logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Instalacja Roca na Milan Design Week

  PR 22.07.2022, przeczytano 523 razy
strzałkistrzałka
Instalacja Roca na Milan Design Week ZOBACZ ILUSTRACJE

W ramach mediolańskiego „święta designu” – Fuorisalone, firma Roca zaprezentowała wyjątkową instalację pt. „Influence”, którą zaprojektował zespół uznanych architektów z Cobalto Studio. Inspiracją do stworzenie wystawy była kultura i estetyka śródziemnomorska, a także nowa kolekcja marki – „Ona”, która powstała w szacunku do naturalnych zasobów środowiska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/instalacja-roca-na-milan-design-week,396683,artykul.html

Za sprawą instalacji „Influence”, Roca przeniosła symbolicznie Morze Śródziemne do Mediolanu. „Roca uczestniczyła w Fuorisalone po raz pierwszy, a więc był to z pewnością strategiczny kamień milowy w długiej historii firmy” – mówił Marc Viardot, dyrektor ds. marketingu i projektowania w Grupie Roca. „Fuorisalone zamienia Mediolan w centrum globalnego biznesu projektowego, a więc nie mogło nas tam zabraknąć. Pokazaliśmy światu architektury i designu aspiracyjną stronę naszej marki. Instalacja „Influence” obrazuje bowiem pochodzenie Roca oraz jej głęboką wrażliwość na materiały i wzornictwo” – dodał.

Zaprojektowana przez Cobalto Studio z Barcelony instalacja „Influence” prezentuje wernakularną architekturę Morza Śródziemnego z poszanowaniem jej specyfiki, odkrywając równocześnie jej powiązania ze współczesnymi praktykami artystycznymi. Założyciel Cobalto Studio, Gabriel Escámez, opisał wystawę następująco: „Instalacja „Influence” to przestrzeń do refleksji, w której poprzez zmysły możemy znaleźć nić porozumienia z tym, co nas otacza”.

Architekci Cobalto Studio, projektując instalację, wzięli za punkt wyjścia do tworzenia tej wyjątkowej kreacji – „talaiots”, czyli megality z epoki brązu znalezione na wyspach Minorka i Majorka. Gabriel Escámez i jego zespół badali projektowanie tych enigmatycznych struktur, doszukując się w nich związku z potrzebami teraźniejszości, wyrażających się w idei docenienia tego, co najbardziej elementarne i zasadnicze. Studio z siedzibą w Barcelonie wyjaśnia swój zamysł w ten sposób: „Sednem tej instalacji jest wernakularna architektura Morza Śródziemnego i powody, dla których pozostaje ona aktualna”.

Podziwiając instalację „Influence” możemy doznać uczucia spokoju, wyobrazić sobie cud natury wyrzeźbiony falami Morza Śródziemnego. Aby osiągnąć ten efekt, architekci wykorzystali REDEXT – dane dotyczące fal i pływów zebrane przez sieć boi u wybrzeży Minorki. Roca i Cobalto przeanalizowali je, zaznaczając szczyty i doliny fal. Wyniki przełożyli zaś na pulsujące fale złotego światła, przeplatające się z ciemnością, co odzwierciedla dokładne ruchy fal zarejestrowanych przez system REDEXT, dając wrażenie zanurzenia w wodach Morza Śródziemnego. Gabriel Escámez opisuje wynik jako: „zanurzenie w bijącym sercu, które znajduje się w głębi Mare Nostrum”.

W całej instalacji „Influence” można znaleźć wyselekcjonowane elementy z kolekcji Roca „Ona”, których miękkie kształty i ciepła kolorystyka są idealnym uzupełnieniem naturalistycznej i wernakularnej estetyki. Kolekcji „Ona” towarzyszy idea tworzenia przestrzeni pełnych dobrego samopoczucia, czystości i harmonii z naturą, co pozostaje w zgodzie z tradycyjną architekturą śródziemnomorską. Najnowsza kolekcja Roca dla przestrzeni łazienkowej łączy innowacyjny design i najnowocześniejszą technologię, aby osiągnąć nowe standardy higieny, komfortu i zrównoważonego rozwoju.

W nawiązaniu do wydarzenia INTERNI Design Re-Generation, którego celem było wygenerowanie nowych propozycji projektowych, w których zrównoważony rozwój jest kluczem do nowego stylu życia, instalacja „Influence” wykorzystywała materiały wielokrotnego użytku i korzystała z optymalizacji zasobów.

Instalacja Roca to otwarty dialog między filozofią, materialnością i zrównoważonym rozwojem, wzbogacony o doznania zmysłowe. W rezultacie powstała autentyczna, wciągająca wystawa, która przenosiła odwiedzających do śródziemnomorskiej oazy spokoju.

Źródło: Roca

www.roca.pl

Galeria: Instalacja Roca na Milan Design Week

Dodatkowe informacje:

Roca to firma zajmująca się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów łazienkowych. Założona została w 1917 roku. Łączy tradycję i wiedzę z pasją do innowacji i poszanowaniem środowiska, aby sprostać wymaganiom klientów i przyczynić się do poprawy dobrobytu społeczeństwa.
Ze zrównoważonym rozwojem jako kluczowym elementem we wszystkich procesach produkcyjnych i zobowiązaniem do zapewnienia lepszej planety przyszłym pokoleniom, Roca wdrożyła tę filozofię w 170 krajach, w których prowadzi działalność, oraz w swoich 84 fabrykach, przekazując ją codziennie do ponad 24 000 pracowników.
Ta rodzinna firma jest liderem rynku w Europie, Ameryce Łacińskiej i Indiach. Posiada również znaczącą obecność w Chinach i pozostałej części Azji, na Bliskim Wschodzie, w Australii i Afryce. Dzięki temu jest światowym liderem w swojej branży.

Cobalto Studio to multidyscyplinarne warsztaty kreatywne z siedzibą w Barcelonie. Firma została założona w 2015 roku przez Gabriela Escámeza z misją odkrywania śródziemnomorskich osobliwości w wielu dyscyplinach – od kierownictwa artystycznego i scenografii po architekturę i projektowanie wnętrz. Cobalto czerpie z architektury racjonalistycznej, folkloru, popularnych rzemiosł i śródziemnomorskiego ludu. Niezbędne w podejściu studia jest nacisk na kulturę popularną i jej dziedzictwo poprzez proces badawczy, aby lepiej zrozumieć wpływ wiedzy z przeszłości na obecne praktyki i techniki artystyczne.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na co e-sklepy powinny zwracać uwagę, by zyskać klienta
Polska gospodarka po pandemii koronawirusa zdecydowanie odżyła, dzięki czemu możemy swobodnie wybierać między różnymi formami robienia zakupów. Miało to także wpływ na sam przebieg sposobu w jaki ich dokonujemy. Dziś możemy robić je tak, jak jest nam w danym momencie najwygodniej – stacjonarnie lub cyfrowo. Według raportu „Omni-commerce. Kupuję...
Od 100 tys. do 1,8 mln - jak Intenson rozwinął swój sklep internetowy
Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe), jeden z liderów polskiej branży superfoods, zwiększa przychody z kanału online. W I kw. 2022 wyniosły one już 1,8 mln zł1, w porównaniu z 888 tys. rok wcześniej i 109 tys. zł w 2020, w tym samym okresie. Michał Lasocki, prezes spółki, opowiada o szczegółach.
Find Your way! Blank Studio o wayfindingu
Czy zastanawiałeś/aś się kiedyś, dlaczego w jednych budynkach czujesz się lepiej niż w innych? Dlaczego jedna przestrzeń pozwala Ci robić zakupy z dużo większą przyjemnością, a pobyt w innej niemal zawsze wiąże się ze stresem? Być może znasz też sytuację, gdy bardzo się spieszysz, a na terenie wielkopowierzchniowego parkingu nie potrafisz...
Nie jest łatwo być szefem w 2022. Pracodawcy znajdują się między młotem a kowadłem. Wysoka inflacja przy niskim bezrobociu podnosi oczekiwania finansowe pracowników. Powszechne zmęczenie pandemią i stres związany z niepewną sytuacją geopolityczną przekładają się na obniżoną motywację. Tymczasem zaangażowanie i kreatywność pracowników to klucz do sukcesu...
Doram design przechodzi rebranding z Rio Creativo
Doram design to polska manufaktura, w której powstają wysokiej jakości, ręcznie wykończone meble ogrodowe. Od 2002 roku oferuje swoim klientom luksusowy wypoczynek, kładąc nacisk na indywidualne wymagania każdego z nich. Meble Doram design można znaleźć zarówno w luksusowych hotelach, jak i w prywatnych ogrodach. Ważną grupą odbiorców są także architekci...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764