logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Influencer Marketing - nowa Grupa Robocza w IAB Polska

  PR 25.01.2021, przeczytano 246 razy

Celem prac Grupy jest miedzy innymi stworzenie słownika pojęć, standaryzacja świadczeń i sposobu pomiaru efektywności, segmentacja influencerów oraz kwestie prawne. Publikacje Grupy będą miały za zadanie nie tylko zdefiniowanie zjawiska influencer marketingu, ale również opisanie kluczowych kanałów i platform publikacji oraz dystrybucji contentu wraz z pokazaniem możliwości jakie daje ta forma promocji reklamodawcom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/influencer-marketing---nowa-grupa-robocza-w-iab-polska,389947,artykul.html

- Powstanie Grupy to istotny krok w kierunku lepszej orientacji polskiego rynku w temacie influencer marketingu, jak również stworzenie jasnych i przejrzystych zasad poruszania się marek w świecie influencerów. Jeszcze kilka lat temu zagadnienie to nie było w pełni wykorzystywane w obszarze digitalu. Dziś reklamodawcy wykazują dużo większe zainteresowanie współpracą z infuencerami i szerokimi benefitami płynącymi z tej formy działań. Wynika to między innymi z potrzeby większej skuteczności kampanii, jak i dotarcia do indywidulanych internautów z właściwym przekazem reklamowym. – komentuje szef Grupy Roboczej Marek Myślicki, strategic partnerships director, GetHero.

W składzie nowopowstałej Grupy Roboczej znaleźli się przedstawiciele firm: Tears of Joy, GetHero, TVN Media, MediaChoice, Media Group, Mindshare, Nestlé, Kinguin, ONE House, LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset), Fantasyexpo, Universal Music Polska, Google, OMD, Labcon, Rankomat, Kantar Media, Reprise Digital, GroupM INCA, Streetcom, OpenMobi, Tarsago i Cyfrowy Polsat.

- Powołanie Grupy Roboczej przy IAB Polska zajmującej się kluczowymi kwestiami z zakresu influencer marketingu to ważny krok w stronę uporządkowania zagadnień związanych z tym kanałem promocji. Gdy Związek zabiera się za jakiś temat, możemy ufać, że zostanie on opracowany w profesjonalny sposób, uwzględniający potrzeby wszystkich zainteresowanych. Jednym z pierwszych projektów Grupy będzie stworzenie standardów rynkowych, co w tej dziedzinie jest i potrzebne, i oczekiwane. Dobre praktyki współprac z twórcami, które zostałyby zaakceptowane przez wszystkie strony (influencerzy, agencje, marketerzy) przyczyniłyby się do dalszej profesjonalizacji tego obszaru. Podejmowanie dyskusji w szerokim gronie o różnych perspektywach pozwoliłoby również zmierzyć się z aktualnymi wyzwaniami, jak na przykład mierzalność efektów działań realizowanych przez twórców – komentuje członkini Grupy Roboczej Anita Serafin, director, invention, Mindshare Polska.

Nabór do Grupy Roboczej jest wciąż otwarty.

- Influencer Marketing to tylko jedna z dziewiętnastu Grup Roboczych IAB Polska, w których aktywnie uczestniczą najlepsi eksperci z branży cyfrowej. Do prac w ramach Grup zapraszamy wszystkie firmy, które chciałyby mieć wkład w rozwój rynku digital w Polsce. Regularne spotkania dają okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz omówienia problemów i zagadnień wspólnych dla danego sektora.  Dzięki współpracy z różnymi instytucjami i organizacjami rządowymi, IAB Polska od początku istnienia wspiera i reprezentuje interesy podmiotów z branży interaktywnej, a także aktywizuje współpracę między różnymi segmentami rynku. Co istotne, prace w ramach Grup Roboczych gwarantują neutralny grunt do przeprowadzenia dialogu dla konkurujących ze sobą na co dzień przedsiębiorstw. Dzięki temu, możliwe jest wypracowanie wspólnych stanowisk, standardów, kodeksów i innych dokumentów dotyczących tematyki szeroko pojętej komunikacji cyfrowej. Dodatkowo, wszystkie firmy, które współpracują pod parasolem naszej organizacji, są jako pierwsze informowane o wszelkiego rodzaju zmianach, które zachodzą na rynku digital marketingu nie tylko w Polsce, ale również na świecie - mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Api.pl: druk żywiczny bez tajemnic
API.PL zaprasza do udziału w prezentacjach najnowszego plotera EPSON SureColor SC-R5010. Zaprezentowane zostaną możliwości rozwoju biznesu, jakie daje ekologiczny druk żywiczny.
Plej partnerem akcji #Razemnampodrodze
W związku ze 150. urodzinami Continental marka przypomina o tym, jak ważne jest bezpieczeństwo na drodze i zachęca do wspólnego pomagania poszkodowanym w wypadkach drogowych - podopiecznym Fundacji Moc Pomocy. Agencja Plej wspiera w tej misji Continental.
Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield wprowadza, w porozumieniu z funduszem AEW, rozwiązania z zakresu marketingu interaktywnego promującego ofertę najemców Galerii Klif Gdynia oraz Domu Mody Klif Warszawa. To kolejny krok w łączeniu narzędzi marketingowych w ramach trendu Online2Offline, który skupia się m.in. na podnoszeniu współczynnika...
W drugiej edycji konkursu Global Agency of the Year, magazyn "Campaign" przyznał działającej w 85 miastach na świecie agencji VMLY&R tytuł "Best of the Best: Creative Network”.
Najnowsze narzędzia w ramach aplikacji Amway Xperience już dostępne
Amway Most Loved Recommender to najnowsze narzędzie w ramach aplikacji. Content do aplikacji Amway Xperience tworzy zespół Opus B.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764