W sierpniu dominowały tematy polityczne związane ze zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazła się Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz tygodnik Newsweek – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajęła telewizja TVN24 oraz tygodnik Wprost. W mediach często poruszane były kwestie afery podsłuchowej w kontekście rozmowy Donalda Tuska z Janem Kulczykiem. Szeroko komentowano także sprawę „kilometrówek” Andrzeja Dudy.
Prasa
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych ponownie znalazła się Gazeta Wyborcza, w związku z kolejną odsłoną afery podsłuchowej – zapisów rozmów Donalda Tuska z Janem Kulczykiem, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz tygodnik Newsweek.
Wśród tygodników dominował <>Newsweek, co związane było z dochodzeniem prokuratury w sprawie „kilometrówek” Andrzeja Dudy. Na kolejnych miejscach znalazł się Wprost oraz wSieci. W rankingu po raz pierwszy pojawił się tygodnik Wspólnota. Swoją pozycję zawdzięcza rankingowi „Bogactwo samorządów – ranking dochodów jednostek samorządu terytorialnego 2014”.
Forbes ponownie został liderem w kategorii miesięczników, pokonując Twój Styl. Jego wysoka pozycja jest związana z publikacjami dotyczącymi wyceny majątku Jana Kulczyka.
Telewizja
Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną została TVN24, wyprzedzając TVN oraz TVP info.
Radio
Polskie Radio Program 1 uplasowało się na pierwszym miejscu w sierpniowym rankingu, w związku z emisją komentarza premier Ewy Kopacz dotyczącego projektu ustawy „500 zł na dziecko” zaproponowanego przez Andrzeja Dudę. Na kolejnym miejscu znalazło się radio TOK FM oraz RMF FM.
Portale internetowe
Najpopularniejszym portalem w tym miesiącu został portal tvn24.pl, przesuwając na kolejne pozycje onet.pl oraz wpolityce.pl.
Media ekonomiczne
Liderem najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych ponownie okazał się Dziennik Gazeta Prawna, wyprzedzając Puls Biznesu oraz Forbes.
Media regionalne
Radio Wrocław, Polska Dziennik Zachodni oraz Polska Głos Wielkopolski były najczęściej cytowanymi mediami regionalnymi.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów, Newseria