
Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie ruszyła z drugą edycją kampanii (P)okaż serce. Celem jest zwiększenie świadomości społecznej dot. nowotworów dziecięcych. Jak wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii — 59% dorosłych Polaków deklaruje, że nie posiada wystarczającej wiedzy na temat chorób onkologicznych u dzieci1. Inicjatywę wspierają m.in. Anna i Robert Lewandowscy. Za komunikację i koordynację działań odpowiada Good One PR.
Druga edycja kampanii (P)okaż serce potrwa 3 tygodnie, w terminie 8.02-29.02.2024 r. To ważna inicjatywa, zwracająca uwagę na społeczny temat tabu — nowotwory dziecięce. — W naszym społeczeństwie nie ma przyzwolenia na chorobę dzieci, szczególnie tak ciężką, jak nowotwór. Jednak dzieci chorują, a my — zamiast temu zaprzeczać — powinniśmy wyposażyć się w wiedzę, która umożliwia wczesną diagnozę, a co za tym idzie możliwość całkowitego wyleczenia, sprawiając, że nowotwór i jego leczenie są często etapem przejściowym, a nie końcem. Dlatego w kampanii zwracamy uwagę na niespecyficzne objawy, które powinny niepokoić opiekunów dzieci, ich bliskich, ale też młodzież — podkreśla prof. Anna Raciborska, Kierownik Kliniki Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie.
Tegoroczną akcję promuje spot ukazujący temat z perspektywy dzieci z doświadczeniami choroby nowotworowej, u których początkowo budziła strach. Bohaterami są nastoletnia Julia, której pasją jest śpiew, piłkarz drużyny Amp Futbol — Igor oraz kilkuletnia Julka, która dzielnie przechodzi leczenie przeciwnowotworowe. W spocie biorą udział Anna i Robert Lewandowscy, którzy wspierają kampanię. Za koncepcję kreatywną i realizację odpowiada agencja graficzna Diea. Film można zobaczyć na www.pokazserce.pl. Będzie także emitowany na ekranach w pociągach PKP Intercity oraz w kinie Stacja Falenica przed wybranymi seansami.
Rzetelne i aktualne informacje dotyczące nowotworów dziecięcych, wsparcia dzieci oraz ich najbliższych w czasie choroby, a także adresy ośrodków leczenia dostępne są na www.pokazserce.pl. Na stronie można zapoznać się także z wynikami badania społecznego dot. świadomości nowotworów dziecięcych, przeprowadzonego przez instytut badawczy ABR SESTA. Za realizację strony www odpowiada agencja graficzna Diea we współpracy z SeoFly.
(P)okaż serce 15 lutego
Punktem kulminacyjnym kampanii będzie Międzynarodowy Dzień Nowotworów Dziecięcych, przypadający 15 lutego. — Już 14 lutego ruszamy z akcją serduszkową w mediach społecznościowych. W ubiegłym roku dotarliśmy z informacjami o objawach nowotworów do niemal 11 mln Polaków, tym samym okazując wsparcie dzieci i młodzieży chorym onkologicznie. Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się rok temu i zapraszamy do aktywnego udziału w kampanii również teraz — mówi Joanna Pruban, psychoonkolog w Klinice Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży IMiD.
(P)okazać serce może każdy. W terminie 14.02-18.02 wystarczy dodać zdjęcie dłoni złożonych w symbol serca na swój profil w mediach społecznościowych, opatrzyć hasztagami #pokazserce #onkoimid i zaprosić do dołączenia do akcji przynajmniej jedną osobę. Ważnym aspektem jest także przekazanie informacji nt. niespecyficznych objawów nowotworów dziecięcych. Infografika do pobrania dostępna jest na www.pokazserce.pl.
W realizację działań na rzecz kampanii zaangażowali się Good One PR, agencja graficzna Diea, Seofly, studio nagraniowe NOBOCOTO, studio Black Photon, Pro Makeup Artist Kornelia Głaszcz.
Źródło: Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży