logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Inteligentne dane nawet 2-krotnie zwiększają skuteczność reklam

  PR 30.10.2014, przeczytano 1137 razy

Wydatki na technologie i usługi związane z Big Data wyniosą w tym roku w Europie Zachodniej blisko 3 miliardy dolarów. Jak pokazują prognozy będą one stale rosły i w 2018 roku mogą osiągnąć poziom nawet 6,8 miliarda dolarów. Big Data cieszą się coraz większym zainteresowaniem, zwłaszcza w branży reklamy online. Ich skuteczność może być jeszcze większa, jeśli zostaną przetworzone w Smart Data, czyli tzw. inteligentne dane. Wtedy efektywność kampanii reklamowych może wzrosnąć nawet o ponad 100 proc. Jak zatem skutecznie zmieniać Big Data w inteligentne dane?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/inteligentne-dane-nawet-2-krotnie-zwiekszaja-skutecznosc-reklam,23077,artykul.html

Według ostatniego badania Circle Research, nawet 82 proc. marketerów już wykorzystuje lub planuje wykorzystywać Big Data w niedalekiej przyszłości. Tylko 18 proc. nie zamierza tego robić w ciągu najbliższych 3 lat. Tak dobre wyniki mogą dawać powody do optymizmu. Jednak gromadzenie dużych ilości danych na temat profilu klientów i ich efektywne wykorzystanie w działaniach marketingowych, to zupełnie różne sprawy. Co ważne, większość danych zebranych do celów badania pochodzi z rynku brytyjskiego, gdzie teoretycznie już dziś analiza i wykorzystanie Big Data powinno być na bardzo wysokim poziomie. Okazuje się jednak, że duże zbiory danych to również duże trudności w ich obróbce. Ponad połowa respondentów ma problem z powiązaniem wielu informacji na temat konkretnych konsumentów w jeden spójny obraz. Bez niego natomiast niemożliwe są dalsze analizy i przygotowywanie spersonalizowanej komunikacji oraz odpowiadanie na konkretne potrzeby konsumentów. 2 na 5 marketerów przyznaje też, że brakuje im wiedzy i umiejętności przetwarzania oraz porządkowania takich zbiorów danych. Podobna liczba uważa, że przeszkadza im też brak ścisłej współpracy czy integracji z działami IT. 1 na 3 twierdzi dodatkowo, że ilość danych do analizy jest zbyt duża.

Spraw, by Big Data stały się Smart

Takie trudności nie wróżą zbyt dobrze jakości przyszłych analizy danych na temat klientów i wykorzystywania tej wiedzy w działaniach reklamowych. Jednak według ResearchNow, odpowiednio przetworzone inteligentne dane potrafią zwiększyć skuteczność przekazu reklamowego nawet 2-krotnie. Ponadto, powody do optymizmu dają wrześniowe prognozy International Data Corporation, według których wartość wydatków na technologie i usługi związane z Big Data wyniesie w 2014 roku w Europie Zachodniej nawet 2,9 miliarda dolarów. Wydatki te będą stale rosły i w 2018 roku mogą osiągnąć poziom nawet 6,8 miliarda dolarów. 

– Zapotrzebowanie na profesjonalne usługi oraz infrastrukturę będzie się stale zwiększać, wraz ze spadkiem skuteczności tradycyjnych form reklamowych. Tak naprawdę, jesteśmy dopiero na początku drogi do analizy danych i personalizacji komunikatów marketingowych na naprawdę wysokim poziomie. Z naszych badań wynika, że w Polsce zaledwie 16 proc. marketerów słyszało o możliwości personalizowania przekazów reklamowych – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Inteligentnie, czyli opłacalnie

Wykorzystanie Big Data w reklamie internetowej nie tylko pozwala personalizować przekaz, ale również optymalizować wydatki. Przy takim samym budżecie możliwe jest dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów z komunikatem, który może ich z dużym prawdopodobieństwem zainteresować. 

– Dzięki możliwości pokazywania użytkownikom reklam graficznych precyzyjnie dopasowanych do ich potrzeb, znacznie zwiększa się prawdopodobieństwo, że będą oni w nie klikali i w efekcie kupią dany produkt. To ważne dla reklamodawców, którzy dzięki temu mogą zredukować liczbę reklam wyświetlanych danemu użytkownikowi i pozostałą pulę przeznaczyć na kolejnych. W ten sposób następuje zwiększenie zasięgu kampanii reklamowych oraz optymalizacja kosztów – tłumaczy Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. 

Big Data w komunikacji marketingowej cieszą się największą popularnością wśród sklepów internetowych. Na dużą skalę korzystają z nich też sieci handlowe, które do identyfikacji klientów wykorzystują karty lojalnościowe, adresy e-mail czy numery telefonów.

Prognozowany wzrost wydatków na reklamę internetową w Polsce przełoży się nie tylko na większą liczbę reklam, co nie jest zbytnio pożądane przez użytkowników. Wpłynie również na polepszenie ich jakości. Według IAB, to właśnie reklama osobista (ang. programmatic) będzie teraz najdynamiczniej rozwijającym się narzędziem w marketingu online. Co ważne, to ona spotyka się, według ResearchNow, z aprobatą nawet 70 proc. użytkowników, którzy mieli z nią styczność.

Źródło: Sociomantic Labs

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764