logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IMM świętuje 25 lat

  PR 09.06.2025, przeczytano 348 razy
ilustracja

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) jest obecny na rynku już 25 lat. Firma, która w 2000 roku zmieniła branżę monitoringu mediów w Polsce, dziś jest jednym z najważniejszych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej. Uroczysty jubileusz dla pracowników i partnerów firmy miał miejsce 6 czerwca 2025 r. w Och-Teatrze w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/imm-swietuje-25-lat,409193,artykul.html

Od początku istnienia IMM wspiera klientów w mierzeniu efektów działań komunikacyjnych, ocenie medialności marek i projektów, a także w analizie ryzyk wizerunkowych. Firma monitoruje wszystkie typy mediów – od prasy, radia i telewizji, po media społecznościowe, podcasty i wideo w serwisach takich jak TikTok czy YouTube. Jako jedyna w Polsce integruje w jednej platformie dane z mediów dziennikarskich, społecznościowych, reklam i sponsoringu. Z usług i narzędzi IMM korzystają tysiące klientów – od globalnych korporacji, przez agencje PR, po administrację publiczną, kluby sportowe, sportowców, artystów, fundacje NGO oraz średnich i małych przedsiębiorców. Od 2008 roku IMM jest także obecny w Rumunii pod marką mediaTRUST, gdzie zdobył ponad 60% udziału w rynku.

Zaczynaliśmy jako kilkuosobowy zespół, a dziś IMM to największa i jedyna w 100% polska firma technologiczna w branży, która bada wszystkie obszary mające wpływ na medialność marek oraz projektów – mówi Paweł Sanowski, prezes IMM – Już wtedy, u progu XXI wieku, stawialiśmy na technologie, jakość pozyskiwanych danych oraz elastyczne podejście do potrzeb klientów. Dziś robimy to samo, wykorzystując w analizach AI i big data, o których 25 lat temu nikt jeszcze nie marzył. Eksperckość IMM budowana była przez lata – przez ludzi, wiedzę i inwestycje technologiczne.

Podstawowe narzędzie – Platforma IMM – łączy wyniki z wszystkich źródeł, w tym także reklamy oraz działania sponsoringowe. Od ponad 20 lat IMM tworzy także własne badania, takie jak: „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, „O tym się mówi” realizowany z Radiem ZET, „Top Marka” z magazynem „Press” czy ranking „Najcenniejsze kobiece marki osobiste” z „Forbes Women”, które są cenione przez media i branżę komunikacji marketingowej.

Codziennie tworzymy setki analiz. Dla wielu zarządów, marketingowców, rzeczników, agencji  oraz wydawców i nadawców nasze dane to podstawa strategicznych decyzji – zauważa Monika Ezman, Członkini Zarządu, Dyrektor Centrum Zarządzania Jakością i Działu Analiz w IMM  Naszą ambicją jest, by raporty medialne były jeszcze bardziej zintegrowane i dynamiczne – uwzględniające nie tylko zasięgi czy AVE, ale też emocje, intencje i wpływ na pozycję danej marki wśród konkurencji.

IMM nieustannie inwestuje w nowe technologie

Dzięki systematycznemu wprowadzaniu innowacji Instytut Monitorowania Mediów stale poprawia jakość monitoringu i dopasowuje swoje usługi do zmieniających się potrzeb klientów. W ostatnich latach firma skutecznie wdrożyła m.in. technologię rozpoznawania mowy, co znacząco usprawniło monitoring treści audio i wideo, w tym podcastów i materiałów z YouTube’a. Z kolei automatyczne rozpoznawanie logotypów umożliwiło identyfikację obecności marek w przekazach wizualnych podczas sponsorowanych wydarzeń, nawet jeśli nie są one wspomniane z nazwy.

Jak zauważa Agata Andruszkiewicz, członkini zarządu i Chief Technology Officer w IMMPrzyszłość monitoringu to kompilacja danych z wielu obszarów aktywności marki – od PR-u, przez marketing i działania digitalowe, aż po analizę emocji wokół marki, narracji oraz intencji, wpływu na społeczeństwo. Będziemy coraz mocniej integrować dane z różnych źródeł, by lepiej mierzyć wpływ medialnych narracji na postrzeganie marek, emocje odbiorców i zmiany społeczne.

Prezes IMM Paweł Sanowski podsumowuje: Za nami ćwierć wieku zmian, innowacji i zaufania. Naszą największą wartością jest  stabilny, pracujący z pasją zespół o unikatowych kompetencjach, który o mediach wie wszystko. Przed nami kolejne wyzwania. Mediów do monitorowania będzie coraz więcej, ale my jesteśmy technologicznie i kompetencyjnie gotowi, by ciągle wchodzić w nowe obszary.

Materiały video:

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów S.A.

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy dyrektor ds. relacji inwestorskich w Grupie Agora
Od 1 czerwca br. Bartłomiej Godlewski objął stanowisko dyrektora ds. relacji inwestorskich w Grupie Agora. Będzie odpowiedzialny za kształtowanie i realizację długofalowej strategii relacji inwestorskich oraz budowanie pozytywnego wizerunku Grupy Agora na rynku kapitałowym.  
Kto zastąpi Michała Probierza? Medialni faworyci
12 czerwca Michał Probierz ogłosił swoją decyzję o rezygnacji z funkcji selekcjonera reprezentacji Polski. Eksperci z Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) sprawdzili, kto według komentujących ten temat internautów powinien objąć stanowisko trenera. Jeden z potencjalnych kandydatów zdecydowanie wyróżnia się największym poparciem kibiców.
MEGOGO rozszerza ofertę radiową — współpraca z Grupą ZPR Media
Serwis medialny MEGOGO podpisał umowę z jednym z wiodących polskich nadawców radiowych – Grupą ZPR Media. W rezultacie na platformie obecnie dostępne jest jeszcze więcej bezpłatnych treści radiowych.
Stargaze TV – influencerzy w telewizji. Nowy kanał z licencją w Polsce
TIVIO Studio uzyskało 12-letnią licencję  czeskiego regulatora medialnego (RRTV) na uruchomienie Stargaze TV – nowego, całodobowego kanału telewizyjnego opartego na treściach tworzonych przez polskich influencerów i twórców internetowych. Kanał będzie w całości nadawany po polsku i powstaje z myślą o lokalnej widowni. Jego debiut planowany jest...
ESKA2 w wakacje z akcją „Polska Jest Najfajniejsza”
W te wakacje Radio ESKA2 organizuje wyjątkowy konkurs „Polska Jest Najfajniejsza”, w którym do wygrania będą pobyty w najbardziej luksusowych hotelach w Polsce w głównych kurortach turystycznych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764