Akcja społeczna ING „Porozmawiajmy o pieniądzach” z Czesławem Mozilem i Marią Rotkiel zdobyła 1. miejsce w kategorii „Ingenious Insight” - pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards 2021.
YouTube Works to konkurs organizowany przez Google w globalnym partnerstwie z Kantarem, w którym nagradzani są marketerzy tworzący najbardziej kreatywne i skuteczne kampanie na YouTube. W tym roku odbyła się pierwsza polska edycja YouTube Works Awards. Jury konkursu doceniło ING za najlepiej zaadresowany insight i podjęcie trudnego tematu, jakim są pełne napięć rozmowy o pieniądzach.
- Cieszymy się, że jury doceniło kreatywność, skuteczność, a przede wszystkim mocny insight, który wykorzystaliśmy. Inspiracją do naszej akcji społecznej były wyniki badań, które wskazują na wiele trudności i problemów w rozmowach o pieniądzach. Mimo że dla 68% Polaków finanse są naturalnym tematem, to aż 25% z nich w sprawach finansowych woli poszukać odpowiedzi w internecie niż prosić o radę najbliższych, a 16% deklaruje, że nie lubi rozmawiać z partnerem o pieniądzach. Poruszenie przez nas tego trudnego tematu w lekki i dopasowany do specyfiki YouTube sposób, pozwoliło skutecznie dotrzeć do internautów i wywołać dyskusję na ten temat. Dzięki temu przełamaliśmy finansowe tabu, a miliony Polaków dowiedziało się, jak lepiej rozmawiać o pieniądzach, podejmować lepsze decyzje finansowe i robić swoje - mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Do współpracy przy tej akcji ING zaprosił Czesława Mozila, z którym przygotowano pięć stand-upów dedykowanych dylematom finansowym wraz z krótkimi zabawnymi piosenkami. Odbiorcy mogli również obejrzeć lub posłuchać podcastów prowadzonych przez psycholog Marię Rotkiel. Specjalistka od relacji międzyludzkich do merytorycznych rozmów zaprosiła ekspertów z dziedziny finansów i ekonomii. Osoby przyciągnięte bardziej rozrywkowymi treściami, mogły pogłębić temat dzięki merytorycznym materiałom. W ten sposób udało się stworzyć ekosystem materiałów video, który z jednej strony bawił, a z drugiej uczył.
Rozmowa o pieniądzach to pierwszy i niezbędny krok do ogarnięcia swoich finansów. Ważne żeby była prowadzona otwarcie i w przystępny sposób – po prostu. To pomoże przełamać finansowe tabu a potem może być już tylko łatwiej, np. z Aplikacją Moje ING, która aktywnie wspiera w zarządzaniu finansami – podpowiada, przypomina, proponuje spersonalizowane rozwiązania. Dzięki temu klienci ING łatwiej mogą robić swoje i iść do przodu w nowej sytuacji.
W konkursie YouTube Works 2021 jury doceniło również akcję Zdalni do pomocy, która znalazła się w gronie finalistów w kategorii Action Driver. Bank zachęcał w niej do wspierania tych, którzy gorzej odnajdują się w internetowej rzeczywistości. Podpowiadał jak można im pomóc w zdalnym załatwieniu spraw finansowych czy zainstalowaniu aplikacji.
Źródło: ING BANK ŚLĄSKI S.A.