logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Influencer Marketing - nowa Grupa Robocza w IAB Polska

  PR 25.01.2021, przeczytano 515 razy

Celem prac Grupy jest miedzy innymi stworzenie słownika pojęć, standaryzacja świadczeń i sposobu pomiaru efektywności, segmentacja influencerów oraz kwestie prawne. Publikacje Grupy będą miały za zadanie nie tylko zdefiniowanie zjawiska influencer marketingu, ale również opisanie kluczowych kanałów i platform publikacji oraz dystrybucji contentu wraz z pokazaniem możliwości jakie daje ta forma promocji reklamodawcom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/influencer-marketing---nowa-grupa-robocza-w-iab-polska,389947,artykul.html

- Powstanie Grupy to istotny krok w kierunku lepszej orientacji polskiego rynku w temacie influencer marketingu, jak również stworzenie jasnych i przejrzystych zasad poruszania się marek w świecie influencerów. Jeszcze kilka lat temu zagadnienie to nie było w pełni wykorzystywane w obszarze digitalu. Dziś reklamodawcy wykazują dużo większe zainteresowanie współpracą z infuencerami i szerokimi benefitami płynącymi z tej formy działań. Wynika to między innymi z potrzeby większej skuteczności kampanii, jak i dotarcia do indywidulanych internautów z właściwym przekazem reklamowym. – komentuje szef Grupy Roboczej Marek Myślicki, strategic partnerships director, GetHero.

W składzie nowopowstałej Grupy Roboczej znaleźli się przedstawiciele firm: Tears of Joy, GetHero, TVN Media, MediaChoice, Media Group, Mindshare, Nestlé, Kinguin, ONE House, LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset), Fantasyexpo, Universal Music Polska, Google, OMD, Labcon, Rankomat, Kantar Media, Reprise Digital, GroupM INCA, Streetcom, OpenMobi, Tarsago i Cyfrowy Polsat.

- Powołanie Grupy Roboczej przy IAB Polska zajmującej się kluczowymi kwestiami z zakresu influencer marketingu to ważny krok w stronę uporządkowania zagadnień związanych z tym kanałem promocji. Gdy Związek zabiera się za jakiś temat, możemy ufać, że zostanie on opracowany w profesjonalny sposób, uwzględniający potrzeby wszystkich zainteresowanych. Jednym z pierwszych projektów Grupy będzie stworzenie standardów rynkowych, co w tej dziedzinie jest i potrzebne, i oczekiwane. Dobre praktyki współprac z twórcami, które zostałyby zaakceptowane przez wszystkie strony (influencerzy, agencje, marketerzy) przyczyniłyby się do dalszej profesjonalizacji tego obszaru. Podejmowanie dyskusji w szerokim gronie o różnych perspektywach pozwoliłoby również zmierzyć się z aktualnymi wyzwaniami, jak na przykład mierzalność efektów działań realizowanych przez twórców – komentuje członkini Grupy Roboczej Anita Serafin, director, invention, Mindshare Polska.

Nabór do Grupy Roboczej jest wciąż otwarty.

- Influencer Marketing to tylko jedna z dziewiętnastu Grup Roboczych IAB Polska, w których aktywnie uczestniczą najlepsi eksperci z branży cyfrowej. Do prac w ramach Grup zapraszamy wszystkie firmy, które chciałyby mieć wkład w rozwój rynku digital w Polsce. Regularne spotkania dają okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz omówienia problemów i zagadnień wspólnych dla danego sektora.  Dzięki współpracy z różnymi instytucjami i organizacjami rządowymi, IAB Polska od początku istnienia wspiera i reprezentuje interesy podmiotów z branży interaktywnej, a także aktywizuje współpracę między różnymi segmentami rynku. Co istotne, prace w ramach Grup Roboczych gwarantują neutralny grunt do przeprowadzenia dialogu dla konkurujących ze sobą na co dzień przedsiębiorstw. Dzięki temu, możliwe jest wypracowanie wspólnych stanowisk, standardów, kodeksów i innych dokumentów dotyczących tematyki szeroko pojętej komunikacji cyfrowej. Dodatkowo, wszystkie firmy, które współpracują pod parasolem naszej organizacji, są jako pierwsze informowane o wszelkiego rodzaju zmianach, które zachodzą na rynku digital marketingu nie tylko w Polsce, ale również na świecie - mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764