logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Infobip: Mniej SMS-ów z banku? Nadchodzi era powiadomień push

  PR 28.10.2014, przeczytano 1208 razy

Z raportu PRNews.pl i Bankier.pl wynika, że z bankowych aplikacji mobilnych i lekkich serwisów transakcyjnych korzysta już ponad 3 miliony Polaków. Rosnącą popularność aplikacji banki mogą wykorzystać do przekazywania klientom spersonalizowanych ofert. Takie możliwości stwarza technologia Infobip PUSH, która pozwala na przesyłanie wiadomości bezpośrednio do osób, które zainstalowały aplikację na smartfonie lub tablecie. Oszczędności z zastąpienia powiadomieniami PUSH części komunikacji realizowanej przez banki za pośrednictwem SMS-ów mogą sięgnąć nawet 30%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/infobip%3A-mniej-sms-ow-z-banku-nadchodzi-era-powiadomien-push,23040,artykul.html

Informacje o promocjach mogą być przekazywane bezpośrednio użytkownikom aplikacji dzięki wykorzystaniu powiadomień PUSH bazujących m.in. na mechanizmie geolokalizacji oraz danych dotyczących zachowań użytkownika zebranych przez aplikację. Pozwala to dostosować komunikaty do zainteresowań klientów, co z kolei przekłada się na efektywność działań marketingowych prowadzonych z wykorzystaniem aplikacji mobilnych. Co ważne, powiadomienia wyświetlane są również wtedy, gdy aplikacji nie jest uruchomiona.

Powiadomienia PUSH to bardzo efektywne narzędzie do kontaktu z klientami banków, którzy zainstalowali na swoich smartfonach i tabletach bankowe aplikacje mobilne. Popularność tych aplikacji przekłada się na zwiększenie zasięgu powiadomień, które już dzisiaj z powodzeniem mogą zastąpić część komunikacji realizowanej przez banki poprzez SMS-y. Z naszych analiz wynika, że włączenie powiadomień PUSH może spowodować obniżenie kosztów marketingu mobilnego nawet o 40 procent przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności działań w tym kanale nawet o 30%. Na wysoką skuteczność powiadomień wpływa m.in. możliwość dostosowania treści komunikatów do odpowiednich grup docelowych oraz niedostępna w przypadku SMS-ów możliwość wykorzystania mechanizmu geolokalizacji. Powiadomienia PUSH pomagają również zwiększyć zaangażowanie użytkowników aplikacji, którzy mogą skorzystać z oferty niezwłocznie, z poziomu aplikacji w chwili największego zainteresowania.” – powiedział Marcin Papiński, Business Development Manager, w firmie Infobip.

Bankowość mobilna w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Aplikacje mobilne lub strony internetowe w wersji lite udostępniło 18 największych banków w Polsce. Jak ustalił serwis PRNews.pl najchętniej z bankowych aplikacji korzystają klienci mBank-u, Pekao SA i PKO BP. Dla wielu klientów bankowość mobilna jest głównym kanałem dostępu do rachunku oraz kontaktu z bankiem.

Większość z ponad 3 milionów użytkowników bankowości mobilnej używa aplikacji mobilnych do takich operacji jak sprawdzanie salda rachunku i zlecanie przelewów. Część bankowych aplikacji mobilnych oferuje jednak klientom znacznie więcej funkcjonalności np. polecanie specjalnych ofert na zakupy w sklepach, w pobliżu których znajduje się użytkownik aplikacji.

Z ustaleń PRNews.pl wynika również, że najczęściej bankowe aplikacje mobilne są budowane na platformach iOS oraz Android. Zdecydowana większość banków udostępnia aplikacje tworzone pod to środowisko. Rzadziej banki tworzą aplikacje dla klientów posiadających urządzenia mobilne z systemem operacyjnym Windows. Powiadomienia PUSH mogą być wysyłane do użytkowników wszystkich najpopularniejszych mobilnych systemów operacyjnych.

Dane TNS Polska wskazują na to, że smartfony posiada już 44% Polaków, a w przyszłym roku z tych urządzeń mobilnych ma korzystać 60% mieszkańców naszego kraju. Ten sam raport pokazuje, że 46% posiadaczy smartfonów w Polsce korzysta z aplikacji mobilnych, a kolejne 14% zamierza ich używać w przyszłości.

Źródło: Infobip

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764