logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

ING Bank Śląski: Brief w kampanii influencerskiej - czy to konieczność?

  PR 17.11.2021, przeczytano 375 razy
ilustracja

Czy dobra kampania influencerska musi być oparta twardo na briefie, wytycznych oraz dos & don'ts? Czy jest jeszcze miejsce na kampanie marketingowe, w których twórcy mają swój głos, tworzą je na podstawie własnych przekonań i doświadczeń?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ing-bank-slaski%3A-brief-w-kampanii-influencerskiej---czy-to-koniecznosc,393794,artykul.html

Brief to w wielu agencjach słowo klucz, bez którego nie rozpoczynają pracy - im bardziej obszerny, mocno naszpikowany danymi analitycznymi, tym lepiej dla osób pracujących przy danym projekcie. Dzięki niemu przygotowanie kampanii skrojonej na miarę, idealnie dopasowanej do potrzeb marki i realizujący jej zamierzone cele jest dużo łatwiejsze i korzystniejsze dla obu stron. Dzięki dobremu briefingowi, a niekiedy i debriefingowi, flow pracy projektowej jest płynny.

Jednak… co dalej z briefem? Czy przy realizacji należy również sztywno briefować wszystkich i wszystko? Czy wyprodukowane materiały powinny być idealne, nieskalane naturalnością i odciśnięte od szablonu? To zależy… od klienta, od produktu, który komunikujemy oraz od potrzeb i celów marki. Zazwyczaj briefing na kolejnych etapach działania jest niezbędny, lecz czy jest jeszcze szansa na sukces kampanii opartej na doświadczeniach i przemyśleniach twórców?

Zdecydowanie TAK. Przygotowując kampanię, z perspektywy Klienta ważne jest dotarcie do społeczności - a twórca zna najlepiej swoją społeczność i wie jak do niej przemówić. Kiedy na kanał wpada wyreżyserowany kontent - oglądalność i zaangażowanie spada,  ponieważ odbiorcy nie są do niego przyzwyczajeni. Warto wsłuchać się w głos twórcy i zaufać mu - cele marki i influencera są zbieżne - wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie.  

Idealnym przykładem takich działań jest najnowsza kampania ING Banku Śląskiego – „Porozmawiajmy o pieniądzach”, która jest odpowiedzią na wyniki badań na temat podejścia Polaków do pieniędzy. Mimo, że większość ankietowanych uważa, że kwestia finansów powinna częściej pojawiać się w codziennych rozmowach, to jednocześnie powszechna jest niechęć do jej podnoszenia. 77% Polaków uważa, że ma prawo wydawać pieniądze na co chce. Jednocześnie 20% spotyka się z krytyką sposobu w jaki wydaje swoje fundusze. Kłopotliwe są też ustalenia dotyczące podziału rachunków wśród znajomych, gdyż 21% ankietowanych przyznało, że nie potrafi o tym rozmawiać.

W kampanii nakreślono oczywiście insighty i tematykę, a ekspert banku udzielił praktycznych wskazówek, ale to właśnie zaproszeni goście wpletli w to swoje doświadczenia i różne perspektywy. Do projektu zaproszono czterech influencerów młodego i średniego pokolenia - Red Lipstick Monster, Karola Paciorka, Piotra ‘Izaka” Skowyrskiego oraz Martina Stankiewicza. W tej kampanii to twórcy podłapali temat i podzielili się swoimi przeżyciami, doświadczeniami i przemyśleniami w kontekście pieniędzy. Ich finansowe historie stały się pretekstem do poruszenia tematów finansowych, które najbardziej stresują Polaków w trakcie rozmów ze znajomymi czy rodziną. Przekrojowość i róznorodnosć podejścia sprawia, że docierają do wielu osób, które z podobnymi problemami się borykają. Na kanale You Tube banku ING znalazły się już takie odcinki jak:

Jak dzielić wspólne wydatki, czyli jak się rozliczać i nie stracić znajomych

Badania wykazują, że 21% Polaków nie wie jak rozmawiać ze znajomymi o tym kto, za co płaci, a 20% zgodziło się kiedyś na niesprawiedliwy podział wydatków*.

Jak upomnieć się o zwrot pożyczonych pieniędzy, żeby nie stracić dobrych relacji

Jak się okazuje 46% kobiet i 31% mężczyzn uważa, że upominanie się o zwrot pożyczonych pieniędzy jest niezręczne, bo można wyjść na sknerę*.

Co robić, gdy inni krytykują nasze wydatki?

¾ Polaków uważa, że może wydawać swoje pieniądze na co chce i nie musi się nikomu tłumaczyć*, jednak bardzo często od innych pojawiają się pytania i komentarze dotyczące naszych wyborów zakupowych.

Jak uniezależnić się finansowo od rodziców?

Aż 85%** Polaków deklaruje, że chce być niezależnymi finansowo! Ponad połowa badanych osób w wieku 27-35 (61%) zdaje sobie jednak sprawę z tego, że ich pokoleniu trudno jest być niezależnym finansowo.

Jak bez stresu rozmawiać o zarobkach?

Aż 1/3** młodych Polaków nie lubi porównywać swoich zarobków z innymi i deklaruje, że nie chce zarabiać dużo mniej od swojego partnera lub partnerki.

W kampanii banku nie tylko zaproszono influencerów do realizacji wideo na kanał ING, ale również zaangażowano ich w aktywną komunikację na ich własnych profilach w mediach społecznościowych. Dzięki swobodzie i niewymuszonej, a własnej, komunikacji z odbiorcami, zaangażowanie wokół tego kontentu przełożyło się na duże zainteresowanie treściami. Łączna liczba wyświetleń dedykowanej serii to już ponad 2,5 mln a w przygotowaniu są kolejne odcinki.

Za koncept kreatywny kampanii oraz dobór twórców odpowiada agencja Fantasyexpo. Za nagrania i postprodukcję odpowiedzialny jest dom produkcyjny RHYTHM wraz z Fantasyexpo. Inicjatywa powstaje przy udziale Agencji GONG oraz domu mediowego MullenLowe Media Hub.

Wszystkie odcinki dostępne będą na kanale YouTube ING Banku Śląskiego.

Źródło: Fantasyexpo sp. z o.o.

www.fantasyexpo.pl

Dodatkowe informacje:

*Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1083 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Dodatkowo booster N=300 dla kohorty: 18-26 oraz 27-35. Termin realizacji: 27 - 31 maja 2021. Metoda: CAWI
** Badanie "Napięcia finansowe wśród młodych Polaków” przeprowadzone na zlecenie ING Banku Śląskiego na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie N=1603. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Maj 2021, CAWI.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt.
Drukarka laserowa czy atramentowa
Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji,...
Emocje na zakupach
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, planując i realizując akcje promocyjno-sprzedażowe?
4 wskazówki dotyczące strategii obsługi klienta w okresie gorączki zakupowej
Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne przodują w sprzedaży żywności, przedmiotów użytku domowego, dóbr luksusowych oraz kosmetyków....
Displaye sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sezonie świątecznym
70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepach, dlatego nic dziwnego, że większość producentów wykorzystuje displaye, aby zwiększyć widoczność swoich produktów w punktach sprzedaży. DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych rozwiązań, pomaga detalistom tworzyć rozwiązania, które będą efektowne wizualnie i jednocześnie przyjazne...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764