W rankingu najczęściej cytowanych mediów w październiku pierwsze miejsce ponownie zajął portal Onet.pl, wyprzedzając Wirtualną Polskę – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach nalazły się dziennik „Rzeczpospolita” oraz RMF FM. Onet.pl zawdzięcza szerokiemu oddźwiękowi w mediach po publikacji zapisów rozmów premiera Mateusza Morawieckiego, które odbyły się w kawiarni Sowa i Przyjaciele.
Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” i „Super Express”.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem była „Wspólnota”. Drugie miejsce na podium zajęło „Do rzeczy”, a trzecie - tygodnik „Sieci”.
„Forbes” znalazł się na pierwszym miejscu wśród w miesięczników. Drugie i trzecie miejsce należy kolejno do miesięczników „Press” oraz „Playboy”.
Telewizja
TVN24 zajęła pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz Polsat News.
Radio
RMF FM, zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz PR1.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl. Kolejną pozycję zajęła Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.
Media ekonomiczne
„Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce.
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Gdańsk.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów