logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Inteligentne rozwiązania produkcyjne firmy Epson zmienią profesjonalne przetwarzanie zdjęć i handel detaliczny na głównych ulicach miast

  PR 19.09.2014, przeczytano 1352 razy
ilustracjastrzałka

Firma Epson rozpoczyna realizację strategii, która ma pobudzić i zmienić profesjonalne przetwarzanie zdjęć oraz handel detaliczny w centrach miast za pośrednictwem szeregu inteligentnych systemów produkcyjnych. Epson zaprezentował tę strategię podczas targów największych targów fotograficznych na świecie - Photokina w Kolonii, Niemcy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/inteligentne-rozwiazania-produkcyjne-firmy-epson-zmienia-profesjonalne-przetwarzanie-zdjec-i-handel-detaliczny--na-glownych-ulicach-miast,22664,artykul.html

„W branży przetwarzania obrazu dostrzegamy początki ‘drugiej fali’ innowacji” — powiedział Duncan Ferguson, dyrektor ds. profesjonalnych systemów graficznych w firmie Epson Europe. „Otwiera ona nowe możliwości przed popularnymi sklepami i specjalistami w dziedzinie przetwarzania obrazu, pozwalając im wypróbowywać nowe pomysły biznesowe i wprowadzać nowe źródła przychodów w oparciu o produkcję bardzo zróżnicowanych, atrakcyjnych, spersonalizowanych towarów. Innowatorzy jak najszybciej potrzebują rozwiązań produkcyjnych, które będą przystępne cenowo, łatwe w obsłudze, elastyczne i niezawodne. Sądzimy, że Epson ma lepszą pozycję, niż jakakolwiek inna firma, aby zaspokoić te potrzeby”.

Firma Epson wskazała dwa główne czynniki, które będą kształtować przyszłość branży przetwarzania obrazu: olbrzymi i coraz szybszy wzrost liczby tworzonych i rejestrowanych obrazów cyfrowych (Yahoo szacuje, że w 2014 r. powstanie ponad 880 mld zdjęć) oraz chęć ludzi do robienia ze zdjęciami więcej niż kiedykolwiek dotąd.

Możliwość drukowania obrazów na wielu materiałach zwiastuje „drugą falę” 

Nowe dane zgromadzone przez firmę Futuresource Consulting potwierdzają, że konsumencki rynek przetwarzania zdjęć odchodzi od wydruków na papierze i idzie w kierunku bardziej kreatywnych zastosowań. W latach 2012–2015 wartość detaliczna wydruków cyfrowych spadnie o ponad 20%, natomiast popularność wydruków na płótnie ma wzrosnąć o 21% (źródło: Lightwords) — klienci coraz częściej chcą eksponować swoje najlepsze fotografie, a druk cyfrowy umożliwia ich reprodukcję na takich niestandardowych nośnikach. 

Epson zapowiada teraz „drugą falę”, którą napędzają możliwości zaawansowanych technologii przetwarzania obrazu cyfrowego w zakresie drukowania na bardzo różnorodnych materiałach, a nie tylko na papierze. Do materiałów tych należą choćby metal, tekstylia, okleiny ścienne, drewno, plastik, laminaty, guma i ceramika. 

Możliwości te pozwalają klientom personalizować coraz więcej elementów ich środowiska.

„Dla firmy Epson ‘pierwsza fala’ rozpoczęła się od płócien Photo i Fine Art. Obejmowała też papierowe produkty fotograficzne, takie jak albumy ze zdjęciami, kalendarze i kartki” — powiedział Duncan Ferguson. „W ‘drugiej fali’ ludzie mają jednak znacznie większe ambicje. Nie chcą już tylko zamawiać i drukować własnych zdjęć, ani nawet udostępniać ich w sieciach społecznościowych — chcą też bardzo kreatywnie pracować ze swoimi obrazami. Świat staje się coraz bardziej spersonalizowany, użytkownicy chcą więc korzystać ze zdjęć, aby personalizować należące do nich przedmioty i prezenty oraz w niestandardowy sposób kształtować swoje otoczenie. Nadruki pojawiają się na wszystkim — od klapek po t-shirty i inne typy odzieży, od toreb po panele aluminiowe, od tapicerki po blaty stołów, od etui na smartfony po okleiny ścienne. Potrzeby te przekładają się na olbrzymią szansę dla popularnych sklepów i profesjonalnej branży przetwarzania obrazu: przedsiębiorcy mogą rozszerzyć oferowaną gamę atrakcyjnych, szytych na miarę, spersonalizowanych produktów, o ile dysponują odpowiednimi rozwiązaniami produkcyjnymi w odpowiedniej cenie i są w stanie zadbać o szybki zwrot z inwestycji”.

Do rozwiązań Epson stworzonych z myślą o „drugiej fali” należą następujące produkty:

  • Seria SureLab oferuje detalistom szeroki wybór systemów produkcyjnych, takich jak kompaktowe minilaboratoria fotograficzne i skalowalne rozwiązania w wersji mikro. Seria ta została właśnie rozszerzona o komercyjne urządzenie SureLab D7 Studio. To skalowalne rozwiązanie można wykorzystywać jako samoobsługowy terminal do realizacji zamówień lub jako produkcyjne mikrolaboratorium fotograficzne „za ladą”. Urządzenie pozwala generować szeroką gamę produktów fotograficznych, takich jak książeczki typu leporello, panoramy, kartki z życzeniami i ulotki.
  • Cyfrowa drukarka SureColor SC-F2000 do bezpośredniego drukowania na odzieży pomaga rozpocząć zyskowną działalność w dziedzinie nadruków na koszulkach przy minimalnym nakładzie środków.
  • Uniwersalne drukarki termosublimacyjne SureColor SC-F6000 i SC-F7100 umożliwiają generowanie zróżnicowanych wydruków, takich jak materiały promocyjne, spersonalizowane produkty i prezenty, nadruki na odzieży i elementach wyposażenia.
  • Gama wielkoformatowych drukarek SureColor SC-S pozwala detalistom i specjalistom w dziedzinie fotografii oferować niestandardowe wydruki klasy premium na płótnie i okleinach ściennych. Urządzenia sprawdzają się idealnie również w studiach, które chcą drukować własne tła na miejscu, aby tworzyć niestandardowe warunki do sesji zdjęciowych.

Duże doświadczenie w dziedzinie przetwarzania obrazu

Firma Epson codziennie inwestuje 1,34 mln USD w działalność badawczo-rozwojową, dzięki której nieprzerwanie powstają innowacyjne rozwiązania. Duże doświadczenie firmy Epson w sektorze przetwarzania obrazu sprawia, że przedsiębiorstwo jest doskonale przygotowane do kształtowania przyszłości produkcyjnych technologii przetwarzania obrazu i opracowuje więcej produktów w tej dziedzinie niż kiedykolwiek dotąd, uwzględniając przy tym technologie druku i projekcji oraz czujniki. 

„Udostępniamy rozwiązania, które pozwalają wykorzystać przetwarzanie obrazu w bardzo różnorodny sposób i są przeznaczone dla wszystkich uczestników tej branży — od pasjonatów fotografii po profesjonalnych fotografów i popularne sklepy. Rynek przetwarzania obrazu szybko się rozwija, a firma Epson jest zaangażowana w rozwój tego sektora we wszystkich jego aspektach, dlatego opracowuje produkty, które mają pobudzać i inspirować” — powiedział Duncan Ferguson.

Źródło: Epson

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764