Agencja Reklamowa Cumulus przygotowała dla Instytutu Agrofizyki Polskiej Akademii Nauk (PAN) nowy system identyfikacji wizualnej. Zaprojektowane nowe logo Instytutu Agrofizyki Polskiej Akademii Nauk składa się z sygnetu (trójramiennej, trójkolorowej gwiazdy) oraz logotypu (nazwa „INSTYTUT AGROFIZYKI PAN”).
- Sygnet symbolicznie nawiązuje do zakresu zainteresowań badawczych Instytutu. Trzy ramiona gwiazdy przedstawiają umownie kontinuum gleba-roślina-atmosfera. Roślina oznaczona jest naturalnie odpowiadającym dla siebie kolorem zielonym, gleba przedstawiona jest kolorem brązowym, zaś atmosfera – kolorem niebiesko-turkusowym. Trzy przedstawione środowiska nie walczą ze sobą w sygnecie, ale spotykają się centralnie ze sobą i uzupełniają, tworząc jedną wspólną część. Symbol gwiazdy w sygnecie symbolizuje wysoki poziom badawczy jednostki, zaś uporządkowanie ramion (taki sam kąt) wskazuje na dokładność i precyzję Instytutu. Kształt ramion gwiazdy może też przypominać graficzne przedstawienie orbitali molekularnych (nawiązanie do fizyki i biochemii) lub wiatraków (nawiązanie do odnawialnych źródeł energii, które także znajdują się w polu zainteresowań badawczych IA PAN) – tłumaczy Jan Matysik, dyrektor zarządzający Cumulusa.
Koncepcję wizualną nowego systemu tłumaczy krótka animacja wideo dostępna pod adresem http://tinyurl.com/zt89tk4
Wybór agencji Cumulus do realizacji tego zlecenia nastąpił w trybie konkursu ofert. Prace nad logo i księgą trwały 2 miesiące.
Źródło: Cumulus