logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Influncer marketing trampoliną dla biznesu – bezpłatne warsztaty w Idea Hub

  PR 15.03.2018, przeczytano 571 razy
Magdalena Urbaniak

Influencer marketing jest obecnie najszybciej rozwijającym się obszarem marketingu – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Marketing Hub. Ten rodzaj marketingu generuje największy zwrot z inwestycji ze wszystkich wskazanych przez marketerów działań. Jego tajniki już w czwartek, 22 marca o godz. 19:00 w łódzkim Idea Hub, zdradzać będzie Magdalena Urbaniak, specjalistka ds. public relations, odpowiedzialna za budowanie marki globalnej Brand24.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/influncer-marketing-trampolina-dla-biznesu-%E2%80%93-bezplatne-warsztaty-w-idea-hub,35806,artykul.html

Ogólnodostępność mediów społecznościowych sprawiła, że media tradycyjne i outdoorowe przestały odgrywać kluczową rolę na linii marka-konsument. Coraz rzadziej też wpływają na decyzje zakupowe odbiorców. To social media pomagają skutecznie dotrzeć z komunikatem do niemal każdego. Jak wynika z Raportu Docplayer „Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie”, już blisko połowa polskich internautów przed nabyciem produktu bądź skorzystaniem z usługi, szuka najpierw opinii na jej temat w internecie. Na przestrzeni ostatnich kilku lat w pędzącym tempie wzrosła popularność tzw. influencer marketingu.

Bloger przekona do zakupu

W 2015 roku fraza ta pojawiała się w wyszukiwarce Google 3 900 razy miesięcznie. W roku 2016 6 460 razy, zaś w ubiegłym, aż 21 000 razy. Ekspansja marketingu wpływu przybiera tempa. Czym zatem jest to zjawisko? W wolnym tłumaczeniu influencer to osoba wpływowa. W optyce marketingu, za taką postać uznać można blogera, vlogera, właściciela popularnego konta w mediach społecznościowych lub eksperta w danej dziedzinie dzielącego się swoją opinią w Internecie, którego kanał codzienne śledzi od kilkudziesięciu do kilkuset obserwatorów. Działania dotyczące influencer marketingu są oparte na autorytecie właściciela profilu. Na kontach społecznościowych jako osoba niezależna, a więc niepracująca bezpośrednio z marką, prezentuje jej produkt, opowiada o swoich doświadczeniach z nim związanych, sugerując odbiorcom nabycie go, bądź przeciwnie, odradzając go. Często współpraca blogera z marką odbywa się na zasadzie barterowej, gdzie zapłatą za prezentację produktu jest możliwość otrzymania go na własność. Według badań Blog Forum Gdańsk, każdy dolar wydany na działania influencerów to zwrot rzędu 7,65 dolarów. Managerowie marketingu w 2017 roku, jako najszybciej rosnącą metodę pozyskiwania klientów online, wskazali właśnie influencer marketing - 84 proc. ankietowanych oceniło go jako efektywny.

Wśród największych zalet współpracy z influencerem przy promocji marki wymienia się dużą wiarygodność jego komunikatów i dotychczas zaskarbione zaufanie oraz sympatię obserwatorów. Opinia wpływowej osoby skutkuje dużo większym zaangażowaniem odbiorców niż w przypadku tradycyjnych reklam. Przyczyną tej zależności może być autentyczność influencera, niebędącego personalnie związanym z marką. Influencer marketing przypomina marketing rekomendacji, jednak koncentruje się wyłącznie na opinii wpływowych internautów.

Inne zalety tej dziedziny dotyczą m.in. efektywniejszego działania pozycjonowania w wyszukiwarce Google, większego zasięgu i ruchu na firmowej stronie, zwiększenia świadomości marki wśród konsumentów, zaangażowania społeczności wokół marki.

Poznaj mechanizmy marketingu wpływu

Aby wkroczyć w dziedzinę influencer marketingu warto wcześniej się do tego przygotować. Czy wszystkie firmy powinny z niego korzystać? Kim jest influencer i jak go znaleźć? Jak przygotować kampanię, która będzie skuteczna i czy warto budować długofalowe relacje z liderami opinii również poza nią? Jakie parametry brać pod uwagę podczas mierzenia skuteczności kampanii? A także jak ją podsumować i wyciągnąć z niej właściwe wnioski? Na te pytania podczas czwartkowych warsztatów networkingowych w łódzkim Idea Hub na rynku Manufaktury, już 22 marca o godzinie 19:00 odpowie Magdalena Urbaniak, specjalistka ds. public relations z wykształcenia i zamiłowania, odpowiedzialna za budowanie marki globalnej Brand24. Prowadzi zajęcia z zakresu komunikacji i analityki w Wyższej Szkole Handlowej, Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Jedna z twórczyń projektu skierowanego do Content Managerów – odbywającego się cyklicznie w Warszawie Content Espresso, a także organizator Czwartków Social Media we Wrocławiu – wydarzenia zrzeszającego ekspertów i adeptów w branży marketingu i komunikacji.

Udział w warsztatach jest bezpłatny, jednak liczba miejsc jest ograniczona. Zapisów można dokonywać TUTAJ oraz adresem drewnowska[at]ihub.pl.

Źródło: Idea Hub

www.ihub.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Jest teraz głośno o takiej influencerce, co to zaczęła karierę od wizyty w autokarze pewnego zespołu.
Dziś influuje na rzecz Subwaya, za dwie bagietki i kawę z ciastkiem.

W istocie, kariera w biznesie jak ta lala.

avatar użytkownika
,

Nie powiodło się jej?  

,

Zdecydowanie tak.
Wszyscy u nas w mieście jej zazdroszczą. Do tego stopnia, że jak zatrzymuje się jakiś autokar, to pchają się do niego, byle tylko wejść.
  

avatar użytkownika
,

I pewnie wszyscy chcą siedzieć koło kierowcy?  

,

Jak przyjeżdza ogórek, to na silniku.  

avatar użytkownika
,

Mieszkasz w Wąchocku?  

,

Trzy wiorsty na wschód.  

avatar użytkownika
,

Swego czasu głośno było o tym, że w Wąchocku autobusy są szersze niż dłuższe. Właśnie dlatego że wszyscy chcą koło tego kierowcy. Ale o marketingowcach i influencerach z Wąchocka jakoś cicho. Trudno powiedzieć dlaczego ta historia tak się skończyła. W każdym razie nie wygląda na miarodajny przykład sytuacji w skali ogólnopolskiej. W tej szerszej skali istnieje szereg przykładów na to, że marketingowe wykorzystanie współpracy z influencerem przynosiło wymierne biznesowe korzyści.  

,

Kiedyś czytałem raport, że niespełna 5% influencerów na współpracy komercyjnej zarabia. Pozostałe 95% to padlinożercy* gotowi zeżreć spod siebie a i tak dokładają do interesu.

* - tego nie było w raporcie, to piękne i jakże pasujące określenie ode mnie.
  

avatar użytkownika
,

Ach czyli Ty w ogóle nie czytałeś tego tekstu bo nie wiesz o czym on traktuje!   

,

W istocie, tekstu o Wąchocku nie czytałem.
W lekturach staram się być światowy.
  

avatar użytkownika
,

Ale komentowany tekst wypadałoby przeczytać. Dowiedziałbyś się, że tytułowa trampolina dotyczy nie influencerów i tej koleżanki z Wąchocka, ale tych, którzy z pomocy influencerów chcą skorzystać aby promować swój biznes.  

,

Przecież to oczywiste. Dla biznesu bloger czy inny jutuber to tylko narzędzie i nie trzeba dbać o to, by był ze współpracy zadowolony.
Dostanie worek karmy dla kota czy paczkę przeterminowanych rodzynek i ma firmę polecać.
  

avatar użytkownika
,

Ponieważ kwestie omawiane na warsztatach są dla Ciebie oczywiste nie ma sensu abyś brał w ich udział.  

,

Ale Ty się możesz wybrać. Może w końcu przestaniesz się dziwić, że ludzie wiedzą, choć nie byli na modnych warsztatach.
  

avatar użytkownika
,

Podobnież że w Wąchocku ta wiedza jest powszechna. Ale nie przesadzaj - to nie jest miarodajny punkt odniesienia. Nie wszędzie autobusy są szersze niż dłuższe.  

,

3 wiorsty za Wąchockiem.
  

avatar użytkownika
,

Ale na wschód - autobus tam dojeżdża. Wsiadasz - szybko wiozą Cię do Szymanowa. W Szymanowie zsiadasz, znosisz bańki i łapiesz EKD. Na Ochocie w elektryczny, do Stadionu. A potem to masz już z górki, bo tak: 119, przesiadka w trzynastkę, przesiadka w 345 i jesteś w domu. To znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma. To jeszcze masz kwadrans. To jeszcze sobie obiad jesz w bufecie! I możesz się nad podwójną kaszą bez masła podzielić z kimś tą historią o tej Waszej pannie, co za garść dolarów influowała...

Czyż życie 3 wiorsty na wschód od Wąchocka nie jest piękne?
  

,

Jest.
Choć chcą nam ograniczyć internet w niedziele niehandlowe.
  

Najnowsze w tym dziale

Billennium nowym klientem PR Calling
Billennium, polska spółka, oferująca usługi IT oraz rozwiązania dla biznesu, dołączyła do grona klientów PR Calling. Agencja odpowiada za kompleksową komunikację zewnętrzną, w tym m.in. za działania media relations, pozycjonowanie eksperckie przedstawicieli klienta (również na platformie LinkedIn) oraz bieżący konsulting w zakresie public relations.
Znamy pierwszych prelegentów i tematy wystąpień Forum IAB
6-7 października br. w Warszawie wybitni eksperci świata marketingu, nauki i biznesu będą dyskutować o zaufaniu, które stanowi nie tylko podstawę każdej relacji, ale również siłę napędową biznesu. Ogłaszamy prelegentów i tematy wystąpień czternastej edycji Forum IAB, która upłynie pod hasłem In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach...
PGE ogłosiła przetarg na wybór agencji reklamowych ATL i BTL, z którymi planuje współpracować przez najbliższe 18 miesięcy.
Patrycja Rusnak awansuje na stanowisko senior creative
Patrycja Rusnak, dotychczas creative w VMLY&R Poland, awansowała na stanowisko senior creative. Do jej obowiązków należy obsługa kreatywna i rozwijanie marki Samsung.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764