logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Biokompozyty Durasense, Lineo, E-tales: Stora Enso dla e-commerce

  PR 16.10.2018, przeczytano 724 razy
ilustracjastrzałka

W ostatnim czasie oferta firmy Stora Enso została rozszerzona m.in. o biokompozyty DuraSense, ligninę Lineo oraz e-TALES – rozwiązania dedykowane sprzedaży detalicznej przez Internet. Jak podaje firma, to kolejne innowacyjne, a zarazem konkurencyjne cenowo rozwiązania bazujące na surowcach odnawialnych w jej portfolio.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/biokompozyty-durasense%2C-lineo%2C-e-tales%3A-stora-enso-dla-e-commerce,379762,artykul.html

DuraSense to wprowadzone na rynek w tym roku biokompozyty, bazujące na włóknach drzewnych. Zdaniem firmy mogą one zastąpić oparte na surowcach kopalnych tworzywa sztuczne, wciąż powszechnie stosowane w opakowaniach na dobra konsumpcyjne i w wielu aplikacjach przemysłowych. DuraSense są wytwarzane w zakładach Stora Enso w Hylte (Szwecja), oferujących największe w Europie moce produkcyjne w zakresie kompozytów bazujących na włóknach drzewnych.

Ich potencjalni odbiorcy to firmy produkujące meble, palety, urządzenia ręczne, części samochodowe, wyroby pielęgnacyjne i typu lifestyle, zabawki oraz produkty takie jak przybory kuchenne (wprowadzone ostatnio na rynek np. przez firmę Orthex) czy zakrętki do butelek. Stora Enso w pierwszej kolejności planuje skoncentrować się na promocji DuraSense wśród firm z branż meblarskiej, magazynowej i logistycznej. Poza redukcją zużycia tworzyw sztucznych i śladu węglowego, wśród kluczowych zalet biokompozytów producent wymienia możliwość poddania ich recyklingowi, ponownej obróbce i zastosowania w innych produktach bądź wykorzystania do produkcji energii.

W odpowiedzi na rosnący trend i zapotrzebowanie względem zakupów detalicznych realizowanych online, Stora Enso wprowadziła do oferty portfolio rozwiązań pod wspólną nazwą e-TALES. Według jej zapewnień oferują one wysoką funkcjonalność z punktu widzenia konsumenta oraz szereg zalet ekonomicznych i ekologicznych, istotnych dla sprzedawcy. Ich kluczowymi cechami, jak podaje firma, są: zastosowanie materiałów odnawialnych, które można ponownie wykorzystać; redukcja ilości generowanych odpadów i napełniaczy, a także zoptymalizowana obróbka. Wśród przykładowych udoskonaleń, wprowadzanych w handlu online, Stora Enso wymienia m.in.: zastosowanie przenośnych uchwytów, prostsze otwieranie i wielokrotne używanie tych samych systemów zamknięć czy odpowiednio dopasowane rozmiary opakowań. Zdaniem firmy te drobne udogodnienia mogą zarówno w znaczący sposób poprawić komfort klientów dokonujących zakupów, jak i wesprzeć e-detalistów w ich działaniach; temu służą oferowane przez Stora Enso rozwiązania. Pakiet e-TALES składa się z dwóch kluczowych obszarów. Z myślą o usprawnieniu systemów workflow w centrach dystrybucyjnych stworzono rozwiązania oferowane pod nazwą e-TALES Utilities. Z kolei e-TALES Services koncentruje się na rozwiązaniach służących automatyzacji procesów i wdrażaniu tzw. inteligentnych opakowań.

Kolejna propozycja Stora Enso, zgodna z ideą przekształcania się firmy w producenta rozwiązań bazujących na surowcach odnawialnych, to Lineo. Produkt ten opiera się na jej bogatych doświadczeniach w zakresie udoskonalania oferowanej na rynku ligniny oraz produkcji wysokojakościowej ligniny typu kraft na skalę przemysłową w zakładach Sunila w Finlandii. Lineo to wykonana z drzewa alternatywa dla bazujących na olejach materiałów fenolowych, używanych w żywicach znajdujących zastosowanie przy produkcji sklejki, płyt wiórowych typu OSB (oriented strand board), laminowanych elementów konstrukcyjnych (LVL), papierów laminowanych czy materiałów izolacyjnych.

Z badań dotyczących wpływu ligniny i fenolu na środowisko naturalne wynika, że zastosowanie pierwszego z wymienionych materiałów redukuje tzw. ślad węglowy nawet o 80% względem drugiego. Nowe rozwiązanie firmy Stora Enso zostało dostrzeżone przez specjalistów rynkowych: Lineo otrzymała tytuł „Bioproduktu roku” w konkursie Bio-Based World News Innovation Awards 2018.

Jak podaje Stora Enso, systematycznie rośne też popyt rynkowy na proekologiczny karton Natura Life. Został on wprowadzony na rynek w drugiej połowie ub.r., jako rezultat współpracy skandynawskiego koncernu z jednym z jego kluczowych klientów i zarazem odpowiedź na rynkowe zapotrzebowanie na proekologiczne i organiczne produkty. Karton cechuje brązowy kolor (charakterystyczny dla włókien drzewnych) i widzialna struktura włókien. Z uwagi na niższą gramaturę, do wykonania opakowania z udziałem Natura Life potrzebna jest mniejsza ilość surowca. Można go w 100% poddać recyklingowi, także w obecnie stosowanych ciągach przetwórczych. Zdaniem Stora Enso karton ten pozwala na redukcję śladu węglowego o 24% w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań.

W ubiegłym roku, gdy firma świętowała 40-lecie wprowadzenia na rynek papieru Multicopy, w sprzedaży pojawiła się też jego proekologiczna wersja – Multicopy Zero, dedykowana urządzeniom biurowym. Redukuje ona znacząco ilość dwutlenku węgla emitowanego podczas wytwarzania i dystrybucji, co zmniejsza wpływ na środowisko naturalne w całym cyklu życia tego produktu. Z punktu widzenia użytkownika Multicopy Zero to możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji poprzez zastosowanie rozwiązań redukujących ślad węglowy.

ilustracjastrzałka

Polityka zrównoważonego rozwoju znajduje zastosowanie także w rozwiązaniach Stora Enso skierowanych na rynek budowlany. Bazując na swoich doświadczeniach w zakresie innowacyjnych elementów konstrukcyjnych stosowanych w wielopoziomowych budynkach mieszkalnych, firma pracuje nad podobnym projektem, tym razem z myślą o biurowcach. Zadaniem działu Stora Enso Building Systems jest promowanie wśród klientów z branży budowlanej stosowania dedykowanych, drewnianych elementów konstrukcyjnych w rodzaju CLT czy LVL.

Zdaniem firmy wykonane z ich udziałem budynki oferują szereg zalet: czystszą i bardziej wydajną konstrukcję, mniejszą ilość odpadów generowanych podczas powstawania, są przy tym cichsze z perspektywy przebywających w nich osób. Co istotne, zastosowanie elementów wykonanych z drewna przekłada się na ograniczenie emisji dwutlenku węgla podczas budowy, umożliwia obniżenie kosztów logistycznych (gdyż drewno waży mniej niż zbrojony beton) i redukcję śladu węglowego w całym cyklu życia produktu.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764