logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Inteligentna automatyzacja przyspieszy rozwój branży poligraficznej

  PR 11.12.2024, przeczytano 1289 razy
ilustracja
Haim Levit

Od ponad 20 lat sektor druku komercyjnego notuje spadki. Rosnąca popularność komunikacji elektronicznej ma wpływ na zmniejszenie produkcji katalogów i druków transakcyjnych. Coraz mniej zamówień dotyczy też materiałów reklamowych wysyłanych pocztą, co wiąże się ze wzrostem kosztów ich dystrybucji. Mimo spadków notowanych w całej branży, wyraźnie rozwija się segment druku cyfrowego – zarówno, jeśli chodzi o liczbę zleceń, jak i przychody.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/inteligentna-automatyzacja-przyspieszy-rozwoj-branzy-poligraficznej,406813,artykul.html

Haim Levit, SVP & Division President, HP Industrial Print, komentarz ekspercki

Od ponad 20 lat sektor druku komercyjnego notuje spadki. Rosnąca popularność komunikacji elektronicznej ma wpływ na zmniejszenie produkcji katalogów i druków transakcyjnych. Coraz mniej zamówień dotyczy też materiałów reklamowych wysyłanych pocztą, co wiąże się ze wzrostem kosztów ich dystrybucji. Mimo spadków notowanych w całej branży, wyraźnie rozwija się segment druku cyfrowego – zarówno, jeśli chodzi o liczbę zleceń, jak i przychody.

Wzrost dzięki łatwym w obsłudze narzędziom do personalizacji i tworzenia treści

Sektor druku na żądanie ma przed sobą nowe perspektywy. Eksperci przewidują, że do 2031 roku będzie rósł średnio o 24,6% rocznie (1). Jest to możliwe dzięki powszechnej dostępności narzędzi do projektowania i druku - teraz każdy może samodzielnie przygotować materiały do wydruku.

Różnorodność dostępnych opcji widoczna jest w całej branży. Canva łączy projektowanie i druk w jednym miejscu, realizując projekty w ramach globalnej sieci HP Industrial Print. Dawne Crello i narzędzia do projektowania AI działają teraz jako Vista Create. Mixam specjalizuje się w druku albumów rodzinnych i komiksów. Fiverr, platforma zrzeszająca grafików, napędza produkcję materiałów drukowanych na niespotykaną dotąd skalę. "W rezultacie obsługujemy więcej różnorodnych zleceń, ale na wysoko zautomatyzowanych maszynach, które pomagają w obsłudze dużej liczby małych zamówień" - wyjaśnia Brian Scott, prezes Blooming Color, posiadający w drukarni model HP Indigo 100K.

Personalizacja materiałów promocyjnych i marketingowych stała się już standardem - 66% amerykańskich drukarni komercyjnych oferuje druk spersonalizowany (2). Firmy drukarskie muszą przystosować się do nowego trendu, gdzie kampanie prowadzone są równolegle w wielu kanałach, a druk pozostaje ważną częścią wydatków na marketing. Ciekawe, że wśród przedstawicieli pokolenia Z, którzy najczęściej szukają produktów na TikToku, aż 43% przyznaje, że drukowane materiały reklamowe mają wpływ na ich decyzje zakupowe (3).

Elastyczność i wydajność na pierwszym miejscu - z korzyścią dla klienta

W branży poligraficznej widać wyraźną zmianę - drukarnie coraz większą wagę przywiązują do elastyczności i wydajności całego procesu produkcji. Odpowiedzią na te nowe potrzeby są w pełni zautomatyzowane rozwiązania drukarskie, których przykładem są zaprezentowane na targach drupa maszyny HP Indigo 18K i 120K. Dodatkowo, drukarnie komercyjne zwracają szczególną uwagę na możliwość druku na różnych podłożach - to jedna z głównych zalet technologii HP Indigo LEP oraz druku HP Inkjet.

Richard Kouwenhoven, prezes i dyrektor generalny Hemlock, komentuje: „HP Indigo 100K to doskonałe wzmocnienie naszej drukarni. Dzięki niej możemy efektywnie realizować niskonakładowe zlecenia w najwyższej jakości, oferując klientom tę samą szeroką gamę papierów i formatów produktów, według standardów i materiałów, do których są przyzwyczajeni”.

Kolejnym rozwijającym się segmentem jest cyfrowe wydawnictwo. HP otworzyło ten rynek na nowe możliwości w 2009 roku, wprowadzając jedne z pierwszych cyfrowych maszyn rotacyjnych. Obecnie drukarka HP PageWide A2200 umożliwia wydajną i ekologiczną produkcję różnych materiałów wydawniczych i komercyjnych. Rozwiązania takie jak "On Press Color Profiling" skracają proces profilowania kolorów do mniej niż pięciu minut, podczas gdy standardowo zajmuje to około dziesięć razy dłużej.

Kevin Kouba, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w firmie Thysse, komentuje: „Zwiększona szybkość i wydajność drukarek HP PageWide daje naszym klientom większą elastyczność w planowaniu, a nam pozwala szybko realizować pilne zamówienia z krótkim terminen realizacji - nawet wówczas, gdy sam klient wątpi w możliwość wykonania wymagającego zadania. Możliwość sprostania takim wyzwaniom to dla nas ogromna zaleta”.

Nowe technologie i usługi zmieniają ofertę druku komercyjnego

Współpraca z HP daje drukarniom możliwość efektywnego wykorzystania zarówno technologii Indigo LEP, jak i Inkjet, w oparciu o spójne oprogramowanie i wsparcie techniczne. To, że różne technologie mogą być wykorzystywane do realizacji rozmaitych zadań, stwarza nowe możliwości rozwoju.

W miarę postępującej konsolidacji branży rośnie zapotrzebowanie na rozwiązania dla wielu zakładów i standaryzację procesów produkcyjnych. Zarówno w przypadku HP Indigo LEP, jak i Inkjet, to właśnie inteligentna automatyzacja oparta na sztucznej inteligencji i robotyce będzie kształtować przyszłość produkcji - szczególnie że brak wykwalifikowanych pracowników pozostaje dużym wyzwaniem. Drukarnie chcą zapewnić swoim pracownikom lepsze narzędzia i bardziej atrakcyjne warunki pracy. Wśród najnowszych rozwiązań branżowych warto wymienić PrintOS Production Beat Support, który pozwala monitorować całą produkcję, włącznie z drukiem analogowym i procesami wykończeniowymi. Z kolei HP oferuje Auto Alert Agent - algorytm uczenia maszynowego, który zwiększa wydajność druku bez ingerencji człowieka.

W 2024 roku HP rozpoczęło testy wykorzystania sztucznej inteligencji do rozbudowy funkcji usługi xRServices, której pełne wdrożenie planowane jest na 2025 rok. Usługi wspierane AI poprawią doświadczenia klienta na każdym etapie - od wdrożenia, przez produkcję, diagnostykę, rozwiązywanie problemów, aż po dostępność systemu - co pozwoli zmaksymalizować wydajność. W dążeniu do zwiększenia produktywności, HP we współpracy z MoviĜo Robotics wprowadziło autonomiczne roboty mobilne (AMR). Automatyzują one transport materiałów, oszczędzając do dwóch godzin dziennie na każdej maszynie i usprawniając pracę operatorów.

Obecnie kluczowe dla branży jest zapewnienie wydajnego ekosystemu druku, w którym technologie analogowe i cyfrowe skutecznie ze sobą współpracują. Pozwala to drukarniom wybierać rozwiązania najlepiej dopasowane do konkretnych zleceń. „Nie chodzi tu o ilość, lecz o wartość” - jak zauważa Dan Thompson, prezes Italic: „Dzięki HP Indigo możemy się wyróżniać w tym dochodowym segmencie. Oferujemy nieograniczone możliwości kreatywne poprzez druk na różnorodnych podłożach, w tym na ciemnych i przezroczystych materiałach, a także stosowanie specjalistycznych farb, kolorów dodatkowych oraz białej i srebrnej fabry”.

Gotowość na nowe wyzwania

Targi drupa 2024 nie pozostawiły wątpliwości - przyszłość druku komercyjnego należy do technologii cyfrowej w formacie B2 oraz do druku Inkjet. Kluczem do sukcesu będzie usprawnienie całego procesu produkcji - od druku po wykończenie - tak by stworzyć jedną, prostą w obsłudze linię produkcyjną opartą na inteligentnej automatyzacji i standardowych procedurach.

Mając ponad 8000 zainstalowanych maszyn obsługiwanych przez zaawansowane oprogramowanie jak PrintOS i HP xRServices, HP napędza zmiany w drukarniach komercyjnych - od obsługi materiałów, przez druk i wykończenie, aż po kontrolę jakości i procedury serwisowe.

Rosnące wymagania rynku wymuszają większą automatyzację. Kluczem do sukcesu w przyszłości jest płynna integracja maszyn, oprogramowania i robotów w ramach procesów opartych na chmurze.

Źródło: HP Inc.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża badawcza 2024 r. zakończy na plusie. W 2025 r. kluczowe dwa sektory
Dwa ostatnie lata były stabilne w branży badawczej. Przychody rdr. rosły. Z ostatnich danych wynika, że od I do III kw. ub.r. co trzecie badanie było realizowane metodą CAWI. Podobne były wyniki audytów miejsc sprzedaży i mystery shopping. Natomiast coraz trudniej było wykonywać badania CATI. W tym roku, z powodu niepewności gospodarczej, wiele firm może zmniejszyć swoje...
AI i automatyzacja w digitalu. Przyszłość cyfrowa według IAB Polska
Sztuczna inteligencja jest dziś jednym z najszybciej rozwijających się sektorów świata digital, przyciągającym ogromne inwestycje. W minionym roku globalne wydatki na AI miały osiągnąć wartość 900 miliardów dolarów[1]. Z całym prawdopodobieństwem kolejne lata przyniosą dalsze wzrosty – do 2027 roku rynek AI ma osiągnąć wartość 990 miliardów dolarów[2]....
Druk biurowy - trendy 2025 wg Sharp
Branża druku biurowego jest obszarem nieustannie zachodzących zmian. Drukowanie to już nie tylko tonery i papier, ale coraz częściej związana z nim infrastruktura - ta w siedzibie firmy, ale również ta w chmurze. Jason Cort, European Director Product Management and Marketing, omawia kluczowe prognozy i trendy, które zdefiniują przyszłość druku w 2025 r....
2025 - kolejne wyzwania przed e-commerce
Nowe technologie i zmieniające się oczekiwania konsumentów nieustannie stawiają przed e-sprzedawcami konieczność szybkiego dostosowywania strategii sprzedażowych i marketingowych. Według ekspertów Klarny w 2025 roku kluczowe będzie dalsze inwestowanie w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, oferowanie zaawansowanej personalizacji oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń...
Ondre.pl triumfuje w europejskim konkursie Wrap & Remix 2024 [WYWIAD]
Firma Ondre.pl, właściciel marki It’s Wrap, zwyciężyła w konkursie Wrap & Remix by Antalis Challenge 2024, pokonując 1103 uczestników z Europy. Sukces potwierdził jej pozycję lidera w branży car wrappingu. Wręczenie nagród odbyło się 17 października w Przeźmierowie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764