logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IMM wspiera kampanię Mysanctions

  PR 15.04.2022, przeczytano 626 razy

Ruszyła kampania społeczna MySanctions pozwalająca obywatelom Unii Europejskiej nałożyć „własne sankcje” na Rosję poprzez prostą deklarację zmiany swojego zachowania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/imm-wspiera-kampanie-mysanctions,395527,artykul.html

Głównym celem kampanii jest ograniczenie importu surowców energetycznych z Rosji dzięki bezpośrednim działaniom samych Europejczyków. Może więc zaangażować się w nią każdy z nas w domu, pracy lub przestrzeni miejskiej. Nie wymaga to ani specjalnych przygotowań ani dodatkowych kosztów. A nawet zmniejsza codzienne wydatki.

Chcesz wiedzieć ile kraje UE wydają na rosyjską ropę, gaz i węgiel? Można sprawdzić to na stronie www.mysanctions.com. Na niej możesz także spersonalizować własne sankcje deklarując np. obniżenie temperatury ogrzewania, wyłączenie niepotrzebnych urządzeń elektrycznych lub rezygnację z samochodu na jeden dzień w tygodniu. W ten sposób przyłączasz się do zmniejszenia zapotrzebowania na importowane z Rosji paliwa, a jednocześnie obniżasz emisję CO2.

- Kampania jest wyrazem osobistego sprzeciwu wobec wojny w Ukrainie, którego może dokonać każdy podczas codziennych czynności. A działania te przełożą się na realny efekt. To nie wymaga od nas żadnych nakładów finansowych, tylko chęci i świadomych decyzji. Wystarczy, że zrezygnujemy z podróży samochodem i wsiądziemy na rower lub będziemy kupować lokalne produkty. Apelujemy zatem do wszystkich Europejczyków o liczne przyłączanie się i zachęcanie do tego swoich znajomych oraz najbliższych. Liczy się każdy gest, Twój również! – powiedział Mateusz Galica, twórca strategii akcji.

Na dzień 12 kwietnia 2022 licznik pokazał, że wydatki Unii Europejskiej na zakup rosyjskich paliw kopalnych wyniosły ponad 29 mld euro. Za tę kwotę̨ reżim Putina mógł kupić prawie 9000 czołgów T-14 Armata (cena 3,4 mln euro za czołg). Import z Rosji surowców energetycznych jest kontynuowany, ponieważ w wielu europejskich krajach wciąż brakuje alternatywnych źródeł energii, ale proces odchodzenia od nich możesz zacząć już dziś od swoich aktywności i postanowień.

Kampania MySanctions to oddolna inicjatywa osób zajmujących się zieloną transformacją, ekspertów energetycznych, strategów oraz ludzi mediów i reklamy. Patronem akcji jest IAA Polska, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, PRoto.pl i Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Lista osobistych sankcji została zbudowana w oparciu o analizę Centrum Badań nad Energią i Czystym Powietrzem (CREA) na podstawie danych Eurostatu i NTSOG oraz historycznej wartości handlu i cen rynkowych.

Już w najbliższą środę w Polsce MySanction dołącza do akcji rowerowej „Wsiądź na rower dla Ukrainy, pokoju i klimatu!”, podczas której Dyrektorowi Przedstawicielstwa KE w Warszawie zostanie przekazany apel o ograniczenie importu ropy z Rosji.

Do akcji mogą przyłączyć się także nadawcy UE. Na stronie www.mysanctions.com znajdują się gotowe filmy reklamowe, do których otrzymają oni bezpłatny dostęp wraz z otwartymi plikami oraz instrukcją przygotowania lokalnej wersji językowej.

Instytucje zaangażowane w projekt:

  • IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (patron kampanii),
  • Lata Dwudzieste (strategia i koordynacja analiz oraz think tanku ekspertów energetycznych i klimatycznych),
  • BBDO Warszawa (kreacja kampanii),
  • Papaya Films (produkcja spotów telewizyjnych),
  • Dotnpixel (opracowanie strony internetowej),
  • PRoto.pl(wsparcie komunikacyjne),
  • Instytut Monitorowanie Mediów IMM (wsparcie komunikacyjne i kompleksowy monitoring kampanii w mediach),
  • SEC Newgate CEE (wsparcie komunikacyjne),
  • United Nations Global Compact Poland i United Nations Global Compact Ukraine (wsparcie komunikacyjne),
  • Kyiv Type Foundry (dostawca czcionek),
  • Instytut Zielonej Gospodarki, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Instytut na rzecz Ekorozwoju, Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii (dane i analiza wpływu zużycia energii na wielkość importu paliw kopalnych z Rosji),
  • TV3 Group Baltics (jako partner) i Setanta Sports (pierwsi nadawcy, którzy wyemitują filmy kampanii w europejskich krajach).

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

More Bananas wspierało Grupę Techramps
More Bananas w sierpniu 2023 roku rozpoczęło współpracę z Grupą Techramps - marką specjalizująca się w projektowaniu i budowie skateparków. Agencja odpowiadała za stworzenie strategii komunikacji marki.
Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764