logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Inspiracje Mutoh już 8 czerwca

  PR 07.06.2017, przeczytano 684 razy
ilustracjastrzałka

Jakie możliwości daje druk ekologiczny z certyfikatem, będą mogli przekonać się 8 czerwca 2017 uczestnicy Dni Otwartych polskiego dystrybutora drukarek firmy MUTOH.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/inspiracje-mutoh-juz-8-czerwca,32750,artykul.html

W opolskim centrum demonstracyjnym firmy Atrium, 8 czerwca będzie pracowało blisko 20 urządzeń wielkoformatowych, w tym wiele ciekawych rozwiązań japońskiej firmy Mutoh. Firma Mutoh posiada w swoim portfolio maszyny pracujące w różnych technologiach druku: żywicznej (UMS), sublimacyjnej, LED, DTG.

Plotery ValueJet serii X pracują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory.

Podczas Dni Otwartych, goście będą mieli możliwość sprawdzenia, przetestowania i porównania kilku wielkoformatowych ploterów. W opolskim demolabie drukowały następujące modele: VJ-1324X, VJ-1638X oraz VJ-1604X.

Różnią się one szerokością i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, ich prędkość maksymalna sięga od 15 po prawie 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

Oprócz wspomnianych technologii warto wspomnieć, że w ploterach ValueJet serii X zastosowano rozwiązania unikalne jak np.: stalowy pasek posuwu karetki, pozłacana płytka głowicy, rolki dociskowe na całej szerokości stołu roboczego, zmienna wielkość kropli atramentu, oprogramowanie Onyx 12, szczelny, hermetyczny i bezpieczny dla użytkownika i plotera system atramentów w workach. To wszystko tylko w „Japończykach”…

Sublimacja jest coraz bardziej widoczna w druku wielkoformatowym, gdzie coraz więcej aplikacji wykonuje się na ekologicznych nośnikach (np. tkaninach). Poza tym daje szerokie możliwości w wielu branżach: reklamowej, wystawienniczej, dekoratorskiej, odzieżowej czy gadżetowej. Posłuży więc do produkcji koszulek, odzieży sportowej, smyczy, tkanin dekoracyjnych i reklamowych. W procesie termo-sublimacji grafikę można przenosić także na kubki, sprzęt sportowy, płyty, szkło, drewno, metal, tworzywa, gadżety i wiele wiele innych.

Podczas Dni Otwartych przedstawicielem tej technologii będzie ploter Mutoh ValueJet 1638 WX – sublimacyjny odpowiednik ploterów serii X, zaprojektowany od podstaw do szybkiego druku na papierze termotransferowym.   

Mutoh ValueJet 426UF to japońskiej produkcji, kompaktowa drukarka LED-UV przeznaczona do druku na nośnikach i przedmiotach w formacie A3+. Jest to zaawansowany technologicznie tablicowy ploter LED-UV wyposażony w stół z podsysem. Ta 6-kolorowa drukarka o obszarze zadruku 483 x 329 mm, umożliwia zadruk elementów o grubości nieprzekraczającej 70 mm i ciężarze do 4 kg.

VJ-426UF oferuje bezkompromisową jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC czy szkło. Mutoh ValueJet 426UF przeznaczony jest więc do druku na gadżetach reklamowych i upominkach, foto-gadżetach, obiektach 3D, posłuży też do personalizacji produktów, paneli sterowania, nagród, grafik POS, małych elementów wyposażenia wnętrz, elementów budowy maszyn, itd.

Obliczyliśmy, że ta „mała” drukarka pozwoli na zadrukowanie w ciągu jednego 8-godzinnego dnia pracy: 112 plansz w formacie A3, 2600 obudów telefonów, 7800 piłeczek golfowych lub 5600 długopisów przy zadruku pełno-kolorowym atramentami CMYK z białym podkładem i lakierem uszlachetniającym.

Technologia bezpośredniego, zadruku odzieży (DTG) staje się coraz bardziej popularna i dostępna. ValueJet 405 GT umożliwi bezpośredni zadruk odzieży: koszulek t-shirt, czapek, toreb, ubranek dziecięcych, obuwia, chust i wielu innych. DTG umożliwi więc pełno kolorowy zadruk indywidualnych wzorów wprost z pliku, bez zmiany kosztu jednostkowego finalnego produktu.

Technologia ta jest bezkonkurencyjna cenowo przy niskich nakładach od jednego do kilkudziesięciu egzemplarzy. Idealnie sprawdzi się w modelu sprzedaży „na żądanie”, „web-to-print”, czy nawet bezpośrednio na różnego rodzaju eventach.

5-kolorowy VJ-405 GT drukuje wodnymi atramentami CMYK oraz dodatkowo kolorem białym. Biały atrament może być wykorzystywany jako kolor przy projektach wymagających takiej barwy ale najczęściej stosowany jest jako kolor podkładowy.

Atramenty Mutoh DTG są zgodne z uznawanym na całym świecie standardem Oeko-Tex w najwyższej klasie pierwszej (możliwość używania przez dzieci poniżej 3 roku życia, m.in. bielizna, zabawki).

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764