logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Influencer marketing przyciąga, sprzedaje i stale rośnie

  PR 25.06.2024, przeczytano 342 razy
ilustracja

Rośnie globalna wartość rynku influencer marketingu. Jeszcze w tym roku może osiągnąć pułap 24 mld dolarów! A nawet 60% firm planuje jeszcze zwiększyć budżet na tego typu działania w tym roku. Z danych agencji specjalizującej się w influencer marketingu - Brandlift wynika, że w 2023 r. po raz kolejny z jej usług skorzystało nawet 83% klientów a podsumowanie finansowe wskazuje na 11,5 mln zł przychodu w minionym roku, co podkreśla znaczenie tego typu działań na polskim rynku marketingowym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/influencer-marketing-przyciaga%2C-sprzedaje-i-stale-rosnie,404789,artykul.html

Raporty marketingowe zgodnie wskazują, że w 2023 r. inwestycje na kampanie marketingowe z udziałem internetowych twórców osiągnęły rekordową wartość. Globalnie – według The State of Influencer Marketing 2024 nawet 85% badanych w 2024 r. planuje przeznaczyć budżet marketingowy na współprace influcerskie, a 6 na 10 firm nawet zwiększy wydatki na te działania porównując do budżetów z 2023 r. W Polsce także stale obserwowane są wzrosty budżetów przeznaczanych na kampanie z udziałem influencerów.

- Wszystko to składa się na jeden kluczowy wniosek – influencer marketing jest niezwykle skuteczną metodą dotarcia. Potwierdzają to także nasze dane, z których wynika, że aż 83% naszych klientów wróciło po kolejna kampanię, czyli ponownie skorzystało z naszego wsparcia w zakresie realizacji kampanii influencerskiej w 2023 r. Świadczy to o rosnącym zaufaniu marek do tej konkretnej formy promocji i wysokim poziomie satysfakcji z osiąganych wyników - poprzez realizację założonych celów sprzedażowych, dotarcia czy innych kluczowych wskaźników, które założyła firma przy podjęciu współpracy – mówi Karina Hertel, partnerka zarządzająca Brandlift, agencji influencer marketingowej.

Trudne czasy, ale nie dla influencerów

Wysoka inflacja utrzymująca się niemalże przez cały 2023 r. – a wraz z nią rosnące koszty firm, utrzymania pracowników i stabilności sprzedaży mogłyby wskazywać na trudności w podejmowaniu efektywnych współprac z influencerami, zwłaszcza, że wiele organizacji decydowało się na optymalizację budżetów. Tymczasem wyniki finansowe Brandlift nie wykazują straty wobec 2022 r. Agencja w minionym roku osiągnęła przychody w wysokości 11,5 mln zł, a EBITDA wyniosła 1,3 mln zł, co za tym idzie – także wyniki finansowe internetowych twórców nie zmniejszyły się w minionym roku.

Rośnie rola i znaczenie mikro i nanoinfluencerów, z którymi najczęściej współpracujemy. Firmy chętnie podejmują współpracę z takimi twórcami oczywiście już za wynagrodzenie finansowe, bo dostrzegają wpływ, który wywierają tak autentyczni twórcy. W Brandlift stawiamy na wysoką jakość współpracy, dobre dopasowanie influencera do produktu czy usługi Klientów, optymalizację zarówno pod względem finansowym, jak i nakładów pracy, co przekłada się na nasz stały i stabilny wzrost. To ogólnoświatowy trend, który z pewnością jeszcze będzie się rozwijał – podsumowuje Karina Hertel.

Przyszłość marketingu wpływ to technologia

Wciąż na rynku influencer marketingu wyzwaniem jest optymalizacja kampanii, zapanowanie nad rozbudowanymi kampaniami, monitoring działań, koordynacja czy nadal też – dobór właściwych twórców. Dlatego przyszłością tego rodzaju działań marketingowych jest technologia, która zautomatyzuje i uprości te procesy – zagreguje działania twórców w obrębie jednej kampanii czy marki, przeanalizuje wyniki, a także dobierze właściwych influencerów do potrzeb przekazu.

W Brandlift postawiliśmy na rozwiązania technologiczne, które konkretnie w bardzo efektywny sposób wspierają dobór twórców, zarządzanie kampanią, śledzenie jej etapów, raportowanie w czasie rzeczywistym. Takie działania wprost przekładają się na wyniki finansowe naszych klientów i oszczędność czasu. Zatem wysoki współczynnik lojalności naszych klientów jest także potwierdzeniem realnego zadowolenia z rozwiązań, które oferujemy i wciąż wzbogacamy na tyle, by w pełni odpowiadały one potrzebom jutra – dodaje Karina Hertel, dyrektor zarządzająca Brandlift.

Źródło: Brandlift

www.brandlift.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Praktyka reklamodawców jest jednoznaczna. Zdecydowaną większość swoich wydatków na reklamę zewnętrzną wykorzystują w ośmiu największych aglomeracjach Polski. Rozbieżności pogłębia to, że coraz częściej korzystają z cyfrowych odpowiedników billboardów czy plakatów. Pojawiają się one jednak głównie w największych miastach....
Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764