logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IMM: Najbardziej opiniotwórcze media w sierpniu.

  PR 28.09.2015, przeczytano 827 razy
ilustracjastrzałka

W sierpniu dominowały tematy polityczne związane ze zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazła się Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz tygodnik Newsweek – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajęła telewizja TVN24 oraz tygodnik Wprost. W mediach często poruszane były kwestie afery podsłuchowej w kontekście rozmowy Donalda Tuska z Janem Kulczykiem. Szeroko komentowano także sprawę „kilometrówek” Andrzeja Dudy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/imm%3A-najbardziej-opiniotworcze-media-w-sierpniu.,26091,artykul.html

Prasa


Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych ponownie znalazła się Gazeta Wyborcza, w związku z kolejną odsłoną afery podsłuchowej – zapisów rozmów Donalda Tuska z Janem Kulczykiem, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz tygodnik Newsweek.

Wśród tygodników dominował <>Newsweek, co związane było z dochodzeniem prokuratury w sprawie „kilometrówek” Andrzeja Dudy. Na kolejnych miejscach znalazł się Wprost oraz wSieci. W rankingu po raz pierwszy pojawił się tygodnik Wspólnota. Swoją pozycję zawdzięcza rankingowi „Bogactwo samorządów – ranking dochodów jednostek samorządu terytorialnego 2014”.

Forbes ponownie został liderem w kategorii miesięczników, pokonując Twój Styl. Jego wysoka pozycja jest związana z publikacjami dotyczącymi wyceny majątku Jana Kulczyka.

Telewizja


Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną została TVN24, wyprzedzając TVN oraz TVP info.

Radio


Polskie Radio Program 1 uplasowało się na pierwszym miejscu w sierpniowym rankingu, w związku z emisją komentarza premier Ewy Kopacz dotyczącego projektu ustawy „500 zł na dziecko” zaproponowanego przez Andrzeja Dudę. Na kolejnym miejscu znalazło się radio TOK FM oraz RMF FM.

Portale internetowe


Najpopularniejszym portalem w tym miesiącu został portal tvn24.pl, przesuwając na kolejne pozycje onet.pl oraz wpolityce.pl.

Media ekonomiczne


Liderem najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych ponownie okazał się Dziennik Gazeta Prawna, wyprzedzając Puls Biznesu oraz Forbes.

Media regionalne


Radio Wrocław, Polska Dziennik Zachodni oraz Polska Głos Wielkopolski były najczęściej cytowanymi mediami regionalnymi.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów, Newseria

Dodatkowe informacje:

Badanie przeprowadzono na podstawie 4 621 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 sierpnia 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 644 razy (2 917 w prasie, 897 w telewizji i 830 w radio).

Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764