W ostatnim czasie koncern KBA zaprezentował ekskluzywny kalendarz firmowy na 2008 rok, demonstrujący jednocześnie rozmaite możliwości w zakresie uszlachetniania druków w maszynie Rapida. Zaprojektowany przez niemieckiego fotografa Michaela Lange, będzie rozprowadzany wśród klientów i partnerów handlowych KBA z całego świata.
W kalendarzu, który nosi nazwę „Impresje 2008”, wykorzystano naturalne obiekty – muszle, korę drzew, pióra, kamienie, rośliny i zwierzęta – i podwójnie wyeksponowano je na kolorowym tle. W efekcie uzyskano obrazy o tak wysokim stopniu artyzmu, że bardziej przypominają one dzieła sztuki niż zwykłe fotografie przetworzone na potrzeby druku i uszlachetniania. Każda strona, opisana przy pomocy jednego słowa, zmusza oglądającego do chwili zadumy, uwolnienia wyobraźni i odkrycia zaskakujących szczegółów zdjęcia.
W porównaniu z kalendarzami KBA z lat poprzednich, przy technologicznej stronie produkcji „Impresji 2008” skoncentrowano się nie na kontraście efektów matu i połysku, ale na takim doborze rodzaju wykończenia, które najtrafniej odda wymowę zdjęć. Wśród zastosowanych uszlachetnień znalazł się m.in. lakier perłowy nadający muszlom i piórom odpowiedni połysk, nakładany pod lub na poszczególne kolory, aby uzyskać pożądany efekt. Czasem lakier jest widoczny jedynie przy odpowiednim oświetleniu, innym razem widać wyraźnie błyszczące miejsca, niezależnie od otoczenia. Na wybranych stronach zastosowano efekty kontrastu mat/połysk, uzyskane dzięki wykorzystaniu „hybrydowych” materiałów eksploatacyjnych, lakieru wybiórczego i perłowego, nanoszonych w zespole lakierującym maszyny drukującej. Inne strony w całości polakierowano błyszczącym lakierem UV, na który nałożono delikatny, aksamitny lakier wybiórczy, a następnie lakier matowy UV.
Taka różnorodność uszlachetnień była możliwa dzięki wykorzystaniu 6-kolorowej maszyny pełnoformatowej KBA Rapida 105 z dwiema wieżami lakierującymi. W zakresie materiałów eksploatacyjnych zastosowano pięć różnych farb perłowych, trzy perłowe lakiery UV oraz lakiery hybrydowy, UV i matowy. Farby i lakiery zostały dostarczone przez pięciu różnych producentów.
14-stronicowy kalendarz ma format 500 x 630 mm. Poza dystrybucją do wybranych klientów i partnerów biznesowych firma KBA przeznaczyła jedynie 30 kalendarzy, które można wygrać w specjalnym losowaniu. Osoby zainteresowane proszone są o wysłanie zgłoszenia do 7 stycznia na adres e-mailowy corinna.jacob(at)kba-print.de. Zwycięzcy losowania otrzymają kalendarze pod koniec stycznia.
Źródło: KBA-Polska