logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Inspirujące różnice w kampanii Wyborowa Pernod Ricard

  PR 08.10.2024, przeczytano 296 razy
ilustracja
Izabela Nowikowska

Wyborowa Pernod Ricard prowadzi regularne działania edukacyjne zwiększające wiedzę i świadomość pracowników w obszarze różnorodności i inkluzywności (D&I). Z początkiem października firma wystartowała z kampanią „Nas różnice inspirują!”, w której udział biorą pracownicy. Jej celem jest promowanie wartości firmowych oraz wspieranie różnorodności, a także wzmocnienie i wspieranie zróżnicowanych zespołów. Kampania adresowana jest zarówno do obecnych pracowników, jak i do kandydatów spoza organizacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/inspirujace-roznice-w-kampanii-wyborowa-pernod-ricard,406001,artykul.html

Istnieje wiele badań pokazujących, że zróżnicowane zespoły są bardziej kreatywne, efektywne i otwarte niż zespoły jednorodne – co wynika głównie z różnorodnych doświadczeń poszczególnych członków takich zespołów. Z kolei firmy wspierające różnorodność i inkluzywność odnoszą sukcesy rynkowe i notują często lepsze wyniki niż przedsiębiorstwa, które nie przykładają do tego aspektu dużej wagi. W Polsce, według badania „Diversity IN Check” z 2023 roku przeprowadzonego na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) i mierzącego poziom dojrzałości pracodawców w zakresie zarządzania różnorodnością i budowania inkluzywnej organizacji wynika, że 98% podmiotów biorących udział w badaniu posiada strategię zarządzania różnorodnością. Z kolei według raportu FOB „Zarządzanie różnorodnością w Polsce”, 80% dużych firm i 39% firm średnich posiada spisany, formalny dokument dotyczący różnorodności, jednak tylko 15% pracodawców rzeczywiście prowadzi programy w praktyce wspierające jakąś grupę pracowników.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Tymczasem pracownicy szukają dziś już nie tylko dobrze płatnej pracy, ale też miejsca, w którym będą się czuć sobą, gdzie będą oceniani za swoje kompetencje, akceptowani i doceniani bez względu na płeć, wiek, pochodzenie, poglądy czy orientację i gdzie będą mogli się rozwijać. Takimi wartościami kieruje się Wyborowa Pernod Ricard, chcąc budować kulturę różnorodności
i inkluzywności. Rozpoczynająca się właśnie kampania wspiera te działania.

Zarządzanie różnorodnością w praktyce

Wyborowa Pernod Ricard zidentyfikowała korzyści płynące z różnorodności i konsekwentnie promuje inkluzywną kulturę pracy, wdrażając inicjatywy i proaktywne działania na rzecz różnorodności i inkluzywności, w tym m.in. zwiększenia roli kobiet i ich obecności na najwyższych stanowiskach.

W Wyborowa Pernod Ricard każdego dnia wspieramy bezpieczną, przyjazną i włączającą kulturę pracy, która ceni wszystkich w organizacji za to, kim naprawdę są. Wierzymy, że różnorodność i włączenie to źródło siły naszego zespołu. Regularnie wprowadzamy działania i projekty realizujące naszą strategię D&I, w tym na przykład równowaga płci na kluczowych stanowiskach i wśród najwyższej kadry kierowniczej – w ciągu zaledwie trzech lat w Zarządzie Pernod Ricard Central Europe reprezentacja kobiet wzrosła z 20%% do 45%. Regularnie zarządzamy też luką płacową, dbając o równość płac - mówi Izabela Nowikowska, Human Resources Director w Wyborowa Pernod Ricard, Central & Eastern Europe.

Firma regularnie prowadzi działania edukacyjne zwiększające wiedzę i świadomość pracowników w obszarze D&I. Należą do nich m.in. obowiązkowe szkolenia dla kadry menedżerskiej z budowania zróżnicowanych zespołów. Poruszane na nich zagadnienia obejmują m.in. język i zachowania włączające, nieuświadomione uprzedzenia, a także umiejętność rozpoznawania i uwrażliwienie pracowników na działania potencjalnie dyskryminujące – aby móc ich unikać.

Ponadto, Wyborowa Pernod Ricard zawarła w corocznym badaniu satysfakcji pracowników „Indeks włączania” (Inclusion Index), opracowany globalnie przez Grupę Pernod Ricard. Pracownicy mogą również skorzystać z narzędzia samooceny włączania. Dzięki tym narzędziom, firma może stale monitorować wewnętrzną kulturę różnorodności.

Jednym z przykładów działań wspierających różnorodność generacyjną jest prowadzony już od 10 lat w Wyborowa Pernod Ricard płatny program stażowy „Za dobrą karierę!”. Przeznaczony dla studentów i absolwentów – realnie przygotowujący ich do pracy. Wzięło w nim udział już ponad 120 osób, a wiele spośród nich pozostało na pokładzie firmy. Jednocześnie wśród pracowników znaleźć można grono osób od wielu lat związanych z Wyborowa Pernod Ricard, często są to kolejne pokolenia – np. w istniejącym od kilkudziesięciu lat zakładzie produkcyjnym w Zielonej Górze.

„Nas różnice inspirują!”

Rozpoczynająca się właśnie kampania jest jednym z elementów procesu wzmacniania i rozwijania obszaru D&I w Wyborowa Pernod Ricard.

Poznajemy w niej duety osób – pracowników firmy, którzy reprezentują zróżnicowane upodobania, mają odmienne rutyny i potrzeby, należą do rożnych grup wiekowych, ale to co ich łączy, to umiejętność porozumienia i współpracy ze sobą. Kampania realizowana jest w social mediach – na Instagramie oraz Facebooku #wyborowa_kariera.

Dodatkowo, spośród chętnych pracowników firmy stworzony został zespół D&I Champions, składający się z osób pracujących na co dzień w różnych lokalizacjach – w warszawskim biurze, w zakładach produkcyjnych w Zielonej Górze czy działach sprzedaży. Jego zadaniem jest praca nad jeszcze lepszym zrozumieniem i zarządzaniem różnorodnością w organizacji, precyzyjnym zdefiniowaniem lokalnych potrzeb pracowników, co przełożyć się ma na rekomendację konkretnych działań, które mogą im wyjść naprzeciw.

Kampania „Nas różnice inspirują!” pokazuje, że ważne jest dla nas bycie sobą, autentyczność, otwartość na innych, szanowanie różnic i czerpanie inspiracji z różnorodności. Wraz z pozostałymi działaniami w obszarze zróżnicowania i inkluzywności, kampania stanowi element budowania miejsca pracy, w którym każdy czuje się dobrze, ma szanse realizować się zawodowo i rozwijać. Chcemy, aby nasi pracownicy z całym przekonaniem mogli powiedzieć, że lubią tu pracować – podsumowuje Izabela Nowikowska.

Źródło: Wyborowa Pernod Ricard

pernod-ricard.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus z nową odsłoną kampanii dla Mowi
Agencja mediowa Mediaplus realizuje dla klienta Mowi kampanię budującą świadomości marki i produktów Mowi Wrap, przekąsek na każdą okazję. Działania realizowane są online i offline we współpracy ze spółką MarTech & e-commerce connected Salestube.
Ostatni odcinek słuchowiska mBanku – „Jazgot Historie” zamyka kolejny sezon popularnej serii kryminalnych opowieści o przebiegłych oszustwach finansowych. Nowa kampania to nie tylko edukacja na temat cyberbezpieczeństwa, ale również dowód na to, że kreatywnym podejściem może skutecznie dotrzeć do odbiorców.
Kolej przejść na TY. Mann i Jimek w podroży Tyskim pociągiem
Tyskie rusza z nową kampanią pod hasłem „Kolej przejść na TY”, która podkreśla, jak ważne są bliskie relacje i spotkania. Nowymi ambasadorami zostali Wojciech Mann i Radzimir „Jimek” Dębski. Wraz z kampanią startuje konkurs, w którym do wygrania są zaproszenia na przejazd zimowym pociągiem Tyskie. Wyjątkowy pociąg — symbol budowania więzi — wyruszy z Tychów,...
Partner of Promotion to teraz The Partners
Z okazji 30 lat obecności na rynku agencja Partner o Promotion przeszła rebranding. Od listopada 2024 agencja PR #1 w Polsce działa pod nową marką – The Partners. Zaprezentowano także nową identyfikację wizualną, która obejmuje zmianę logo oraz strony internetowej.
Bosko: Lagardère Travel Retail z nową marką własną
Lagardère Travel Retail w Polsce wprowadza na rynek nową markę własną – BOSKO. Marka zaoferuje szerokie portfolio artykułów w kategoriach food i non-food, które będą dostępne wyłącznie w sklepach i restauracjach należących do sieci. Pierwsze produkty, napoje energetyczne, właśnie trafiły do sprzedaży.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764