logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Influncer marketing trampoliną dla biznesu – bezpłatne warsztaty w Idea Hub

  PR 15.03.2018, przeczytano 1042 razy
Magdalena Urbaniak

Influencer marketing jest obecnie najszybciej rozwijającym się obszarem marketingu – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Marketing Hub. Ten rodzaj marketingu generuje największy zwrot z inwestycji ze wszystkich wskazanych przez marketerów działań. Jego tajniki już w czwartek, 22 marca o godz. 19:00 w łódzkim Idea Hub, zdradzać będzie Magdalena Urbaniak, specjalistka ds. public relations, odpowiedzialna za budowanie marki globalnej Brand24.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/influncer-marketing-trampolina-dla-biznesu-%E2%80%93-bezplatne-warsztaty-w-idea-hub,35806,artykul.html

Ogólnodostępność mediów społecznościowych sprawiła, że media tradycyjne i outdoorowe przestały odgrywać kluczową rolę na linii marka-konsument. Coraz rzadziej też wpływają na decyzje zakupowe odbiorców. To social media pomagają skutecznie dotrzeć z komunikatem do niemal każdego. Jak wynika z Raportu Docplayer „Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie”, już blisko połowa polskich internautów przed nabyciem produktu bądź skorzystaniem z usługi, szuka najpierw opinii na jej temat w internecie. Na przestrzeni ostatnich kilku lat w pędzącym tempie wzrosła popularność tzw. influencer marketingu.

Bloger przekona do zakupu

W 2015 roku fraza ta pojawiała się w wyszukiwarce Google 3 900 razy miesięcznie. W roku 2016 6 460 razy, zaś w ubiegłym, aż 21 000 razy. Ekspansja marketingu wpływu przybiera tempa. Czym zatem jest to zjawisko? W wolnym tłumaczeniu influencer to osoba wpływowa. W optyce marketingu, za taką postać uznać można blogera, vlogera, właściciela popularnego konta w mediach społecznościowych lub eksperta w danej dziedzinie dzielącego się swoją opinią w Internecie, którego kanał codzienne śledzi od kilkudziesięciu do kilkuset obserwatorów. Działania dotyczące influencer marketingu są oparte na autorytecie właściciela profilu. Na kontach społecznościowych jako osoba niezależna, a więc niepracująca bezpośrednio z marką, prezentuje jej produkt, opowiada o swoich doświadczeniach z nim związanych, sugerując odbiorcom nabycie go, bądź przeciwnie, odradzając go. Często współpraca blogera z marką odbywa się na zasadzie barterowej, gdzie zapłatą za prezentację produktu jest możliwość otrzymania go na własność. Według badań Blog Forum Gdańsk, każdy dolar wydany na działania influencerów to zwrot rzędu 7,65 dolarów. Managerowie marketingu w 2017 roku, jako najszybciej rosnącą metodę pozyskiwania klientów online, wskazali właśnie influencer marketing - 84 proc. ankietowanych oceniło go jako efektywny.

Wśród największych zalet współpracy z influencerem przy promocji marki wymienia się dużą wiarygodność jego komunikatów i dotychczas zaskarbione zaufanie oraz sympatię obserwatorów. Opinia wpływowej osoby skutkuje dużo większym zaangażowaniem odbiorców niż w przypadku tradycyjnych reklam. Przyczyną tej zależności może być autentyczność influencera, niebędącego personalnie związanym z marką. Influencer marketing przypomina marketing rekomendacji, jednak koncentruje się wyłącznie na opinii wpływowych internautów.

Inne zalety tej dziedziny dotyczą m.in. efektywniejszego działania pozycjonowania w wyszukiwarce Google, większego zasięgu i ruchu na firmowej stronie, zwiększenia świadomości marki wśród konsumentów, zaangażowania społeczności wokół marki.

Poznaj mechanizmy marketingu wpływu

Aby wkroczyć w dziedzinę influencer marketingu warto wcześniej się do tego przygotować. Czy wszystkie firmy powinny z niego korzystać? Kim jest influencer i jak go znaleźć? Jak przygotować kampanię, która będzie skuteczna i czy warto budować długofalowe relacje z liderami opinii również poza nią? Jakie parametry brać pod uwagę podczas mierzenia skuteczności kampanii? A także jak ją podsumować i wyciągnąć z niej właściwe wnioski? Na te pytania podczas czwartkowych warsztatów networkingowych w łódzkim Idea Hub na rynku Manufaktury, już 22 marca o godzinie 19:00 odpowie Magdalena Urbaniak, specjalistka ds. public relations z wykształcenia i zamiłowania, odpowiedzialna za budowanie marki globalnej Brand24. Prowadzi zajęcia z zakresu komunikacji i analityki w Wyższej Szkole Handlowej, Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Jedna z twórczyń projektu skierowanego do Content Managerów – odbywającego się cyklicznie w Warszawie Content Espresso, a także organizator Czwartków Social Media we Wrocławiu – wydarzenia zrzeszającego ekspertów i adeptów w branży marketingu i komunikacji.

Udział w warsztatach jest bezpłatny, jednak liczba miejsc jest ograniczona. Zapisów można dokonywać TUTAJ oraz adresem drewnowska[at]ihub.pl.

Źródło: Idea Hub

www.ihub.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764