” o 46 proc. oraz „TVP 1” o 45 proc.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

W kategorii „Stacje Radiowe” niezmiennie prowadzi RMF FM z liczbą 2395 wzmianek. Kolejno powoływano się również na Radio ZET oraz Program Pierwszy Polskiego Radia. Rzadziej niż w zeszłym miesiącu cytowano stacje „Radio ZET”, „Program Pierwszy”, „TOK FM”, „Program 24”, „Program Trzeci”, „Radio Maryja”, „Radio Poznań” oraz „Radio Szczecin”.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media biznesowe

W kategorii „Media Biznesowe” prowadzi „Rzeczpospolita” z 2570 wzmiankami. Zaraz po niej na podium znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” oraz portal „Money.pl”. W tym zestawieniu, tak jak  w zeszłym miesiącu znalazły się trzy tytuły prasowe oraz dwa portale. Spadek w porównaniu do stycznia zanotowały: „Money.pl” o 18 proc., „Puls Biznesu” z wynikiem 30 proc. oraz „Businessinsider.pl” – 16 proc.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

W mediach regionalnych na prowadzeniu znalazł się „Dziennik Zachodni”. Na drugim miejscu znajduje się „Głos Wielkopolski” cytowany 106 razy, natomiast trzecie miejsce zajmują wspólnie „Dziennik Wschodni” oraz „Gazeta Krakowska” z setką cytowań każdy. Niemal o jedną trzecią wzrosły wyniki cytowalności dla „Dziennika Zachodniego” w porównaniu do stycznia 2020 r. Więcej niż w zeszłym miesiącu wzmianek cytowalności zanotowano również przy takich tytułach jak „Głos Wielkopolski”, „Dziennik Wschodni” i „Dziennik Łódzki”.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 35876 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-29 lutego 2020 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764