logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Intel, Warner Bros. i Practical Magic promują film „Dunkierka” przy wsparciu VR

  PR 10.07.2017, przeczytano 474 razy

Projektowanie wirtualnej rzeczywistości zapewniającej niezwykłe doświadczenia wymaga olbrzymiej mocy obliczeniowej, najnowocześniejszych czujników i urządzeń rejestrujących zarówno w komputerze, jak i w chmurze, dostępu do wysokiej jakości treści oraz szybkiego przesyłania dużych ilości danych. Intel tworzy technologie, które potrafią sprostać tym wyzwaniom, firma współpracuje także blisko z hollywoodzkimi studiami, filmowcami, twórcami treści i programistami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/intel%2C-warner-bros.-i-practical-magic-promuja-film-_dunkierka_-przy-wsparciu-vr,33060,artykul.html

Intel, Warner Bros. oraz Practical Magic wspólnie stworzyły doświadczenie wirtualnej rzeczywistości promujące najnowszy film Christophera Nolana  „Dunkierka”, który wkrótce pojawi się na ekranach kin. Bezpłatną aplikację wirtualnej rzeczywistości można pobrać już dziś z Vive Video na Viveport i inne platformy VR za pośrednictwem strony internetowej dunkirkmovie. Aplikacja ta pozwala przenieść widza w każdą z trzech kluczowych perspektyw filmu: na ląd, na morze i w powietrze. Materiały dostępne jako 360-stopniowe panoramy wideo o dużej rozdzielczości, pozwalają doświadczyć epickiej filmowej opowieści o jednej z najważniejszych bitew II wojny światowej jeszcze przed premierą filmu, która odbędzie się 21 lipca.

Podczas typowej postprodukcji tego rodzaju materiału prace byłyby zoptymalizowane pod kątem standardowych mediów HD i 4K. Jednak ze względu na rozmach Dunkierki zespoły tworzące wirtualną rzeczywistość pracowały z materiałami o rozdzielczości prawie 40-krotnie większej. Wymagało to od każdej stacji roboczej, serwerów, kart sieciowych i graficznych, oprogramowania i macierzy pamięci masowej pracy z optymalną wydajnością. Wolna praca lub awarie systemów powodowałyby wzrost kosztów i stratę cennego czasu.

Z tego powodu studio Practical Magic wybrało sprzęt i oprogramowanie wykorzystujące technologie Intela. Wymagania udało się spełnić dzięki użyciu serwerów typu blade Dell M1000E z procesorami Intel Xeon do łączenia materiałów o dużej rozdzielczości w czasie rzeczywistym z małymi opóźnieniami. Rdzenie Intel Xeon wykonywały wielowątkowe renderowanie, a oddzielna farma maszyn renderujących z procesorami Intel Core i7 6700K wykonywała renderowanie jednowątkowe.

Specjaliści z Practical Magic pracowali na stacjach roboczych Dell Precision również wyposażonych w procesory Intel Xeon. Twórcy, pracujący od początku do końca z materiałami o dużej rozdzielczości, mieli do dyspozycji szybką sieć SAN — karty sieciowe Intel dostarczały 10-gigabitowe połączenia do każdej stacji roboczej. Urządzenia oparte na architekturze Intel komunikujące się ze stacjami roboczymi Dell Precision jeszcze bardziej usprawniały komponowanie i łączenie materiałów, zapewniając dostęp w czasie rzeczywistym do mediów o dużej rozdzielczości w całym procesie postprodukcji. Treści o wysokiej jakości wymagają też sprzętowych zabezpieczeń w całym środowisku — od chmury do komputerów. Zabezpieczenia firmy Intel chronią treści na urządzeniach cyfrowych i serwerach oraz w sieci, nie powodując żadnych utrudnień dla użytkowników.
 
Podczas produkcji aplikacji wirtualnej rzeczywistości Dunkierka potrzebne były: najlepszy sprzęt i oprogramowanie, które potrafiły zaspokoić oczekiwania najbardziej utalentowanych hollywoodzkich filmowców i pozwoliły im pracować zgodnie z harmonogramem.

Źródło: Intel

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764