logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Instytut Badań Outdooru zaktualizował wyniki badania Outdoor Track

  PR 03.03.2022, przeczytano 215 razy

Aktualizacja badania Outdoor Track zostanie opublikowana na platformie IDS 4 marca. W ramach nowego Release’u (wersji danych) uwzględniono współczynniki zmian ruchu opracowane przez poznańskie Biuro Inżynierii Transportu, wzbogacono badanie o wyniki dla nośników zlokalizowanych na 150 parkingach a także dostosowano nośniki do nowej wersji map HERE.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/instytut-badan-outdooru-zaktualizowal-wyniki-badania-outdoor-track,394970,artykul.html

Współczynniki zmian ruchu

Na zlecenie Instytutu Badań Outdooru Biuro Inżynierii Transportu opracowało współczynniki zmian ruchu w ostatnich latach. Prognoza wzięła pod uwagę specyficzne uwarunkowania każdej z dziesięciu badanych aglomeracji uwzględniając charakterystyczną dla niej strukturę wiekową mieszkańców, korzystanie z poszczególnych środków transportów a także kategorie dróg w obrębie aglomeracji po których poruszają się ich mieszkańcy (np. drogi ekspresowe, główne, lokalne czy dojazdowe).

- Z przeprowadzonej analizy wynika, że zmiany nie są jednolite w obrębie wszystkich aglomeracji i środków transportu. Można zauważyć, że ruch samochodowy oraz pieszy w ciągu ostatnich lat zyskuje w 9 z 10 badanych aglomeracji jednak wzrost ten nie jest w każdej z nich jednakowy. Szczegółowa analiza zmian ruchu pozwoliła na lepsze oszacowanie widowni OOH - mówi Waldemar Kruk, członek zarządu IBO.

Opracowanie wyników dla nośników zlokalizowanych na parkingach

Nowością w Outdoor Track są wyniki dla nośników zlokalizowanych na parkingach. W poprzednich Release’ach analizowane były jedynie nośniki znajdujące się przy drogach (ulicach). Od teraz media planerzy będą mieli również możliwość sprawdzić zasięgi także dla nośników na ok. 150 parkingach.

Dostosowanie nośników do nowej wersji map HERE

Jednym z podstawowych komponentów badania Outdoor Track są mapy. Na nich zagregowane są wszystkie dane pomiarowe oraz informacje o lokalizacjach nośników. W obecnym Release  zaktualizowane zostały mapy do najnowszej wersji HERE.

- Ze względu na ciągły rozwój polskich miast oraz kluczowe znaczenie w naszym projekcie siatki dróg, aktualizacja map jest niezwykle istotna. Nowa wersja map HERE obejmuje ostatnie informacje o zmianach w sieci drogowej (nowe odcinki, przebudowy ulic), a także aktualną geometrię dróg (np. szerokość jezdni i pasów ruchu, promień łuku drogi). Po aktualizacji map została sprawdzona lokalizacja wszystkich nośników. Tam, gdzie na skutek zmiany geometrii było to niezbędne, zmodyfikowano również położenie nośnika względem drogi - dodaje Bartosz Barański, członek zarządu IBO.

Na platformie IDS (Inventory Delivery System), umożliwiającej autoryzowanie kampanii OOH w oparciu o wskaźniki mediowe, dane pojawią się 4 marca. W ramach aktualizacji danych wszystkie nośniki w systemie zostały poddane ponownemu przeliczeniu wskaźników mediowych.

Źródło: Instytut Badań Outdooru

www.ibo.org.pl

Dodatkowe informacje:

Projekt Outdoor Track jest realizowany zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route. Badanie bazuje na następujących danych:
· natężenie ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych w oparciu o Macierze Ruchu przygotowane przez Biuro Inżynierii Transportu
· dane o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców w oparciu o technologie GPS zrealizowane przez instytuty Kantar Millward Brown oraz IPSOS
· baza danych o nośnikach reklamowych uwzględniająca wszystkie cechy fizyczne nośników (położenie nośnika, wymiary, wysokość, odległość od strumienie ruchu, clutter)

Metodologia umożliwia wyliczenie kluczowych wskaźników mediowych i bardziej efektywne planowanie kampanii OOH.

Badanie objęło swoim zasięgiem 10 największych aglomeracji w Polsce tj.: agl. warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską (w sumie 148 gmin w ramach 10 aglomeracji).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
Ikea: „Odkryj dom na nowo”
IKEA od lat pasjonuje się życiem w domu, dlatego chętnie odwiedza ludzi w ich mieszkaniach zlokalizowanych na całym świecie. Marka chce przy tym poznać zwyczaje oraz odmienne potrzeby mieszkańców i jak najlepiej na nie odpowiadać. W ten sposób powstała seria filmów „Life at Home Stories”, które wykorzystane zostały na festiwalach, m.in. Milan...
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Nadmorskie Suweniry
Pamiątki z wakacji nad morzem w wydaniu jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów będzie można oglądać w lipcu w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design. Wernisaż „Nadmorskich suwenirów” Jakuba Stępnia odbędzie się w najbliższy czwartek 30 czerwca o godz. 19 przy ul. Żeromskiego 36 w Gdyni.
Hisense wyróżnia piłkarki poprzez kampanię #Rememberthename
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie kibiców piłką nożną kobiet na całym świecie zdecydowanie wzrosło. Będąc honorowym partnerem UEFA Women’s EURO 2022, firma Hisense pragnie przyczynić się do zasadniczego wzrostu i profesjonalizacji kobiecej piłki nożnej, inspirować i wspierać zawodniczki oraz kibiców, którzy z entuzjazmem podchodzą do tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764